Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Haha nej. Mina barn slutade äta på natten när de var typ 18 månader. Så länge en har bra tandborstningsrutiner ska det inte vara någon fara. Det kommer ge med sig, jag känner inte till några skolbarn som äter nattmacka. ;)

ccjapp skrev 2016-06-24 00:01:14 följande:

Sover era barn hela nätter utan nattmål? Om ja, mellan vilka tiden?

Hos oss är det minst 2 uppvak från och med det att han lagt sig för natten vid 19. Ibland händer det att han vill äta 3 gånger. Börjar bli frustrerande då dom flesta jag pratat med säger, nämen oj mina barn slutade äta på natten när dom var ca 5mån osv.

Mitt barn äter bra med mat på dagarna (frukost, lunch, en flaska välling/mellanmål, middag, gröt, snutta på flaska innan läggdags)

Jag ger honom alltid nappen då han vaknar, och försöker verkligen få honom att somna om, men han blir helt hysterisk om han inte får sin flaska välling.

Har ni några tips, bör jag avvänja dessa nattmål och hur gör jag det på bästa sätt isåfall?

Eller kommer det kanske hasas ut allt mer då han blir större och äter allt med på dagarna?

• Rulltrappa

Vi har aldrig haft barnvakt. Vi går inte ens ner och hämtar posten utan att ta med Nora. Hon har blivit buren av äldre släktingar totalt kanske 2 minuter på snart 10 månader. Detta under vilda protester.

• Rulltrappa

Så här i början handlar det mest om att få in en rutin snarare än någon kvalitativ borstning. Det kommer nog ge med sig.

Iowhannah skrev 2016-07-06 06:39:52 följande:

Hur gör ni andra med tandborstning? Nils är jätteduktig på att gapa när tandborsten närmar sig munnen, men sen kommer alltid tungan ut, vilket gör det svårt att träffa rätt. Jag har iaf börjat använda en barntandkräm och borstar så gott det går både morgon och kväll (=jag drar några drag och sedan får han suga/bita på tandborsten tills han är nöjd), men det känns som att det kommer bli svårare när han får fler tänder. Fast då kanske han är van förvisso, det är fortfarande ganska nytt.

• Rulltrappa

Vi borstar på kvällen i samband med ombyte till pyjamas. I rutinsyfte då, då hon äter några nattmål.

• Rulltrappa

Och DÄR tror jag tamefan att jag är i mål, lagom till min semester. Hade det inte varit för att ena benet är fullt med åderbråck hade jag känt mig 100%-ig, nu får jag nöja mig med typ 98%-ig. :D (Nej jag förstår om det där inte ser så mycket ut för världen men med mina referensramar är det ett helt ok träningsresultat med tanke på skadeproblematik, stor viktuppgång etc) Nu jäklar ska här badas.

• Rulltrappa

Äh, jag äter godis dagligen, det är ju gott. Skulle aldrig palla någon diet. Däremot har jag tränat sedan dagen efter förlossningen (gjorde plankor på BB-golvet) samt under större delen av graviditeten (även om jag slarvade mycket i slutet pga jättevarmt). Det har ändå tagit väldigt mycket längre tid än jag är van vid, men det har antagligen att göra med ålder eller antal graviditeter.

Ska det inte bli skönt att jobba? Jag tyckte att den veckan jag satt fast på BB och inte kunde gå till jobbet var hemsk.

• Rulltrappa

Jag hade semester med barnen förra veckan och kommer ha nästa vecka. Vi ser till att åka bort, de slåss mindre då. :P

• Rulltrappa

Jag går upp 0430 och tränar styrka innan jobb/skollämning/föräldraledighetsdag. Skulle aldrig orka träna eftermiddagar eller kvällar, jag är fruktansvärt seg då. Sover ca 4 timmar/dygn nu när min man sköter minst hälften av nattmatningen och det är mycket sömn för att vara jag. Utvilad har jag dock ingen aning om hur en blir men det gav jag upp hoppet om för flera år sen. Stark pensionärsvarning här alltså.

• Rulltrappa

Ah, jag förstår. Det är lite därför ingen av oss vill vara föräldraledig på heltid. Vi har tillsvidareanställningar inom vår kommun och sitter bensäkert men omplaceringar sker ofta i samband med föräldraledigheter och det var det ingen som var sugen på. Vad är det för typ av placeringar du kan få då?

mammalovis skrev 2016-07-07 21:27:42 följande:

Det kanske blir skönt att jobba när jag väl kommer in i det, men just nu känns jobbsjälvförtroendet i botten och jag vet inte vad jag blir satt på för typ av tjänst. Det vore skönt att gå lite mer som resurs, så man inte är så oumbärlig vid vab.

• Rulltrappa

Säg hej till Terror. Idag var det inte aktuellt med barnmatsburk när vi var ute på stan så efter de uppfordrande orden "MAMMAMAMMAM PAPAPA OA HUNGGI!" fick det bli fläskkarrésouvlaki och pommes. Mest pommes då den inte var saltad.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015