• idiisen

Vi som börjar med pergotime 2015

Hej alla fina människor :) 

Jag var hos gyn den 7e sept. Då jag har varit utan preventivmedel i 2 år och vi har försökt att bli gravida  1.5 år, fick missfall 3 månader efter jag tog ut min spiral, <men längtan är nu stor :) 
    Jag ska börja med pergotime nästa menstration och hoppas verkligen att det vill ta sig nu. Vågar inte hoppas för mycket men vi längtar så mycket.

Hur har det gått för er? 

Kram Ida

• idiisen
    Minerva skrev 2015-09-17 10:23:01 följande:

Hoppar in här om det är okej! Jag och sambon har försökt drygt ett halvår utan resultat men jag har känt sedan länge att något inte stämmer. Så jag bokade en tid hos gyn för att se vad som var problemet och fick veta att jag inte har egen ägglossning. Är såklart jätteledsen över detta och vi har svårt att förstå att vi nu är ett par som har problem att bli med barn Rynkar på näsan 

Men, har fått 3 enkelkurer Pergotime och får hoppas att detta hjälper. Jag är lite rädd och orolig, både inför framtiden och inför Pergo. Hur kommer jag känna mig? Kommer jag ens få ÄL? Tänk om jag aldrig blir gravid? Mycket som susar i bikupan känner jag.

Usch vad jobbigt att få det beskedet. Jag har många ägg men det är inte alltid jag får ägglossning. Därför har vi fått hjälp med pergotime nu. Hoppas verkligen att detta kommer gynna oss :) 

Men jobbigt för er och jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas få barn. Jag har läst mycket om Pergotime nu när jag ska använda det. De flesta får ju ägglossning, men du behöver kanske öka dosen för att det ska kunna släppa. Men det återstår ju att se :) Hoppas ni klarar det på enkeldoserna. 

Jag följer er på vägen och hoppas att det går vägen för er. 
    Kram till dig. 

• idiisen

Jag är på cykeldag 24 nu. :) 
    Jag brukar aldrig känna när jag har ägglossning, men i ca två dagar mellan dag 15 & 17 så kände jag av det. Hoppas nu att det händer någonting. Vi hade sex från dag 11-19 (jösses vilken pers det var haha). 

Håller alla tummar och tår för er andra också. 
    KramHjärta

• idiisen
    Msan86 skrev 2015-10-15 07:59:03 följande:

Hur har det gått idiisen? Något plus?

Vad roligt Inheaven och Minerva då finns det hopp!!

Sista tabletten igår... Blev trött de sista dagarna och ont i huvudet... Vet inte om det är biverkningar eller ngt annat.

Fick börja med Pergo på min tredje dag... Vet någon varför man börjar på olika dagar??

Har tid för VUL på cd 15, känns lite sent?

Hej :) 
    Jag ska ha min mens idag eller imorgon (vad jag tror själv) , är på dag 28 idag. :) Men det kan ju dröja tills dag 32 också, så jag hoppas mensen inte kommer. 
    Hade varit helt otroligt och lyckan hade varit total :) 

Hoppas det går bra för dig! :) Jag blev också trött och väldigt seg i huvudet när jag tog mina tabletter. Tror det är positivt för då har dem antagligen gett resultat :) 

Kram

• idiisen

Min läkare ringde idag :) 
    Hon sa att mitt prov som jag tog på dag 21, visade 2,3 på s-progesteron, vilket tyder på att det är väldigt lågt och antingen så måste jag öka dosen av pergotime eller så har vi lyckats redan på första försöket :D Hon skulle återkomma igen efter helgen för att höra om jag fått min mens eller ej. 
    När jag började min utredning i augusti så låg värdet på 17 och då hade jag haft ägglossning någon vecka innan jag var där, vilket hon såg på gynundersökningen. 

<3 

• idiisen

Jag har ätit pergotime, och väntar fortfarande på mens. BIM +10 idag! Obestämd 
    Visade inget på graviditetstest för 4 dagar sedan. Hoppet är nu borta för inte kan det visa positivt såhär sent. Rynkar på näsan

Kram till er.

• idiisen
    Matsva skrev 2015-11-18 21:37:40 följande:

Hej!
    Ni som är lite mer erfarna av pergotime hur många kurer kan man ta efter varandra utan uppehåll?
    Jag väntar fortfarande på mens eller ickemens är på min första kur. Beräknad BIM inatt/imorgon, Jag hoppas ju såklart att den inte kommer men om den nu gör det är ju planen att kontakta gyn och få nya pergotime.

När och varför får man otrivelle-spruta? Jag har bara fått pergotime och innan dess tabletter för att få mens. Jag har ingen mens eller ÄL av mig själv men lyckades nu med första kuren få Äl och håller tummarna.

Jag hade en längre cykel första gången med pergotime. Hade 44 dagar och så lång har aldrig min cykel varit. Men dom sa att andra gången brukar den ligga på "normala" dagar igen. Den väntan va jobbig, tog hur många tester som helst och de visade ändå negativt. Men nu är jag inne på min andra kur med pergo, är nu på dag 18 :) 

Hoppas du får ett plus. 

• idiisen
    idiisen skrev 2015-11-19 16:39:40 följande:

Jag hade en längre cykel första gången med pergotime. Hade 44 dagar och så lång har aldrig min cykel varit. Men dom sa att andra gången brukar den ligga på "normala" dagar igen. Den väntan va jobbig, tog hur många tester som helst och de visade ändå negativt. Men nu är jag inne på min andra kur med pergo, är nu på dag 18 :) 

Hoppas du får ett plus. 

Jätte gärna!! Det hade varit super bra ju :) 
    Det tycker jag vi ska fixa!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015