• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-29 18:43:27 följande:
    Åh fy vad hemskt. Det är jobbigt öht med magar och bebislycka, men det där var ju nåt otroligt jobbigt att vara med om.
    Jag brukar inte vara så lättpåverkad av andras bebisar och sånt, men det där vara bara för mycket just nu. Sist jag såg en ultraljudsbild var det min egen, och det var ju ingen munter syn.

Nu ligger jag här och har just tagit fyra cytotec. Är livrädd för vad som väntar, efter allt jag läst och hur jobbigt mitt första missfall var.
  • emsan

[quote=75231347][quote-nick]Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 07:24:00 följande:[/quote-nick]

Jag brukar inte vara så lättpåverkad av andras bebisar och sånt, men det där vara bara för mycket just nu. Sist jag såg en ultraljudsbild var det min egen, och det var ju ingen munter syn.

Nu ligger jag här och har just tagit fyra cytotec. Är livrädd för vad som väntar, efter allt jag läst och hur jobbigt mitt första missfall

Sänder dig massor av styrke kramar!! känner igen mig i din beskrivning!

• Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 07:24:00 följande:

Nu ligger jag här och har just tagit fyra cytotec. Är livrädd för vad som väntar, efter allt jag läst och hur jobbigt mitt första missfall var.

Hur mår du nu?

När hade du första missfallet?

• Anonym (Mia)
    Anonym (S) skrev 2015-04-30 11:49:43 följande:

Hur mår du nu?

När hade du första missfallet?

Tack för omtanken! Nu mår jag helt ok. Det psykiska är värre än det fysiska. Har ont, som mensvärk, men det kan jag hantera. Vilar framför tv:n och blir uppassad av min fina sambo. Blöder dock väldigt mycket och det är väldigt otäckt att gå på toa, ser ut som ett blodbad.

Mitt första missfall fick jag förra året i v 6. Det började med kramper och svåra magsmärtor. Bland det värsta jag varit med om. Kräktes av smärtan. Har därför haft sån ångest över att ta Cytotec, men fick inte lika ont nu.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 16:39:09 följande:
    Tack för omtanken! Nu mår jag helt ok. Det psykiska är värre än det fysiska. Har ont, som mensvärk, men det kan jag hantera. Vilar framför tv:n och blir uppassad av min fina sambo. Blöder dock väldigt mycket och det är väldigt otäckt att gå på toa, ser ut som ett blodbad.

Mitt första missfall fick jag förra året i v 6. Det började med kramper och svåra magsmärtor. Bland det värsta jag varit med om. Kräktes av smärtan. Har därför haft sån ångest över att ta Cytotec, men fick inte lika ont nu.
    Jag fick mitt andra i mars. Jag vet hur det känns. Det är så jobbigt. Inga barn innan, vet inte om det är värrre än om man haft. Det är jobbbigt med missfall. Men så många talar om slumpen!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (S) skrev 2015-04-30 22:58:34 följande:
    Jag fick mitt andra i mars. Jag vet hur det känns. Det är så jobbigt. Inga barn innan, vet inte om det är värrre än om man haft. Det är jobbbigt med missfall. Men så många talar om slumpen!
    Ja, jag hoppas att det bara har varit otur och slumpen... Samtidigt är det lätt att misstänka att något är fel eftersom vi också har svårt att bli gravida. Jag tror missfall är hemskt oavsett om man har barn sen innan, men för egen del tror jag det hade varit lite lättare om jag hade ett barn. Nu vet man ju aldrig om det kommer att gå vägen för oss.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 08:53:06 följande:

Ja, jag hoppas att det bara har varit otur och slumpen... Samtidigt är det lätt att misstänka att något är fel eftersom vi också har svårt att bli gravida. Jag tror missfall är hemskt oavsett om man har barn sen innan, men för egen del tror jag det hade varit lite lättare om jag hade ett barn. Nu vet man ju aldrig om det kommer att gå vägen för oss.

Hur lång tid tog det för er?
  • Anonym (småland)

Jag kan inte lägga upp bild. Jag vet inte vad jag gör för fel. Men det verkar som att jag fått ett svagt svagt plus idag! Bim -2
    Sen fick jag otroligt ont i magen, som kraftig mensvärk, så jag tänkte direkt att detta kommer bli ett tidigt missfall. Men sen gick det över. Men jag hade gärna velat visa er testet för att ni skulle kunna säga om det är ett plus eller bara önsketänkande, men fl vill inte alls ta emot filen. Får inget meddelande eller nånting, den bara gör det inte.

• Anonym (småland)

Haha! Det funkar om jag går via gamla familjeliv.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?