Usch så hemskt...beklagar så mycket <3
Vårt barn hade dött i v 12+1, fick starta det på sjukhuset. Var rädd för smärta men fick morgon och bara be om mer om det behövdes. Jättefin personal som pratade om vårt barn som ett förlorat barn och inte bara ett missfall. Det kom ut i ett bäcken på toa och de gjorde rent det och vi fick sedan in det till oss (hade bett om att få se det). Fick säga farväl och sen kom personal och pratade lite och svarade på frågor. Upplevelsen blev mycket finare och bättre än jag målat upp i huvudet.
Man gråter, sörjer, lider osv...allt är tillåtet!
Vi tig med iPad och kollade på film då det kan ta lite tid, goda drickor mm eftersom jag skulle fasta från 06, ifall det blir skrapning. Hade med värmefilten osv, de erbjöd vetekudde osv. Väldigt gullig personal.
Tänker på er!
Seaflower skrev 2016-08-09 17:23:13 följande:
Hej! Jag har inte läst mycket av denna tråden och hade hoppats att jag inte behövde skriva i en MA-tråd alls..
Jag hade tid för rul idag (v 20) och fick beskedet att fostret slutade leva i v 15..
Så imorgon ska jag till gyn och få de första tabletterna, och på fredag ska jag få andra kuren och då ska allt ut..
Jag är så nervös för detta..! Någon här som vart med om det?
Gör det ont? Tar det tid? Är det förnedrande att ligga där och krysta ut en klump mellan tårarna :-O