Anonym (Gnu) skrev 2016-09-20 18:03:39 följande:
Hej alla. Förlåt om jag hoppar in här lite snabbt men måste fråga.
Fick missfall i vecka tolv men fostret hade stannat av i vecka fem redan.
Blödde åtta dagar innan missfallet sattes igång och två veckor senare skulle jag på gyn undersökning för att se så allt kommit ut och ser bra ut.
Men jag gick inte dit, mår inte så bra och tänkte att jag lika väl kan gå privat..
Men hur stor chans är det att man måste skrapas? Känns verkligen som allt kom ut!
Har inte läst mycket i tråden men hoppas få komma in i gemenskapen .. Vågar inte börja försöka igen dock om man inte vet att allt är okej där ner.
Beklagar ditt missfall...
Du borde gå på ett återbesök! Om du läser bakåt kan det bli en massa komplikationer om det finns rester kvar. Och du kan ha plus på grav.tester i många veckor efter missfall om det inte kommer ut som det ska.
Jag födde ut vårt barn den 26/7 efter konstaterat MA dagen innan (fostret dog i v 12+1 enligt mätningar). Allt kom ut foster, moderkaka osv på sjukhuset där jag fick starta igång det. Två veckor senare börjar jag störtblöda..åker in och det finns rester kvar, en omgång Cytotec till skrivs ut, blöder mycket av dem under ett dygn. Sen lugnar det sig men ytterligare en vecka senare så störtblöder jag igen och får åka in, fortfarande rester, skickar på akut skrapning. Får problem med stora blödningar efter op då livmodern ej drar ihop sig som den ska, sjukskriven två veckor för blodbrist efter op...börjar jobba och får störtblödningar ännu en gång, åker in och det finns fortfarande rester trots skrapning...sjukskriven i väntan på op som blir två veckor efter, en s k hysteroskopi där de går in med kamera. Sjukskriven för återhämtning en vecka efter den op.
Nu först "känns" det ok men efter op såg hon risk/påbörjad sammanväxning i livmodern som kan komma av första skrapningen eller att resterna fått sitta så länge...så vi får INTE bli gravida förrän vi får ett ok. Ska på återbesök om 1,5 vecka och hoppas något innerligt på ett ok att köra...under tiden får jag Femanest för att hjälpa slemhinnan att försöka laga det skadade området...
Många läkare har under denna tiden kollat med UL och sagt att det löser sig av sig själv trots min oro och alla problem med stora blödningar, vilket det ju inte gjort...
Och då menar jag blödningar som rinner så fort och mycket att det samlats i skorna och runnit över golv trots stor binda. Har gått med binda på mig konstant i 7 veckor...känt mig som en fånge i mitt eget hem med rädsla över att det blir blodbad om jag går ut osv....fy fan!
Så det är superviktigt att kolla så alla kommit ut! Det är inte bra att försöka bli gravid med rester kvar....
Jag är glad att efter alla läkare jag träffat på under denna tiden äntligen ha hamnat hos en som är riktigt kunnig och som jag vet kommer göra det som behövs för att jag ska bli bra och kunna få ett ok att köra igen! Så även om det är segt att vänta så vill jag ha bästa möjliga förutsättningar innan vi börjar om. Närmar mig 40 med stormsteg så stressen och oron är ju väldigt påtaglig just därför och hela tiden tappar vi veckor...skulle ju vart halvvägs nu....