Minerva skrev 2015-09-17 10:23:01 följande:
Hoppar in här om det är okej! Jag och sambon har försökt drygt ett halvår utan resultat men jag har känt sedan länge att något inte stämmer. Så jag bokade en tid hos gyn för att se vad som var problemet och fick veta att jag inte har egen ägglossning. Är såklart jätteledsen över detta och vi har svårt att förstå att vi nu är ett par som har problem att bli med barn
Men, har fått 3 enkelkurer Pergotime och får hoppas att detta hjälper. Jag är lite rädd och orolig, både inför framtiden och inför Pergo. Hur kommer jag känna mig? Kommer jag ens få ÄL? Tänk om jag aldrig blir gravid? Mycket som susar i bikupan känner jag.
Usch vad jobbigt att få det beskedet. Jag har många ägg men det är inte alltid jag får ägglossning. Därför har vi fått hjälp med pergotime nu. Hoppas verkligen att detta kommer gynna oss :)
Men jobbigt för er och jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas få barn. Jag har läst mycket om Pergotime nu när jag ska använda det. De flesta får ju ägglossning, men du behöver kanske öka dosen för att det ska kunna släppa. Men det återstår ju att se :) Hoppas ni klarar det på enkeldoserna.
Jag följer er på vägen och hoppas att det går vägen för er.
Kram till dig.