Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Och då tränar jag ändå MINST 3 timmar/vecka. :P

• Rulltrappa

Jag harvar på med min gamla gymträning, dock tar det emot lite då jag börjar svettas så fort jag kommer in i lokalen. :P

Har gått upp 18 kg än så länge men brukar gå upp minst 25 och det brukar försvinna inom 2 månader efteråt så det är nog lugnt.

• Rulltrappa
    Mira14 skrev 2015-07-19 22:49:25 följande:

Kul att läsa att så många tränar på I vilken vecka är du? Jag hoppas att mina kilon också rasar av mig så dom de gjort på dig (väntar mitt första barn).

Jag är i vecka 29 med fjärde barnet. :)
  • Rulltrappa

Igår kom Nora till världen i vecka 36+0 efter 2 timmar och 50 minuters värkar och en enda krystvärk. Hon är en liten plutt på 2460 gram och 45 cm men verkar väldigt färdigbakad trots allt.
  • Rulltrappa

Grattis!

Silverguld skrev 2015-09-14 15:29:27 följande:

I morse kom vår son, i vecka 37+1. Hade sammandragningar/förvärkar i tre dygn och sedan riktiga värkar från ca midnatt i söndags(måndags). Kl 05 imorse när vi kom in på förlossningen var jag öppen 7cm och vid 9 kom han.

• Rulltrappa

Sista kontrollen jag hann gå på var i vecka 35 och då var SF-måttet 28 cm.

Lemon skrev 2015-09-25 15:18:29 följande:

Vad har ni för mått på magen? Bm brukar ju mäta från blygdbenet och upp där livmodern slutar. Verkar vara så olika storlekar på magarna. Jag har bf 9/10 och mitt mått var 35cm nu igår :)

• Rulltrappa

Jag födde döende i bihåleinflammation den här gången och förra gången hade jag halsfluss. Det går bra ändå, tyckte dock lite synd om min rumsgranne på BB som fick lyssna på mina antagligen väldigt högljudda snarkningar.

Fru Hermelin skrev 2015-10-09 10:26:03 följande:

Stort grattis till alla er som fått era små! Och stort lyckas till Simone, och eventuellt någon annan som kanske är igång i detta nu. Så kul att det händer grejer!

Här händer inte mycket mer än att jag inte får sova, har en sjuk femåring hemma och känner mig allmänt less, hehe. Också blivit enormt... sugen på grejer liksom. Choklad, bullar, mackor, mellanmål, frukt. Samtidigt har jag ingen aptit egentligen. Hur nu det går ihop!

Funderar på det här med att ev bli sjuk inför förlossning. Läser att det är fler av er som är snuviga/febriga/har sjuka barn. Jag låg ju förra veckan och har som sagt haft en genomsnorig femåring här hemma denna veckan. Livrädd för att åka på en förkylning till - blir ju kanonhängig nu när man är gravid. Hur funkar det om förlossningen drar igång? Är det någon av er med barn sen tidigare som har erfarenhet av det tro? Orkar man?

• Rulltrappa

Visst är det kul när man ser att de växer. Min kom ju i vecka 36+0 (14/9) så hon slapp neonatal, låg bara på special-BB, men hon är ungefär lika stor nu, 2,7 kg och 48 cm. Jag gick och jobbade 22/9 och mannen började 2/10 och det har gått utmärkt med de äldre barnen även om de undrar varför bebisen bara sover och äter.

Nollfantasi skrev 2015-10-09 16:51:46 följande:

Grattis!

Vad skönt att det gick så snabbt och smidigt!

En liten uppdatering från oss;

Vår lilla tjej kom ju ca 5 veckor för tidigt den 17/9. En vecka senare fick vi åka hem från neo på tidig hemgång så vi har varit hemma i lite drygt två veckor nu. Sonden drog hon själv ut när hon var 1,5 vecka och har efter det ammat samt tagit flaska. Hon växer så det knakar och är nu 49 cm lång och väger nästan 2,8 kg.

Min man börjar jobba i slutet på nästa vecka så då börjar allvaret med en vild 2,5-årig storebror och lilltjejen. Hon har förresten fått namnet Alma

Det är så kul att gå in och läsa hur det går för er andra! Stort grattis till alla er som redan fött och lycka till till er som fortfarande väntar på era underverk

• Rulltrappa

Jag har en rätt krävande liten sak som skriker HÖGT när hon är hungrig (ca varannan timme, trots att hon fortfarande tilläggsmatas efter amning/bröstmjölk på flaska), när hon är bajsnödig, när en byter blöja, när en klär på henne ytterkläderna samt om man lägger ner henne mer än 30 sekunder. Det är inga problem för min man när det är hans föräldralediga dagar för han har inget emot att sitta hemma och uggla med henne i knät men jag blir galet rastlös av det och börjar ångra lite att jag gick ner i arbetstid. Men det har å andra sidan bara gått en månad och saker kan ju bara bli bättre.

Simone skrev 2015-10-16 23:47:15 följande:

Åh vad jag älskar livet med en nyfödd, kan inte sluta titta på min lilla skatt som fyller en vecka idag!

Hon är en sån snäll bebis, skriker bara till lite om hon vill ha mat eller om blöjan behöver bytas, annars sover hon mest eller ligger vaken och tittar runt. Sover hela nätter, måste väcka henbe för att hon ska äta, så sömn kan jag inte klaga på att vi inte får här hemma.

Känner mig förvånansvärt pigg efter förlossningen! Bara gått en vecka sen förlossningen, men redan hunnit med några promenader i det härliga vädret, bakat bullar och tårta inför sambons födelsedag. Känner mig verkligen lyckligt lottad över att ha haft en sån bra förlossning samt en bra tid efter!!

Hur mår alla ni andra som fött och hur sköter sig eran lilla bebis? :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015