• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • cammod

Har fått besked om att det ska komma in Pergotime imorgon tis men dom kunde lova helt 100.

Kommer det inte snart så funderar jag på att testa Rosenrot eller Munkpeppar som jag har hört mycket om. Klockan tickar ju hehe

• cammod

dom kunde INTE lova helt hundra ska det stå i mitt förra inlägg :)

• Honeyboney

Hej hej, jag hoppar in här om det är ok? :)

Jag fick diagnostiserat PCO då jag var 17. Jag och min sambo påbörjade barnresan för snart 4 år sedan. Åt då primolut nor för att sätta igång mens och sen enkeldos pergotime, utan resultat. I samma veva fick jag veta att både min syster och en av mina bästa kompisar var gravida, och hur glad jag än blev för deras skull blev jag hemskt ledsen för min egen, vilket slutade i att jag hamnade i en depression och vi valde att lägga detta på hyllan tills dess att jag började må bättre och kunde ta eventuella bakslag bättre. Nu är vi som sagt på g igen.

Fick min mens igår och börjar alltså med enkelkur pergotime på söndag. Är så ivrig, vill börja nu! ????

• Dakine
    Ser ni något på detta? (Jag har brutit upp CB:s test för att plastrutan var repig och blev svårt att se. Men annars behållt det precis som det var innuti. 

• Jazzy
    Honeyboney skrev 2015-02-26 08:47:10 följande:

Hej hej, jag hoppar in här om det är ok? :)

Jag fick diagnostiserat PCO då jag var 17. Jag och min sambo påbörjade barnresan för snart 4 år sedan. Åt då primolut nor för att sätta igång mens och sen enkeldos pergotime, utan resultat. I samma veva fick jag veta att både min syster och en av mina bästa kompisar var gravida, och hur glad jag än blev för deras skull blev jag hemskt ledsen för min egen, vilket slutade i att jag hamnade i en depression och vi valde att lägga detta på hyllan tills dess att jag började må bättre och kunde ta eventuella bakslag bättre. Nu är vi som sagt på g igen.

Fick min mens igår och börjar alltså med enkelkur pergotime på söndag. Är så ivrig, vill börja nu! ????

Förstår hur du känner, min bror berätta för två veckor sen att han och hans tjej skulle få barn, första i familjen, jag bröt ihop när vi kom hem och blir skitledsen! Sen känner man sig som den värsta människan i världen att man inte bara blev glad av nyheten. Jag kände mig så småaktig att jag vart ledsen att jag inte blev den första i familjen.

Efter att de berätta så skoja de massa om "när kommer kusinerna" kände hur jag bara gallskrek inombords..
  • Dakine

Nu kom en ljusrosa flytning... antar att mensen kommer imorgon då. 
    Suck. 
    Nu vill jag bara den ska komma igång så jag får köra en ny pergotimekur! 

• cammod

Fick ut Pergotime från apoteket i tisdags och missade precis denna mensen..får fint vänta tills nästa. Hoppas den inte krånglar allt för mycket denna gången :)

Hoppas verkligen att alla här inne lyckas med sina barnförsök, vet hur det känns att pendla mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

Kram på er alla!!!

• Dakine
    Jazzy skrev 2015-02-26 19:11:36 följande:

Förstår hur du känner, min bror berätta för två veckor sen att han och hans tjej skulle få barn, första i familjen, jag bröt ihop när vi kom hem och blir skitledsen! Sen känner man sig som den värsta människan i världen att man inte bara blev glad av nyheten. Jag kände mig så småaktig att jag vart ledsen att jag inte blev den första i familjen.

Efter att de berätta så skoja de massa om "när kommer kusinerna" kände hur jag bara gallskrek inombords..

Den känslan känner jag verkligen igen. Mina två svägerskor och min bror väntar barn nu i vår och sommar! Man vill glädjas men man blir nästan bara arg :(
  • Dakine

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

• Jazzy
    Dakine skrev 2015-02-28 22:14:56 följande:

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

Vilken dag är du på? Jag är på dag 23 nu, har slutat att ta tester innan dag 31.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015