någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Kan det här vara positivt eller är det spök?
Kan det här vara positivt eller är det spök?
Idag började jag gråta! Hade skrivit in BF 10/8 i kalendern (jag och sambon har synkad iphonekalender). Och han undrade vad BF betydde... Trodde verkligen vi skulle vara gravida igen vid det här laget. Fy FAN!!! Blääää! Både min syster och svägerska väntar oplanerat barn istället. Känns rätt hårt!!!
Ni som haft högt TSH vad har ni haft för symtom?
Läste på lite nu då jag misstänker järnbrist efter som jag är så trött. Men misstänker att det nog kan vara TSHt då jag är så varm och svettas hela tiden och är trött, orkeslös och nedstämd samt haft svårt att sova under längre tid. Har trott att jag är deprimerad men det förklarar inte att jag svettas så hemskt... Så det blir till att ringa VC och kräva blodprov på måndag. Ska även kolla HB tänkte jag men jag brukar frysa när jag har järnbrist...
Jag plussade i morse.
Men kan inte vara glad... min bror gick bort häromdagen.
BF idag om inte bebben dött. Det gör så ont! Alla fick ju veta att vi väntade barn då vi fick veta att det var ett MA så sent. Magen växte och jag mådde illa in i det sista. Folk frågar och om vi inte är gravida än. Avskyr att folk vet att vi försöker. Vi har skippat allt vad ältest är denna månad. Vill så gärna gå in på appen för att kolla om det är ÄL snart men gör det inte. Men den enda anledningen är att man läst lyckohistorier där folk blivit gravida när de slutat försöka... Blää för detta! Trodde verkligen inte att jag skulle behöva uppleva BF dagen ogravid...
Försöker hoppa in här så får man se om man går ngn respons :)
Fick missfall 11 maj, Mensen kom igång 16 juni och betedde sig som vanligt.
Den 20 juli hade jag små bruna flytningar i 4dgrs tid, ngn enstaka om dagen bara.
Men ingen mens ännu ...
Trodde mensen kom igång som vanligt men den kanske kan hoppa Hej vilt efter missfall (? )
Gravtest visar negativt,
?kissar mer/oftare
?illamående som började för ngn dag sedan
?känns som mensen ska komma o mens värk på gång men inget händer. .
Konstiga "rörelse/känningar" på höger o ibland vänster sida av buken, (äggstockarna ?)
Extrem trötthet ...
Trötthet brukar jag dock ha..
Ja fy det är tungt idag Bläää! Så skönt att kunna skriva sina äkta känslor i denna tråden dock!!!
Blev inget plus denna månad heller! Men vi har inte försökt utan tog en paus. Hade sex två dagar innan när min ÄL borde varit men hade inte koll med ältest. Man hör ju historier om folk som blir gravida när de slutar försöka och åker på utlandssemester men inte vi. Det har iaf gått förvånansvärt bra att koppla bort bebisverkstan Skönt!
Hoppar på sista året på min utbildning i morgon efter att ha haft studieuppehåll i 1,5år. Misstänker att det kommer hålla mig fokuserad och upptagen med annat än att googla grav och ÄLsymtom... sen får vi helt enkelt se vad utredningen visar.
@Nelle - fy vad tråkigt med ännu en månad utan att bli gravid. När ska ni börja er utredning?
@tr86 Vad härligt med vul'et.
Själv har jag varit på gyn idag. Jag blev verkligen tagen på allvar. Jag ska tillbaka på fredag för att se hur ägglossningen ligger till. Det känns bra. Han sade även att allt ser normalt ut. Och att tiden mellan missfall och nu är helt normal att inte bli gravid på igen. Så det är bara att kämpa på. Med ägglossning på g så stiger ju hoppet.
I början av oktober ska jag och sambon på utredning! Vi fick tiden idag. Känns så skönt att ha det inbokat. Känns tryggt på något vis.
Hej allihopa! Hur går det för er? Grattis till alla som plussat!!!
Har inte varit inne på ett tag utan försökt tänka på annat än graviditeter.
Idag var vi på vårt första besök på fertilitetsmotagningen.
Jättetrevlig personal och fint bemötande. Det som syntes var att min livmoderslemhinna var rätt tjock. Vilket den inte borde vara en vecka innan ÄL... Ska tillbaka om en månad och titta på hur det ser ut i livmodern. De ska föra in en slang och titta.
Vet inte riktigt vad som ska hända sen om det är så att den är för tjock. Men hoppas att det är lätt att korrigera...
[quote=75846234][quote-nick]Anonym (Nelle) skrev 2015-10-07 11:58:38 följande:[/quote-nick]
Hej allihopa! Hur går det för er? Grattis till alla som plussat!!!
Har inte varit inne på ett tag utan försökt tänka på annat än graviditeter.
Idag var vi på vårt första besök på fertilitetsmotagningen.
Jättetrevlig personal och fint bemötande. Det som syntes var att min livmoderslemhinna var rätt tjock. Vilket den inte borde vara en vecka innan ÄL... Ska tillbaka om en månad och titta på hur det ser ut i livmodern. De ska föra in en slang och titta.
Vet inte riktigt vad som ska hända sen om det är så att den är för tjock. Men hoppas att det är lätt att korrigera...
[/quote
Hej! Vad sa dom kunde vara för anledning till att man har en tjockare slemhinna? Hur länge har ni försökt få barn? Har du haft 1 missfall eller flera?