• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (37)

Ok då tror jag att jag kanske hade en nidblödning igår. MF 4 februari i v. 10+6. Idag Bim -4. Tänkte ta ett test imorgon. Nu håller vi tummarna. :)

Dock måste jag säga att jag innan aldrig känt av ÄL. Men sen MF har jag jätteont i livmodern runt ÄL. Inte direkt kul med sex. :S
    Kan det ha med ålder att göra? Jag blir 38 i sommar, kanske börjar äggen att sina?

• Anonym (S)
    Anonym (37) skrev 2015-04-29 08:08:25 följande:

Ok då tror jag att jag kanske hade en nidblödning igår. MF 4 februari i v. 10+6. Idag Bim -4. Tänkte ta ett test imorgon. Nu håller vi tummarna. :)

Dock måste jag säga att jag innan aldrig känt av ÄL. Men sen MF har jag jätteont i livmodern runt ÄL. Inte direkt kul med sex. :S
    Kan det ha med ålder att göra? Jag blir 38 i sommar, kanske börjar äggen att sina?

Jag har ont också men jag är bara 28. Har ite med det att göra - sådana saker kan ändras under livet.
  • Anonym (Viola)

Det kan ha med missfallet att göra, jag har läst ngt om att man kan känna av när cykeln sätter igång och att det inte är farligt. Jag har nog precis haft ÄL 4 snart 5 veckor efter missfallet (inegn mens än) och jag har haft jätteont! Brukar ha vaga eller inga ÄL-symptom alls. Så det har säkert med missfallet (eller graviditeten) att göra. Är ett år äldre än dig och jag hoppas verkligen inte att det är äggen som börjar ta slut.. :/
  • Anonym (Viola)

Lycka till föresten med testandet!
  • Anonym (Viola)

I dag har jag varit på toa lite för många gånger. Hoppas jag inte har fått uvi - det var någon som skrev att det är vanligare efter missfall? Någon som vet?

• Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-29 13:16:06 följande:

I dag har jag varit på toa lite för många gånger. Hoppas jag inte har fått uvi - det var någon som skrev att det är vanligare efter missfall? Någon som vet?

Det har jag inte hör....jag var på återkontroll.

Jag sa att det sved i underlivet nu efteråt och att de sved ibland när jag kissar.
    Efter missfall är det vanligt med torra slemhinnor - då kan det svida.
    Jag köpte en salva på apoteket för underlivet - det hjälpte!

• Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-29 13:39:15 följande:

Det har jag inte hör....jag var på återkontroll.

Jag sa att det sved i underlivet nu efteråt och att de sved ibland när jag kissar.
    Efter missfall är det vanligt med torra slemhinnor - då kan det svida.
    Jag köpte en salva på apoteket för underlivet - det hjälpte!

Jaha, det kan ha varit det jag tänkte på. Och kanske det att det tydligen är vanligare med uvi efter förlossning.
  • Anonym (Mia)

Fick just ett sms från en av mina vänner med en ultraljudsbild. De väntar sitt första barn. I morgon tar jag tabletterna som ska stöta ut min graviditet. Började gråta eftersom vi hade tänkt berätta snart, eftersom nästa vecka skulle ha varit v 12.

• hondendärtjejen
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-29 16:53:32 följande:

Fick just ett sms från en av mina vänner med en ultraljudsbild. De väntar sitt första barn. I morgon tar jag tabletterna som ska stöta ut min graviditet. Började gråta eftersom vi hade tänkt berätta snart, eftersom nästa vecka skulle ha varit v 12.

Fy vad jobbigt...! Kram
  • Anonym (småland)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-29 16:53:32 följande:

Åh fy vad hemskt. Det är jobbigt öht med magar och bebislycka, men det där var ju nåt otroligt jobbigt att vara med om.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?