Jag vill föda barn och vara en del av arbetslivet på samma villkor som en man, det behöver ju inte påverka vad barnen får att äta. ;) Jag har jobbat när de yngsta har varit 14, 10 och 8 dagar och de har behövt väldigt lite tillägg, det har räckt bra med det jag har pumpat. Den äldsta hade jag däremot enskild vårdnad om och var ledig alla dagar utom 3 under hans första levnadsår. Han avbröt själv amningen efter 8 ynka månader, så huruvida jag haft någon att dela föräldraförsäkringen med eller inte har inte haft med amningslängden att göra.
mammalovis skrev 2015-11-29 22:53:23 följande:
Med de tidigare barnen har jag ammat 3/4-1 år ungefär. I mitt liv är det ändå en övergående period så jag kör på amningslinnen/t-shirts. På 3 omgångar har jag samlat på mig 5 olika färgställningar, så det blir i all fall lite variation, även om det är mindre färgglatt än vad jag vanligen trivs i. När amningen är över är det en befrielse att få återgå till de vanliga kläderna. Nertill blir det kjol och svarta leggings. Tyvärr är det inte alla kjolar som matchar så enkelt till amningslinnena då 2 varianter är randiga. Sedan har jag nästan alltid på mig bärselen när vi är iväg, då det är enda som duger vid grinighet, oftast är det lättast att få honom att rapa där med.
Det förvånade mig att du ammar så länge när du ville tillbaks till jobbet tidigt, men skönt att man kan tänka fel.