• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Mariaviktoria

Hoppar in här!

Fick veta att jag har pcos för 5 år sedan, just för att jag inte fick igång min mens alls. fick provera utskrivet men det gav bara en liten blödning den månaden sen fick jag ingen alls om jag då inte tog en till provera kur...

Idag 5 år senare, fortfarande ingen mens alls.. I november bestämde vi oss för att ta till hjälp. Började med provera i dec för att få igång mens. Skulle sedan bokat in en tid hos min gyn i början av februari, men allt gick åt skogen när min syster fick en hemsk diagnos i januari och det blev ett hårt slag rakt i backen..

Efter lite tid att hantera detta på känner vi oss redo igen.

Ringde gyn igår och fick en tid 14 april!! Hoppas på att det blir pergotime :)

och just det, eftersom jag aldrig fått mens eller äl naturligt så har jag gått och blivit hulken sen min provera kur i december.. äter HELA tiden, att gå i affären är hemskt plus att jag aldrig blivit såhär arg på småsaker innan som jag blir nu. Vad händer liksom?

• Pco_1_2

Hej tjejer!

Har pcos och vetat om detta sedan jag var 15. Är 26 nu och har en son på 19 månader som kom till på första försöket med pergo och ovitrelle.

Nu är vi inne på försök nr 5 med ett syskon och det har inte gått vägen alls.

Sedan i januari har jag ätit lchf och inga hormoner och det verkar som att jag väntar på en helt spontan mens nu i dagarna! Kul.

Sedan blir det pergotime dag 3-7 :)

Hänger gärna här!

• Honeyboney

Usch, jag är så fruktansvärt nervös. Imorgon har jag BIM, och har en molande värk på höger sida, det liksom strålar mot blygdbenet. Upplever även en tryckande känsla över tjejmagen, den känns lite tung eller hur man nu ska förklara. Är så rädd att jag, som vanligt, bara inbillar mig att jag känner som jag gör! Även om just dessa symptom är något jag aldrig känt förut! Eller så är det helt enkelt så att mensen är på g med buller och bång!

• Jazzy

Välkommen alla nya :)

Här borta i Oslo händer äntligen saker, var hos en ny gyn för en vecka sedan och hon har verkligen dragit fram de stora kanonerna :) har tid för äggledarspolning den 10de, skall tas alla blodprover som finns och hon sätter oss i ivf-kön nu vilket tar typ 4 till 6 månader, under tiden kommer vi fortsätta med pergo och kanske ovitrelle.

Den här syklusen blir pausesyklus.

Det lustiga är att hon kunde se att ägglossning antagligen hade skedd en vecka innan, alltså dag 32-34, vi kan lyckas ha träffat den och jag har fortfarande inte fått mens, nu dag 47.. så vem vet kanske det är fixat redan, jag har tönkt att vänta med test tills fredag.

• Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Honeyboney
    Dakine skrev 2015-03-29 22:23:38 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

GRATTIS!!!!! :D
  • mittilivetmedpcos

Hoppar in här!

Försökt få plus i över ett år och därefter fått utredning.

Har pcos och har tagit pergotime novemver, december och januari. Dubbelkur i januari och det blev plus på stickan!!!!

Är nu i vecka 14 :)

Så det finns hopp tjejer, ge inte upp <3

• EQ85

Hej tjejer.

jag fick min första dotter m pergotime.

jag håller tummarma för er.

vet ni hur det funkar om man vill prova pergo efter att förlorat en förtidigt född? En vännina till mig förlorade sitt barn och dom försöker bli gravida ihen. Dock utan resultat :(

Jag tänker om pergo kanske kan hjälpa kroppen på traven. Som den gkordet för mig m min första. (Fick ma innan jag fick tösen).

• majajönsson

Hur går det för er tjejer? Har ni fått något pluss på stickan?

Jag har följt tråden men varit tyst men kunde inte hålla mig nu när ni varit så tysta så länge.

Är själv på min andra kur med pergotime.

Första kuren svarade jag bra på, 3st äggblåsor på 12-14mm. Dock ansåg läkaren att jag hade för tunn livmodersslemhinna. Hur tunn sa hon aldrig men om detta förekommer igen ska jag få en spruta på nästa VUL. Tar det sig inte denna månaden skulle jag få en kombinerad behandling med pergotime och något annat för att göra slemhinnan tjockare.

Det finns en plan framåt så de känns som om vi har goda förhoppningar... men det tar inte bort längtan.

• majajönsson
    EQ85 skrev 2015-05-17 23:25:41 följande:

Hej tjejer.

jag fick min första dotter m pergotime.

jag håller tummarma för er.

vet ni hur det funkar om man vill prova pergo efter att förlorat en förtidigt född? En vännina till mig förlorade sitt barn och dom försöker bli gravida ihen. Dock utan resultat :(

Jag tänker om pergo kanske kan hjälpa kroppen på traven. Som den gkordet för mig m min första. (Fick ma innan jag fick tösen).

USch vad hemskt!!!!! Beklagar sorgen :(

Jag har faktiskt ingen aning kring den biten men det kan hon väl stämma av med gyn?

Förstår att hon vill få igång allt så fort som möjligt.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015