Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Eftersom våra kvällar ser fortsatt ut på det här viset har jag köpt en portabel AC. Ska fan skriva äktenskapsförord på den. ;)
  • Rulltrappa

Inte för att Nora någonsin har tackat nej till någon mat men... Mellisfavoriten är turkisk yoghurt med lite fruktpuré. Det är så gott att hon sitter och skriker åt oss innan hon ens hunnit svälja för att hon är rädd att det ska gå för långsamt.

• Rulltrappa

Haha, jag tyckte att hon blivit stor men vi var på 9-månaderskontroll idag och hon vägde in på ynka 6,7 kg.

• Rulltrappa

Mjo, vi hade härj b

ulliiz skrev 2016-06-18 05:27:48 följande:

Någon mer som har hemska nätter just nu? Här somnar vi ca 20, vaknar sen kl 12 gnäller och sprattlar ca 30 min sover därefter ca 1 timme åt gången och tar sedan morgon mellan 4 och 5. Suck trött mamma. Kan det vara ett utvecklingssteg tro? Hoppas på bättre sömn snart

• Rulltrappa

Mjo, vi hade härj både 1-2 och 4-5 inatt. Sen vid 7 när jag ville upp och äta, då gick det minsann bra att sova. Ända till 8. Jag var lagom hungrig och grinig då.

ulliiz skrev 2016-06-18 05:27:48 följande:

Någon mer som har hemska nätter just nu? Här somnar vi ca 20, vaknar sen kl 12 gnäller och sprattlar ca 30 min sover därefter ca 1 timme åt gången och tar sedan morgon mellan 4 och 5. Suck trött mamma. Kan det vara ett utvecklingssteg tro? Hoppas på bättre sömn snart

• Rulltrappa

Vi har precis fått rutin på två middagsvilor. En vid 10 och en vid 14 ungefär.

Simone skrev 2016-06-20 09:25:14 följande:

Hur sover era barn under dagen/natten? Känns som att Julia sover väldigt mycket när jag lyssnat på andra. Hon vaknar runt 7.45 är vaken en timme sen sover hon två timmar somnar vid ca 13-13.30 i två timmar. Sen brukar hon vilja ta en liten lur mellan 17-17.30. Somnar för kvällen ca 20.30 pch sover hela natten utan uppvak. Hon är extremt aktiv när hon är vaken så kanske det som gör så att hon blir så trött haha.

Förövrigt har vi en tjej som älskar att gå själv när vi håller henne i händerna. Helst ska hon gå så hela dagarna (dock säger min rygg annat) hon börjar få in ordentliga steg nu och fort går det. När började era andra barn att gå helt själva?

• Rulltrappa

Jag har nu slutat amma på natten pga bitande och trams så min man har bestämt att det är hans tur att ta igen 8 månaders nattmatning nu när flaskan är enda alternativet. Rätt najs faktiskt.

• Rulltrappa

Jag tänker inte på sånt. Jag har haft ett barn med mjölkallergi och ett med mjölk- och äggallergi men jag tänker inte gå och vänta på att det ska hända även det här barnet. Det visar sig.

Fru Hermelin skrev 2016-06-22 20:09:03 följande:

Love blir nu 8 mån på tisdag och vi var på kontrollen i måndags. Han mäter nu 71,5 cm och väger 9760 gram.

Han har två tänder i underkäken och åtminstone tre(!) nya på G i överkäken, de två framtänderna bryter igenom när som helst nu. Kanske är det därför nätterna havererat igen? Vi kan ju hoppas, så de lugnar ner sig sen! Sitter gör han utan problem och kryper NÄSTAN Han kan ta sig ut riktigt långt och plocka upp grejer och sen skuffa sig tillbaka till sittande och han ställer sig i "typ" krypposition, men som någon sa så får han liksom ena foten i vägen och hamnar liksom snarare på huk. Och där har han fastnat lite. Men nu senaste dagarna händer det grejer, han har hittat kryppositionen på knäna och idag fick han faktiskt till ett halvt krypsteg i rätt riktning, så nu är det nära. Annars reser han sig gärna mot allt!

Han har invigt pottan nu också och fått till både kiss och bajs ett flertal gånger. Jätteskönt då han haft lite kämpigt att bajsa länge. Han är rätt hård i magen, om än inte förstoppad tack och lov, och envisas med att försöka bajsa när han sitter i matstolen. Han tar i så han blir röd men får inte ut nåt, ni kan ju tänka er att försöka bajsa rätt ner i en trästol - omöjligt. På pottan får han ut det hur lätt som helst, så det är ju en himla lättnad!

Vad gäller maten kör vi fortfarande mjölkfritt, men jag har vågat testa några "säkra" burkar vilket ju är skönt att kunna variera med. Jag har fortfarande sån (obefogad) allergiångest så fort han ska testa något nytt, men jag jobbar på det. Jädra fix idé det blivit detta med eventuella allergier! Han har haft såna nässelutslag en lång period för någon månad sen, men det tycks inte vara livsmedelsutlöst. Ändå kan jag inte sluta nojja! Så trött på mig själv ibland! Kan inte minnas att jag var såhär med dottern. Hur tänker ni andra? Är det nåt ni ens reflekterar över?

• Rulltrappa

Nu verkar det äntligen som att vi kan släppa den finmosade maten och hålla oss till lite grövre konsistens motsvarande burkmat från 8 månader. I början kräktes hon men nu verkar det funka. Annars klöser vi mest och sjunger om pappa, mamma och syskonen vars namn hon börjar kunna uttala förståeligt. :)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015