Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (småland) skrev 2015-07-02 11:30:27 följande:

Tack alla. Jag vet ju att om det finns någon på fl som förstår, så är det ni. Har en kuratortid bokad idag men egentligen vet jag inte vad det kan göra. Vill bara veta exakt vad det är för fel men de börjar ingen undersökning förrän efter tre missfall, även fast de ser ett mönster.

Så måste göra om alltihop en gång till. Och vet inte om jag klarar det psykiskt, samtidigt som jag bara vill få ner mina tsh-värden och köra igen. Men det kan ta flera månader. Så det är väl beslutet möjligtvis som kuratorn kan hjälpa med.

Just därför kanske det är bra att prata med kuratorn. Just för att få lite verktyg för att hantera en ny graviditet senare med oro och dyl. Men jag förstår att det måste kännas hemskt och väldigt hopplöst just nu. Vet ju hur jag mådde efter EN gång... Kram!
  • Anonym (Nelle)

Idag kom mensen! Så nu är monitorn igång Nu jäklar ska jag bli gravid!

• Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-02 12:31:12 följande:
    Yes, härligt :) håller tummarna nu!!

På söndag får jag börja testa med mina tester, 9 dagar efter mensen första dag skulle man tydligen börja testa :)
    Ja, och med monitorn är det sex dagar efter mensens första dag! Hoppas på att se fler fertila dagar nu
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-06 12:50:36 följande:
    Hur går det med monitorn? :)
    Jag har testat två dagar med mina tester nu, men fått runda ringar båda dagarna. Hoppas på blinkande smiley imorgon :)
    Är på dag 5med monitorn så i morgon blir det att använda första Stickan Ska bli spännande att se om jag får några hög fertilitet dagar med monitorn innan den slår över på max. På CB ältest fick jag aldrig blinkande. Spännande att se om du för hög fertilitet i morgon. Berätta hur det går
  • Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-07-06 18:13:12 följande:

Men åh! Dagen efter plusset får jag rosa flytningar! smile4.gif . Visst borde det kunna gå bra ändå?

Jag förstår din oro helt! Men de gånger jag varit gravid och allt gått bra har jag haft blödningar och dessa var ljusrosa/röda. När jag fick MAt var det mer bruna...
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (orolig) skrev 2015-07-05 21:00:55 följande:

Har inte varit med i denna tråd förut men har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Skulle ha varit gravid i v 10 imon men förra söndagen fick jag en stor blödning i samband med sex och embryot kom ut när jag torkade mig. Hur hemskt som helst!! Men blödningen slutade direkt och har inte blödit sedan dess. Men fortfarande känner jag illamående och bröstspänningar. Hur länge brukar symtomen finnas kvar??? Vid ett tidigare MF försvann symtomen i samband med blödningen som då också varade i ca fyra-fem dagar.Någon som känner igen sig???

Jag tycker att du ska söka vård och få ett vul! Låter konstigt tycker jag...
  • Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-07-07 14:38:26 följande:

Nu fick jag negativt test i v 5+0 så utgår ifrån att det blir missfall. Någon som har erfarenhet av när man brukar börja blöda? Vill ju gärna att det kommer igång så man kan försöka igen!

Fy vad tråkigt Vet inte hur lång tid det tar att börja blöda. Jag började ju aldrig blöda utan fick skrapas men testade å andra sidan starkt positivt hela tiden. Om du inte har hcg i kroppen så lär du nog börja blöda snart men ring gyn om ett par dagar i annat fall!
  • Anonym (Nelle)

Jag har ställt in monitorn så att jag ska kunna testa mellan kl 06-12 och idag är jag ledig och skulle testa första Stickan. Har jobbat väldigt tunga pass och övertid så tänkte sova ut i morse. Men sov ut så mycket att jag vaknade 12:20 och då var det för sent att testa Haha är utsövd iaf! Hoppas inte det påverkar monitorn nu bara...

• Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-07-07 15:36:15 följande:
    Det segaste är att vi ska åka iväg på resa på torsdag. Så hinner inte med nån kontakt innan. Vill bara börja blöda så jag kan gå vidare.

Jag hade hållit mig så det borde helt klart vara positivt nu.

Tack för det underbara stödet i den här gruppen!!
    Då tycker jag att du ringer i morgonbitti så du får komma in på en akuttid så de kan se så allt ser ok ut så att du slipper gå och grubbla under resan... Men hoppas att du börjar blöda nu så du slipper det!
  • Anonym (Nelle)
    Tr86 skrev 2015-07-07 17:14:42 följande:

Jag hoppar in och ställer en liten fråga bara. Jag googlade igår (det man aldrig ska göra när man är orolig) och blev otroligt deppig.

Jag fick ju ett MA i mars och har sen dess haft tre cykler som inte har blivit nått på. Jag börjar tro att nått är knas med mina hormoner eller nått då jag känner mensvärkaktig värk nästan konstant efter ÄL varje gång och massa andra typiska gravidsymptom. Det kanske bara är hjärnspöken, men jag mår verkligen skumt. Och mensen är den oxå konstig numera.

Hur som helst. Googlade på "svårigheter att bli gravid efter missfall" varav JÄTTEmånga skrev att det gärna tagit ett ÅR innan de blev gravida igen.

Alltså vafan... :( Vad har ni här inne för erfarenheter egentligen? Har ni fått bebis efter missfall tidigare? Eller är de flesta här i samma sits som mig? Noll barn, missfall och kämpar...

Japp så har jag med! Superömma bröst och molvärk nästan direkt efter ägglossning. Känner även av foglossning innan mens. Tror jag är gravid varje månad. Jag har ALDRIG haft svårt att bli gravid förut snarare tvärt om! Men nu är vi inne på försök nr 7 efter MA, och ja det känns som något blivit tokigt efter MAt. Har ringt en fertilitetsklink som vi ska få komma till i höst.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?