• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (S)
    SussiZ skrev 2015-04-15 18:03:25 följande:

Tog det lång tid för er andra att bli gravida innan MA eller missfall?

Första grav som slutade i missfall , 9 försök.
    Andra grav som också slutade i missfall, 9-10 försök.

Nu har det slutat blöda, så jag hoppas det går liiiiite snabbare den här gången. 

• Anonym (Nelle)

2a försöket efter att ÄL kommit igång (tog ett par månader innan jag fick ÄL efter jag slutade med cerazette).
  • Anonym (småland)

Blev gravid på första försöket. De tre gånger jag varit gravid, har jag alla gånger blivit gravid direkt. Så nu när vi körde efter missfallet trodde vi att det skulle ta sig direkt igen. Men det gjorde det inte. Och mensen beter sig konstigt. Nu kör vi andra försöket...
  • idaeglund

Jag har fått min första mens nu, fick MA i slutet av feb, så skönt att kroppen kommit igång igen. Men när jag kollar min tracker så ska jag inte ha ägglossning förrän om 20dgr..?! Men förut har det alltid varit 11dgr. Vad tror ni? När hade ni ägglossning? Testar ni med stickor eller vet ni på något annat sätt?

• Anonym (Nelle)
    idaeglund skrev 2015-04-15 21:01:32 följande:

Jag har fått min första mens nu, fick MA i slutet av feb, så skönt att kroppen kommit igång igen. Men när jag kollar min tracker så ska jag inte ha ägglossning förrän om 20dgr..?! Men förut har det alltid varit 11dgr. Vad tror ni? När hade ni ägglossning? Testar ni med stickor eller vet ni på något annat sätt?

Man kan ställa in p-tracker på att mäta vad din snitcykel är. Misstänker att din är inställd på det och att om du varit gravid så har det ju hoppat över någon cykel vilket gör att p-trycker går banans... Tyvärr är det ju svårt att veta hur cykeln ser ut efter MF då den inte behöver vara samma som innan grav. Jag skulle råda till att köpa bra ältest och kolla med alternativt ha sex var 3e till varannan dag för att säkra upp...
  • Anonym (Jordgubbe)
    WiMe06 skrev 2015-04-15 17:52:54 följande:
    Vad jobbigt, förstår precis. Fick mitt MF konstaterat fredag em/kväll och på måndag morgon hade jag tid för samtal hos bm, men hann tyvärr inte avboka den tiden så hon ringde och undrade vart jag blivit av? Jobbigt. Passade då på att avboka inskrivningen den 8 maj också.
    Åh kram på dig!
  • Anonym (S)

Blödningsfri idag! Efter 2,5 vecka.

Nu väntar jag på ägglossning. När kom er igång?

• Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-16 11:24:24 följande:

Jag är i samma läge så jag har tyvärr inget svar. Har hört att mensen kan komma efter 4-6 veckor men frågan är när man börjar räkna. Från det att missfallet skett eller efter det att blödningarna upphört.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-16 11:24:24 följande:

Min kom igång innan jag slutade blöda så kolla med ägglossningstester.
  • WiMe06

Första ÄL testet taget idag efter MF, visar inga tecken på ÄL ännu men man kan ändå urskilja ÄL strecket väldigt väldigt lite, så den är kanske på väg?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?