• Nemi89

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!

ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • idiisen

Jag är på cykeldag 24 nu. :) 
    Jag brukar aldrig känna när jag har ägglossning, men i ca två dagar mellan dag 15 & 17 så kände jag av det. Hoppas nu att det händer någonting. Vi hade sex från dag 11-19 (jösses vilken pers det var haha). 

Håller alla tummar och tår för er andra också. 
    KramHjärta

• mickaa
    idiisen skrev 2015-10-11 10:18:53 följande:

Jag är på cykeldag 24 nu. :) 

Jag brukar aldrig känna när jag har ägglossning, men i ca två dagar mellan dag 15 & 17 så kände jag av det. Hoppas nu att det händer någonting. Vi hade sex från dag 11-19 (jösses vilken pers det var haha).  de gäller att ligga i;) hoppas det går vägen. Håller tummar o tår. Ska ta de avgörande testet på tisdag. Är döden att behöva vänta

Håller alla tummar och tår för er andra också. 

Kram

• Minerva
    Msan86 skrev 2015-10-08 17:44:46 följande:

Hur har det för Er?? Ska börja med Pergo imorgon

Jag plussade i helgen efter första enkelkuren. Helt otroligt!
  • Msan86

Hur har det gått idiisen? Något plus?

Vad roligt Inheaven och Minerva då finns det hopp!!

Sista tabletten igår... Blev trött de sista dagarna och ont i huvudet... Vet inte om det är biverkningar eller ngt annat.

Fick börja med Pergo på min tredje dag... Vet någon varför man börjar på olika dagar??

Har tid för VUL på cd 15, känns lite sent?

• idiisen
    Msan86 skrev 2015-10-15 07:59:03 följande:

Hur har det gått idiisen? Något plus?

Vad roligt Inheaven och Minerva då finns det hopp!!

Sista tabletten igår... Blev trött de sista dagarna och ont i huvudet... Vet inte om det är biverkningar eller ngt annat.

Fick börja med Pergo på min tredje dag... Vet någon varför man börjar på olika dagar??

Har tid för VUL på cd 15, känns lite sent?

Hej :) 
    Jag ska ha min mens idag eller imorgon (vad jag tror själv) , är på dag 28 idag. :) Men det kan ju dröja tills dag 32 också, så jag hoppas mensen inte kommer. 
    Hade varit helt otroligt och lyckan hade varit total :) 

Hoppas det går bra för dig! :) Jag blev också trött och väldigt seg i huvudet när jag tog mina tabletter. Tror det är positivt för då har dem antagligen gett resultat :) 

Kram

• idiisen

Min läkare ringde idag :) 
    Hon sa att mitt prov som jag tog på dag 21, visade 2,3 på s-progesteron, vilket tyder på att det är väldigt lågt och antingen så måste jag öka dosen av pergotime eller så har vi lyckats redan på första försöket :D Hon skulle återkomma igen efter helgen för att höra om jag fått min mens eller ej. 
    När jag började min utredning i augusti så låg värdet på 17 och då hade jag haft ägglossning någon vecka innan jag var där, vilket hon såg på gynundersökningen. 

<3 

• Impala65

Ska ta min sista Pergo idag :) vill att dagarna ska gå lite fortare!! Hur går det för er?

• Giinaam

Jag tog sista primolut nor idag. Ska nu invänta mensen.. Ska börja med pergotime mensens femte dag. Fick reda på att jag har pco den 29/9. Hur går det för er? :)

• Ortiz

Hej alla!

Jag kom precis hem ifrån ett jobbigt besök hos gyn där de kom fram till att min ägglossning inte riktigt sker som den ska.

Har därför nu fått primolut som jag ska äta i 10 dagar för att få igång en mens sedan ska jag äta pergotime. Förra månaden var vårt andra försök så jag är väldigt förvånad över att jag redan fick medicinen pergotime, trodde man behövde försöka minst 1 år innan man fick hjälp..

Men min fråga är då: hur länge har ni ätit pergotime innan det tog sig och vad är era erfarenhet av dessa mediciner? Jag känner mig helt vilsen och fortfarande i chock/ledsen över att det eventuellt är svårt för mig att bli gravid...

• Impala65

Detta är min första kur så har inge erfarenheter men kollar man lite statistiker här så har dom flesta blivit gravida inom dom 3 första månaderna :)

Ortiz skrev 2015-10-19 14:14:02 följande:

Hej alla!

Jag kom precis hem ifrån ett jobbigt besök hos gyn där de kom fram till att min ägglossning inte riktigt sker som den ska.

Har därför nu fått primolut som jag ska äta i 10 dagar för att få igång en mens sedan ska jag äta pergotime. Förra månaden var vårt andra försök så jag är väldigt förvånad över att jag redan fick medicinen pergotime, trodde man behövde försöka minst 1 år innan man fick hjälp..

Men min fråga är då: hur länge har ni ätit pergotime innan det tog sig och vad är era erfarenhet av dessa mediciner? Jag känner mig helt vilsen och fortfarande i chock/ledsen över att det eventuellt är svårt för mig att bli gravid...

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015