• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Nettiis

Hej!

Har nyss hittat hit till FamiljeLiv.

Jag har ätit pergotime en gång tidigare, 2013.

Men avslutade då jag inte trivdes med min läkare.

I november 2014 sökte vi hjälp hos en annan läkare och har använt oss av primolut-nor för att få igång mensen så vi kunde göra alla tester.

Den 20 april fick jag mens igen efter en primolut-not kur och började med enkel dos pergotime på femte mensdagen.

På cd 11 kunde vi ej se någon äl på väg. Men på cd 15 kunde vi se att en äggblåsa växt till sig och troligtvis skulle äl ske till helgen.

Idag har jag plussat.

Vi har försökt i ca 2,5 år och haft en del missfall, senaste december 2013.

den 8/6 ska jag till läkaren och kolla att allt ser bra ut. jag har väldigt oregelbundna menstruationer och håller nu alla tummar jag kan att detta lilla liv får stanna!

• majajönsson
    Nettiis skrev 2015-05-20 23:37:10 följande:

Hej!

Har nyss hittat hit till FamiljeLiv.

Jag har ätit pergotime en gång tidigare, 2013.

Men avslutade då jag inte trivdes med min läkare.

I november 2014 sökte vi hjälp hos en annan läkare och har använt oss av primolut-nor för att få igång mensen så vi kunde göra alla tester.

Den 20 april fick jag mens igen efter en primolut-not kur och började med enkel dos pergotime på femte mensdagen.

På cd 11 kunde vi ej se någon äl på väg. Men på cd 15 kunde vi se att en äggblåsa växt till sig och troligtvis skulle äl ske till helgen.

Idag har jag plussat.

Vi har försökt i ca 2,5 år och haft en del missfall, senaste december 2013.

den 8/6 ska jag till läkaren och kolla att allt ser bra ut. jag har väldigt oregelbundna menstruationer och håller nu alla tummar jag kan att detta lilla liv får stanna!

Åh vad kul!!!! Grattis grattis grattis!! ????????????????????

Håller tummar och tår för dig, :)
  • majajönsson
    majajönsson skrev 2015-05-21 06:52:03 följande:
    Åh vad kul!!!! Grattis grattis grattis!! ????????????????????

Håller tummar och tår för dig, :)
    Ser att mina smailisar blir frågetecken, inte med mening så ni vet. "Ler"
  • EQ85

Grattis till pluset!! Så kul :) !!!!!

Angående väninnan så ska hon fråga sin gyn när dom pratas vid nästa gång.

önskar jag hade haft mina kvar. Då hade jag gett henne ett paket. Vet hur mkt hon behöver komma vidare i livet ?

• TheRealMe

Hej allihopa :). Jag är inne på min första kur med pergotime. Jag o min man har försökt i över 1 år att få ett syskon till våran dotter!

Kul att följas åt med andra som går igenom samma sak!

Ska ta min sista tablett imon så får vi se hur det går, har haft en oregelbunden mens hela tiden. Har testat med ägglossningstest, tagit tempen och monitor. Så nu hoppas vi att man kan få lite hjälp med dessa tabletter!

• Decibel84

hej
    ska ta pergotime nu i fem dagar inför inseminering.

enligt utredningen och blodprov har jag ägglossning.
    läser nu i en annan tråd att det kan vara farligt att få pergotime om man har egen äl.
    läser om att slemhinnan blir tunnare och att användande av pergotime upprepade gånger kan ge skador, läser också om cancer???

• Nettiis

Jag var igår till läkaren vi haft under vår utredning och vi fick se ett litet hjärta som slog. Allt såg bra ut! Pergotime var vår framgång! ????

håller mina tummar för er andra!

• GlitterLina
    Nettiis skrev 2015-06-09 10:39:49 följande:

Jag var igår till läkaren vi haft under vår utredning och vi fick se ett litet hjärta som slog. Allt såg bra ut! Pergotime var vår framgång! ????

Å så underbart ????vilken v e du i?
  • majajönsson
    Nettiis skrev 2015-06-09 10:39:49 följande:

Åhh grattis fy vad kul!!!!!
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015