Oktoberbebisar 2015
Ja, jo, 2-3 timmar är väl standard här. Men då jag mer eller mindre haft sömnrubbningar sen 2006 när jag väntade första barnet är det inget ovanligt att jag ligger vaken och väntar på att få gå upp från ca 0300. "Praktiskt" antar jag. Åh jisses, jag vill också titta på hockey mitt i natten. Eller Kvinnofängelset.
Här är vi väl lite knäppa kanske, men sambon sover självmant kvar på soffan sedan förra barnet föddes. Jag höll på att gå under av trötthet då hon ammade och han klampade in och la sig en timma senare och sedan behövde upp på natten och tömma stomipåsen, då jag dessutom vaknar för minsta pip och ammade var 3-4 timme. Så han har ju knappast påverkats av bebis utan väljer fortfarande att se på hockey mitt i natten och så.
Så därför KAN han ju vara mycket piggare än mig som helt följer Lillemans matnycker. Han ger mig två bra nätter i följd emellanåt, så man hinner hoppas och tro att det vänt och sedan kommer kanske 10 dåliga med 2-3 timmar mellan amningarna eller värre. Så vissa dagar är jag rätt slut. Sedan är vi ju olika att klara sömnbristen. Så det gör väl era och våra förutsättningar olika. Sambon hade dessutom kunnat sova igenom bebisskrik.
Nej, jag slapp kommentarer då det var ett sommarjobb, annars hade jag nog tagit åt mig. Sedan är ju 6 månader inte så tidigt heller.