-
Ah ok men jag har inte fått MifegyneAnonym SE skrev 2016-10-06 08:37:08 följande:Behandlas man med mifegyne så står det i fass att effekten kan kvarstå och att man bör vänta tills man haft mens
-
Nu har vi fått tid för missfallsutredning privat, ska bli såååå skönt att göra NÅT för att se om det är nåt fel som gjort att vi fått missfall eller om det bara är otur.
Känns som vi kommer lite bakifrån i utredningen vilket ändå är skönt. Har ju redan gjort hysteroskopi och en kontrast-UL som visat det är ok därinne. Så egentligen är det ju provtagningar bara som behöver göras. Ägglossar gör jag ju för det såg hon ju på UL i måndags.
Den 1/11 ska vi dit och då tar de prover och gör ett UL skrev hon. Ska bli skönt komma igång med det direkt faktiskt. Först tänkte vi vänta, men sen tänkte vi lite mer och sa, varför vänta när vi redan gått igenom allt detta och är ett år sen snart som vi började. Jag är ju snart 40 så tiden blir ju mer och mer knapp med så vi bestämde det var lika bra få en tid så fort det går.
Kunde fått komma på en återbudstid på måndag redan men det var tyvärr helt omöjligt för sambon så får vänta lite till. Men då hinner jag få mens och kommer förmodligen ha haft ÄL precis ett par dagar innan besöket bara. Så kanske bra hinna blöda en gång till.
-
Anonym (anonymis3ns) skrev 2016-10-07 18:46:57 följande:Grattis, eller vad man säger!? :) Skönt för er! Hoppas ni får den hjälp ni ev. behöver, men att inget är "fel".
Min mens dök upp idag, på bim (så det positiva är ju att den är punktlig trots MA:t). Kom ut lite små blodklumpar(ursäkta detaljerna), men det brukar det inte göra första dagen på mens så jag misstänker att det kanske var lite rester sen mf som de inte kunde se på vul. Man kan ju hoppas att det är därför det inte blev något denna gång!Tack, ja vi hoppas på att få fram nåt som kan hjälpa till vid en ev framtida graviditet...så den kan stanna. Får se vad som händer. Men först ser jag fram emot fredag och se om första mensen kommer igång som den ska ska bli så skönt att få ÄL igen och att faktiskt få försöka.
Jobbigt med mens för dig, men skönt kroppen funkar som den ska igen.
-
Sån känsla har jag haft direkt efter mina med, men då längtan är för stor efter en liten igen och att sambon ska få uppleva miraklet att få bli pappa så kommer jag orka igenom detta även om det skulle bli fler bakslag...förhoppningsvis får vi alla utdelning efter allt slit och alla tårar i framden. Men ta den tid du behöver att landa i dina känslorAnonym (LB) skrev 2016-10-08 21:33:47 följande:
Jag blöder ff lite efter missfallet, har lite ont också, ska kolla på måndag om allt har kommit ut, sen får vi se om jag orkar börja om igen. Vet inte om jag orkar bli besviken igen, så kanske stannar på två barn ändå
-
Grattis! Och välkommen tillbaka. Hur långt gången är du nu när du kommer göra första UL?thersee skrev 2016-10-09 20:04:42 följande:
Hej alla. Har tidigare skrivit under anonym signatur (Ledsen) och varit frånvarande ett tag då jag mått rätt dåligt. Nu visar det sig att jag är gravid igen utan mens emellan och jag är totalt livrädd att det ska gå dåligt igen. De var iallafall väldigt förstående på MVC och vi ska på ultraljud 1/11 och se hur det ser ut.
-
pimpim78 skrev 2016-10-10 21:42:37 följande:
Hej på er, vilken fin grupp att hitta. Jag hade missfall förra veckan redan i v 6. Fysiskt klarade jag mig rätt bra, blödde bara i 3-4 dagar och hade aldrig särskilt ont. Nu undrar jag lite hur ni räknar? Räknar ni dagen det började blöda liksom som dag 1 i kommande cykel ? I så fall är jag i dag på dag 9. Började med äl stickor i dag och hoppas att äl kommer när den ska då det är fritt fram att försöka igen för oss. Hur va det för er? Kom äl som den skulle ? Stora kramar till er som kämpar och lika många grattis till er som är gravida igen .....
Efter mitt tidigare missfall i mars kunde jag räkna första blödningsdagen på mf som dag ett i cykeln. Nu efter vårt senare MA så har jag fått vänta 2,5 månad på första ÄL som vi dessutom inte fick ta då jag inte hade fått OK på kliniken ännu...så vårt första ÄL vi får testa på kommer 3,5 månader efter vårt MA kom ut.
Det kan dröja olika länge även om man fått tidigt eller sent mf så det går inte att säga, jag körde med ÄL-tester efter sista operationen och på dag 21 kom ÄL äntligen. Men det tog 2,5 månad att bli av med HCG...
-
Anonym (L) skrev 2016-10-23 10:19:58 följande:
Hej!
Jag har inte skrivit här på ett tag. Fortfarande ingen graviditet. Är inne på försök 6 efter MA nu. Beräknade mens 31 oktober så jag bara väntar och hoppas. Är alltså på ÄL + 5 idag.
Hur mår ni? Jag mår bättre. Har börjat fokusera på saker som gör mig glad och försöker tänka på att det snart blir vår tur. Har haft lite "downs" också men det blir färre och färre nu.
Håller tummarna att det är ett plus för dig denna gången!
Här närmar sig försök nr 1 från MA i juli...så nervöst. ÄL borde vara i morgon eller onsdag. Förra månaden kom den på dag 21 först mot vanliga 12. Idag är jag på CD11 så får se om den följer normal cykel denna gången eller kommer senare. Har iaf börjat mola runt äggstockarna så nåt är ju på gång iaf.
Jag är rätt lugn mestadels nu, den största sorgen efter MA har lagt sig och jag inser jag inte kan haka upp mig på det. Är rädd för hur jag skulle ta ett nytt positivt test framöver och även livrädd över att aldrig få det...så ja, rädd. Men är ändå rätt positiv i övrigt just nu och försöker njuta av det jag har. Har ju två underbara barn och vill inte att de ska hamna i skymundan i alla försök och i längtan. Så fokuserar mycket på dem. Men varannan vecka är de hos sin pappa pch då är längtan både efter dem och efter en bäbis större såklart...men lägger mycket tid på renovering då istället vilket är skönt.
-
Anonym (L) skrev 2016-10-24 17:36:48 följande:Tack håller tummarna för att ditt ÄL-test är positivt snart!
Jag har länge varit i valet och kvalet om jag ska gå och prata med någon om min sorg. Den har hållit i sig så länge. Är också orolig för att mitt nästa plus ska bli en period full av oro så att jag inte kan njuta. Men, men. Det är som det är skönt att det går att tänka på annat i alla fall.Jag går på mindfulness och akupunktur för att försöka få lite ro i kroppen, tvinga mig att slappna av. Vet inte om det hjälper men känns skönt att göra NÅT iaf, för mitt eget välmående bara. Aldrig testat det innan men tycker det är härligt.
Är med rädd för att det kommer vara ett kvartal av oro och rädsla bara...men samtidigt måste man ju förbi den biten nån gång om man ska kunna få en liten bäbis på sitt bröst till slut, så måste ju förbi den rädslan då...
ÄL närmar sig verkligen, molar i hela tjejmagen..men inte positivt test än. Idag är CD12 och den dag jag normalt brukar få positivt ÄL-test, så vi får se i em om det stämmer eller om den kommer senare som förra cykeln...tänker kroppen inte riktigt är i fas än efter allt.
-
anonymis3ns skrev 2016-10-25 11:17:41 följande:
Fasiken, bim enligt Natural Cycles på lördag. Tog ett CB digital avancerat äl-test imorse, blinkande gubbe(killen är borta till på torsdag kväll). Ni som testat med detta test förut, hur länge hade ni blinkande gubbe innan den blev fast gubbe(maximal fertilitet). Har jag blinkande gubbe imorgon och fast på torsdag, då borde det väl inte vara försent att pricka äl om vi har sex på torsdag? Eller?! Så dålig tajming! Hoppad verkligen inte på fast gubbe redan imorgon. :( Någon med erfarenhet av dessa tester?
När du skriver BIM, menar du ÄL på lördag? För du kan ju inte ha ÄL bara några dagar före BIM...så får inte riktigt ihop vad du menar.
Jag kör inte med digitala test så kan inte hjälpa dig. Jag har sex inför ÄL varje dag och har koll med sticka vilken dag ÄL kommer och sen att den blir svagare igen när ÄL är över. Mest för att veta när BIM blir.
-
Karin8206 skrev 2016-10-26 15:32:20 följande:
Hej! Jag hoppar in i den här gruppen också!
Åh vad jag blev glad när graviditetstestet visade positivt i Augusti. Vi skulle få en bebis i Maj och jag gjorde upp massa planer i huvudet. Berättade för chefen och kollegorna. Vi berättade även för våra två små tjejer (6 och 8 år) att dom skulle bli storasystrar. Alla var vi överlyckliga och gick på moln.
Men så kom den där dagen förra veckan när allt började. Jag var då i vecka 11. På Måndagen kom det bruna flytningar och detta fortsatte och på Onsdagen kom det lite blod. På Torsdagen kom magvärken.Fick åka in till gynakuten i Fredags för undersökning. Lägger mig i stolen och ultraljudsundersökningen börjar. Hon kör runt den på magen och jag väntar på att få höra vad hon ser. Då kommer orden jag aldrig kommer glömma: Jag ser inga hjärtljud........det känns som mitt eget hjärta stannar i det ögonblicket. Ytterligare en person kommer in för att bekräfta att pyret i magen inte lever och hon säger samma sak. Utvecklingen hade stannat i v8..
I Tisdags åkte jag in till sjukhuset och fick cytotec....efter ca 6 timmar kom allt ut och jag kunde se det lilla livet som slocknat alltför tidigt...
Har aldrig haft missfall förut och vill aldrig vara med om det igen men jag längtar så efter att bli gravid igen och att vi ska få barnet vi nu saknar.
Beklagar er förlust..vet precis hur de där orden känns. Vi fick dem i juli på KUB...bäbis var rätt i storlek men låg helt still och jag såg ju själv direkt att inget hjärta slog...hon sa: Jag är så hemskt ledsen, men jag ser inget hjärta här...
Jag upprepar de orden ofta i mitt huvud, extra mycket nu när första ÄL är nära att få försöka igen, vårt första försök sen den där dagen...har ju haft ett helvete med två omgångar Cytotec, rester, akuta blödningar, skrapning, mer blödningar och rester, hysteropskopi-operation, risk för sammanväxningar mm mm så först nu har vi fått tummen upp att börja igen. Känts som en evighet av oro och sorg, hopplöshet att inte ens få försöka....jag är livrädd för framtiden och OM jag kan bli gravid igen och hur det isf ska gå.
Ska påbörja en privat missfallsutredning på tisdag, det känns skönt. ÄL kommer precis vara över då, men det borde de ju se på VUL som de ska göra då. Kanske kan de stödja upp med nån medicin ifall det är så att det kommer ett befruktat ägg som vill fästa...
Vårt MA i somras var vårt andra missfall...hade ett i mars med. Innan dess har jag haft två fina graviditeter med mitt ex, barnen är idag 5 och 8 år. Min kille har inga barn sen innan...