Oktoberbebisar 2015
Hej alla.
Jag heter Angeline, 33 år gammal och bor i Linköping där jag jobbar som personlig assistent. Väntar fjärde barnet 11/10. Har barn födda 06, 08 och 11.
Hej alla.
Jag heter Angeline, 33 år gammal och bor i Linköping där jag jobbar som personlig assistent. Väntar fjärde barnet 11/10. Har barn födda 06, 08 och 11.
Apropå föräldrapenning så är det SGI*0,97*0,8/365 som ger den dagliga föräldrapenningen.
Jag är inte jättemycket för att vara föräldraledig så jag och min man ska vara lediga tillsammans två veckor i samband med födseln, därefter ska jag jobba 60% och han 50% och fylla upp med föräldrapenning fram till sista januari 2017. Det blir lite pussligt men med tålamod och en bra bröstpump går allt. :P
Ska du jobba redan två veckor efter förlossningen? Jag var helt slut i flera veckor när min trea föddes
Oj - det skulle jag aldrig i hela mitt liv vilja göra..men det är ju min åsikt...och det är ju väldigt ovanligt att man gör så.. Älskar att vara hemma med min nyfödda bebis!!!
bor i Trollhättan och upplever samma som du, är inte nyinflyttad, men har få vänner och dom är upptagna med sitt, och många tassar på tå runt mig då jag blev lämnad av min man i samband med graviditeten, är arbetslös o hemma hela dagarna, så bara skriv skriv om du vill så ska vi nog kunna ordna ensamheten
Haloj tjejer. .skriver inte ofta men följer er. Ni som blivet sjukskriven har ni gått till hc eller någon annan stans. Jag mår illa och kräks flera gånger om dagen. Orkar inte med att jobba så mycket som jag gör. Vet bara inte vart jag ska vända mig. (Är i v14)
Haloj tjejer. .skriver inte ofta men följer er. Ni som blivet sjukskriven har ni gått till hc eller någon annan stans. Jag mår illa och kräks flera gånger om dagen. Orkar inte med att jobba så mycket som jag gör. Vet bara inte vart jag ska vända mig. (Är i v14)
Tycker vi har synliga magar allihop. Jag tycker bara det är mysigt :) Vi får väl se om det visar sig vara fler än 1 där inne på RUL. Jag ska göra mitt den 20 maj, längtar så otroligt mycket. Vi ska även ta reda på kön. När har ni erat ultraljud? :)
Är det någon som vet redan nu att de vill/behöver kejsarsnitt eller igångsättning?
Jag tänker propagera för igångsättning då jag brukar föda väldigt snabbt, snabbare för varje barn. Tredje barnet kom ca 3 timmar efter första kännbara värken. Blir stressad bara av att tänka på det. :P