• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • petitelle
    mickaa skrev 2015-08-12 09:17:42 följande:

Hej alla. Skönt med fler som kämpar med pco. Pcos. Ja har själv pcos. Har börjar utredning vid gyn. Ar där den 24 juni o skulle börja med pergotime men enligt undersökningen så visade sig att jag hade ett moget ägg på g. Så äl inom 2 dagar. Men de visade sig vara en luring. Mensen kom efter 3 dagar o den brukar komma 1 till 2 gg per år. 10 tal äl test men nä. Alltid haft mens typ 2 gg året men efter jag Slöt med p piller i april har den spelats igång o kommit varje månad utom denna. 9 dagar för sent idag. Ingen äl alls mellan mensens så. Får utskrivna pergotime på tisdag så får väl se hur de går. Känns som att de inte kommer funka faktiskt. Min kropp är verkligen ur balans. Hur går det för er?

Hur har det gått för dig?
  • mickaa
    petitelle skrev 2015-08-31 16:38:13 följande:

Hur har det gått för dig?

Hej . Vet inte så mkt önnu. Ska in till gyn på torsdag o börja med pergotime så får vi ta de därifrån. De är inte bara o skaffa ungar naj ;) för dig då?
  • Decibel84

imorgon ska jag till gyn för att förhoppningsvis få börja med pergotime om fem dagar...vad är det dom kollar imorgon på undersökningen?

minns förra gg att dom kollade så det"inte fanns några rester kvar sen förra ägglossningen" är det det som ska göras nu?
    sen var det väl att man kommer sen efter sin kur för att se så det utvecklas ett fint ägg?

en annan fråga.
    kan man se från vilken sida man ägglossat?
    hur vet man om man har bra ägg?

• mickaa

Blev ett bra möte med gyn. Ska börja med provera i morgon i 12 dagar. Blev letrozol för mig. Läste att det funkat väldigt bra för många ist för pergotime så får hoppas det kickar igång äl. Inväntar mens eftwr provera o sen letrozol i 5 dagar. :)

• Inheaven
    mickaa skrev 2015-09-06 06:10:01 följande:

Blev ett bra möte med gyn. Ska börja med provera i morgon i 12 dagar. Blev letrozol för mig. Läste att det funkat väldigt bra för många ist för pergotime så får hoppas det kickar igång äl. Inväntar mens eftwr provera o sen letrozol i 5 dagar. :)

Vad spännande. Håller tummarna.
  • Inheaven
    Decibel84 skrev 2015-09-01 19:03:31 följande:

imorgon ska jag till gyn för att förhoppningsvis få börja med pergotime om fem dagar...vad är det dom kollar imorgon på undersökningen?

minns förra gg att dom kollade så det"inte fanns några rester kvar sen förra ägglossningen" är det det som ska göras nu?

sen var det väl att man kommer sen efter sin kur för att se så det utvecklas ett fint ägg?

en annan fråga.

kan man se från vilken sida man ägglossat?

hur vet man om man har bra ägg?

Hur gick det för dig?

Antar att du redan har svaren på dina frågor :)

Om inte så kan man se vilken sida äggen är som mognast och på så sätt kunna avgöra om de lossnat.
  • Decibel84
    Inheaven skrev 2015-09-06 08:12:53 följande:
    Hur gick det för dig?

Antar att du redan har svaren på dina frågor :)

Om inte så kan man se vilken sida äggen är som mognast och på så sätt kunna avgöra om de lossnat.
    Jag hade en såkallad "gulsäck"..tror det hette så? som satt kvar sen förra ägglossningen så jag får inte börja med pergotime nu tyvärr:(

om man har ett ägg på vänster sida kommer det ner i vänster äggledare då?
    jag har för mig att man sa att äggledarna är rörliga och den högra kan ta upp trots att det är på vänster sida?
  • Carro83

Hej alla.

Hur har de gått för er?

Har bim idag/imorgon och ännu ingen mens, men har några symptom på att den är på g. Tror jag iaf, vill inte hoppas för mycket så känner nog efter lite mer.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015