Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (MA v 13) skrev 2015-06-30 19:58:01 följande:

Jag tror inte det har sådär jättemycket med att göra om man slappnar av eller inte. Visst kan stress kanske påverka fertiliteten men då talar vi nog om extrem, långvarig stress typ när man håller på att gå in i väggen. Inte att man försöker pricka in ägglossning :)

Nej tror inte heller den stressen av att pricka in ÄL påverkar fertiliteten. Har känts jobbigt att vänner och familj frågar hur det går (de vet att vi försöker efter MAt) men den största faktor till att OM det nu beror på stress är nog att jag fått veta att min mamma är dement efter ett helvets år med vad som kan vara fel med henne. Hon är inte ens 60år! Har varit enormt mycket att styra upp kring henne. Så OM det nu skulle bero på stress så tror jag nog att det är ett hopkok av de faktorerna Inte bara ÄL-prickandet
  • Anonym (Nelle)
    Elyssa81 skrev 2015-06-30 23:25:58 följande:
    Vad tråkigt med din mamma. Beklagar verkligen!
    Tack för omtanken
  • Anonym (Nelle)
    Tr86 skrev 2015-07-01 11:03:55 följande:

Nu fick jag svagt rosa flytningar. BIM - 5. Har efter ma't alltid fått såhär fem dagar innan mens. Jag som tyckte mig känna mig annorlunda denna gången... Fan va dum i huvet man blir av det här :(

Skumt om det inte är nidblödning! Har du ringt gyn för att höra vad det kan vara? Låter ju inte som något farligt men kan ju vara skönt att veta vad det kan bero på...
  • Anonym (Nelle)

Jag och sambon pratade lite igår kväll! Vi tänkte att vi tar det lite mer lugnt kring sexandet kring ÄL. Man behöver ju inte köra 3dagar i rad. Jag kommer använda monitorn ändå. Sen bokade vi en veckas resa till värmen i augusti och den cykeln hoppar jag över monitorn. Sen när vi kommer hem så ringer vi fertilitetskliniken om inget hänt Så skönt med en plan!

• Anonym (Nelle)
    Tr86 skrev 2015-07-01 11:56:28 följande:
    Blir det bom denna månaden oxå så ska jag ringa dom.. :(
    Gör det! Så du slipper gå och undra
  • Anonym (Nelle)
    Tizzen skrev 2015-07-01 12:20:54 följande:
    Men det låter väl som en jätte bra plan :)
    Nej, man behöver faktiskt inte stressa ihjäl sig över att man "måste" ha sex typ 5 dagar i rad, vi ska också ta det lite lugnare denna gång. Kanske ha typ första gången jag får en blinkande smiley och sen ha igen när den är fast och inte varje dag som den blinkar. (digitalt ÄL test).
    Det låter smart att ha när det börjar blinka och sen när den är fast! Jag har aldrig fått blinkande utan får fast direkt. Har nog börjat testa för tidigt. För hinner ta ett test som är en tom ring och sen blir det en fast smily dagen efter. Hoppas på att se hög fertilitet innan max nu med monitorn. Min mens borde dykt upp nu med ljusrosa men den verkar inte komma idag. Vill ju starta monitorn i morgon bitti!
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-07-01 12:37:24 följande:
    Det låter smart att ha när det börjar blinka och sen när den är fast! Jag har aldrig fått blinkande utan får fast direkt. Har nog börjat testa för tidigt. För hinner ta ett test som är en tom ring och sen blir det en fast smily dagen efter. Hoppas på att se hög fertilitet innan max nu med monitorn. Min mens borde dykt upp nu med ljusrosa men den verkar inte komma idag. Vill ju starta monitorn i morgon bitti!
    Börjat testa för sent ska det givetvis stå.
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-07-01 13:14:52 följande:

Så inatt kom mensen som väntat :( bläääääää!!!

min cykel var denna gång 28 dagar, så den har blivit ca 3-4 dagar längre. Föredrar helt klart kortare cykler, pga kortare väntan.

Börjar redan ge upp.

Fy vad tråkigt Men nu jäklar tar vi nya tag
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (småland) skrev 2015-07-01 22:05:46 följande:

Tyvärr är jag tillbaka här igen.

I januari fick jag mf i v.10, och kom med i tråden här efter det. I maj plussade jag igen. Lyckan var total! Igår åkte jag in (utan att min man följde med) på kub då jag skulle varit i v.13 (12+0). Men fick chockbeskeded att det blivit ma i v.10. Igen. Fast denna gången hade inte kroppen stött ut det. Bröt ihop totalt. Blev inlagd och efter ett flertal komplikationer under natten kom det äntligen ut.

Har varit otroligt nedstämd och deprimerad länge, och fick förra veckan diagnosen hypotyreos och började medicinering. Men det var för sent. Troligtvis beror missfallet på hypotyreosen. Så om jag hade kollat upp min sköldkörtel tidigare... känns otroligt psykiskt knäckande.

Så nu ska jag sluta blöda, få ner mina värden vilket nog tar några månader och sen försöka en sista gång. Men behöver återhämta mig både fysiskt och psykiskt. Förstår inte hur folk klarar missfall efter missfall. Detta var vårt andra och jag är helt förstörd. Var det redan efter första.

Men fy vad tråkigt! Välkommen tillbaka men beklagar verkligen att du ska behöva komma tillbaka hit
  • Anonym (Nelle)

Detta med TSH ska jag anamma när vi går till kliniken i höst. Nu har ingen släkting haft dyl problem, men mamma och syster har PCOS men dom är kraftigt överviktiga och lite manhaftiga eller vad man ska säga. Känns inte som jag alls... Men det kanske kan finnas där även om det inte syns? Idag är det bim+1 har gravsymtom trotts att jag vet att jag inte är gravid. Tänkte ta ett nytt test i morgon kväll/fred morgon om mensen ej kommit...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?