Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (37) skrev 2015-02-22 10:43:28 följande:

Jag har nog haft äl nu i veckan och hoppas på befruktning. Då har vi inte väntat in första mensen. Fick reda på i veckan att 3 tjejer på jobbet är gravida. Typ alls som jobbar hos oss då det är ett mansdominerat kontor. De ska ha barn i slutet sv maj, juni och juli. Jag skulle fått i augusti. :( men nu hoppas vi ändå på att få en 2015-bebis. Får kolla om ngn vecka om det tog.

Håller tummar och tår
  • Anonym (Nelle)
    Sötistilde skrev 2015-02-23 20:47:48 följande:

Hej! Fick missfall den 17/2 i v.8 (7+3)ca.. Vi försöker få ett syskon som precis fyllt 3år... Har nästintill slutat blöda... Jag hoppas att det tar sig fort igen... När kan man tänkas ha/få ÄL??? Vi känner att vi inte vill vänta en mens.. Utan kör på...

När ÄL kommer igång tycker jag är svårt efter MF/MA. Jag testade positivt på gravtesterna nästan fram till mensen efter skrapningen och tror inte att jag hade någon ÄL faktiskt (brukar känna av ÄL...). Tar man äl-tester så kan ju de reagera på hcg och ge falskt positivt resultat. Så det är lurigt. Bäst är ju att ha sex varannan till var tredje dag så täcker man upp när man har ÄL och hoppas på att det tar sig.

Beklagar ditt missfall! Välkommen till tråden
  • Anonym (Nelle)
    Anna Hbg skrev 2015-02-23 21:32:27 följande:

Hej!

Jag fick ma i december i v. 8-9 ungefär och fick hjälp att få ut allt med hjälp av 3 doser cytotec den 22/12 och nu försöker vi få till ett syskon till vår son på 2 år igen.

År jag lov att hänga med er här? :)

Klart du får Välkommen
  • Anonym (Nelle)
    Sötistilde skrev 2015-02-23 21:37:16 följande:

Nelle;, tack för välkomnandet :) har testat negativt igår redan på gravtestet... Så tror det hela är över..., hoppas.. Så ska prova m ÄL-stickor... Går det inte så går det inte... Undra när man ska börja sexa? Har längtat efter detta plus i över 1år... Har arbetat på annan ort så har inte varit läge för syskon :( men nu jobbar jag i min hemstad :)

Hur går det för er andra?

Du kan börja sexa så fort du slutat blöda
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (Poi) skrev 2015-02-24 07:50:37 följande:

Går och väntar på mens, vi har legat i vi med, men det är svårt att hålla uppe ångan och motivationen när man inte vet om man har ÄL eller inte tycker vi. Nu har det gått exakt fyra veckor sen MF, har ju hört historier där det tagit längre än så för att få tillbaka mens. Kommer nog testa i helgen om inget händer innan dess. Suck! Jag tycker detta är så himla segt! Men är förvånad över att livet tuffat på så bra som det ändå gjort i fyra veckor. Men visst gör det lite ont fortfarande att tänka på att man skulle ha varit i vecka 11 nu.

Min ÄL tror jag uteblev mellan skrapning och första mens. Kände inget av ÄL och testade neg på CB digitalt en vecka innan och sen positivt på testlagrets ända fram till mensen (negativt efter mensen). Min mens kom exakt 28dagar efter skrapning så det behöver inte strula. Nu på dag 14 i cykeln har jag ÄL igen. Som en klocka! Tänker lite så att de som skriver är ju de som var något avvikande i sin cykel. De som det fungerar för (de flesta) skriver nog inte trådar på nätet/ har ett behov av att diskutera det. Därför tror jag det är lätt att få känslan av att det strular för de flesta. Hoppas allt kommer igång för dig som det ska För mig gjorde de det iaf
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (Poi) skrev 2015-02-24 18:35:33 följande:
    Ja vi får se! Hoppas att det blir som vanligt men hoppas såklart ännu mer på att det tagit sig igen, men det tror jag nog inte. Denna väntan innan mens är de värsta dagarna! Dagarna kring ÄL är ju roliga för då kan man ligga i och dagarna med mens är liksom inget man kan göra så mycket åt heller, men detta nu alltså gör mig lite småtokig! Har aldrig känt några vidare symptom för varken graviditet, ÄL eller mens, så det är bara att fortsätta att räkna dagar här! :/

Har också tänkt på det du säger, att det man läser i olika trådar på internet ger en skev bild av verkligheten. Ett tag var jag så orolig för utomkveds, googlade det och tänkte att oj! Är det så vanligt? Men alla normala graviditeter osv tas ju inte upp för att de människorna inte har något behov att skriva oftast. Gäller det mesta tror jag!
    Precis man startar ju inte en tråd om sin normala mens, ÄL, eller grav...

Ja de där dagarna innan beräknad mens är så långa Har ÄL idag och nu har vi gjort vårt så nu återstår bara väntan. Hoppas hoppas hoppas HOPPAS!!!
  • Anonym (Nelle)
    Sötistilde skrev 2015-03-03 17:42:40 följande:

Nu har det Molat i tjejmagen sen i lördags och jag har kört ÄL-test sen i torsdags... Tors-fre= rund cirkel = låg chans. Och lör-tis blinkande gubbe!!!!! När kommer den fasta?!!! ???? enligt min mens ska det vara ÄL idag eller imorgon!!!!! Har regelbunden på 27-28 dagar ca... Men undrar mf har gjort att den är sen?! Någon som har varit med om liknande?!? Att ÄL kommit senare efter Mf?!!

?

Jag pratade med BM om detta. Och det är mycket hormoner i kroppen efter missfall och det kan ta tid för kroppen att stabilisera sig igen. Jag fick en blödning under min ägglossning denna månad vilket jag aldrig haft förut tex.
  • Anonym (Nelle)

BIM på måndag men har inga symptom och är nog i det närmsta helt säker på att jag inte blivit gravid på det här försöket.

Känns jättetråkigt och frustrerande!

Välkommen alla nya!

• Anonym (Nelle)

Åh vad kul men några plus i tråden Hoppas det går vägen nu

• Anonym (Nelle)
    Monsan skrev 2015-03-15 10:59:19 följande:

Åh no... 10 dagar efter missfallet, glad gubbe på ägglossninmsmonitorn nu på morgonen och sambon är på jobb vecka i Kiruna.. Han kommer hem imorgon kväll ist för i kväll.. Visst betyder glad gubbe idag ÄL imorgon..:).. Hoppades vi skulle få till det nu efter MF då chanserna tydligen är större då.. Hur går det för er andra?

Har lusläst instruktionsmanualen (antar att det är CB med dubbel indikator) och vad jag förstått så har man två fertila dagar med fast symbol. Så hoppa på sambon i morgon så fort han kommer hem .

Har min andra mens efter MAt nu. Det har inte tagit sig än. Den här månaden tänkte vi testa CB med dubbelindikator för att se om det går lite bättre.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?