• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (AE) skrev 2016-11-20 09:24:58 följande:

Vi plussade igen i onsdags! Hade en gyntid inbokad sen 2:a mf och tänkte att det inte kunde skada. Allt såg fint ut. Fick dessutom ta prov på sköldkörtelhormon - skönt! Det var en äldre läkare, så han verkade tycka att det var självklart. Frågade sköterskan om jag kunde få göra gravtest med. Efter att hon hade hört med läkaren fick jag det. Svagt + :) De tar gravtest även på blodet nu. Testade hemma igår o fina tydliga +. Så nu är det bara att hoppas igen. Min kropp är lite trött dock. 4:e graviditeten på 6 månader börjar kännas tycker jag. Varje toabesök är jobbigt. Tänk om liksom... Men, det är ju bara vänta en kan göra..

Stort grattis!!!

Fick du några mediciner för att stötta upp denna graviditet?
  • Nykär15
    Anonym (AE) skrev 2016-11-20 19:50:46 följande:
    Tack!!!

Nej inte än i alla fall. Får testresultaten först i nästa vecka.

Håller tummarna för dig!

Spännande! 

Jag har inte tagit alla prover än, men hon ansåg det var lika bra att stötta med progesteron ändå vid en ev graviditet..men tror inte det tagit sig denna gången. Så vill mensen ska komma så vi kan köra igång med Letrozol så jag får ÄL tidigare än de sista två cyklerna...

• Nykär15
    Seaflower skrev 2016-11-22 08:25:29 följande:
    Nykär15 skrev 2016-11-15 13:15:35 följande:

Väntar ihop med dig <3 BIM 26/11 och tanken vandrar hela tiden tillbaka till detta...

Hur går det för er?

Min mens kom med besked imorse (dag 33) och det känns som att det aldrig kommer att ta sig... Vi som tajmade ÄL bättre än någonsin denna månaden
    ÄL+10 och negativt i morse...så har väl gett upp, bara vänta på mensen. Har alltid plussat vid denna tiden på tidigare grav.
  • Nykär15
    Khaleesi85 skrev 2016-11-22 13:43:59 följande:

Grattis till alla er som +.at ????

Själv tycker man dagarna går supersegt nu i väntan på Bim. Ska man gå efter sena missfallet och första mensen som kom efter 30 dagar så är Bim 4/12.

Dock inga större förhoppningar då jag prova med ältest under 6 dagar, 2 ggr/dag och fick aldrig utslag. Endast liten stegring, som sen blev svagare igen. Men ändå hoppas man ju lite att man bara missa stegringen eller att ägglossningen kom senare. Nu är testen slut :/ bara vänta och se.

Hoppas äl kom och att du bara missat den! Jag hade som du, men sen fick jag jättevärk runt BIM och kollade och istället kom ÄL då, på CD28...så nu är BIM på lördag istället. Men negativt i morse på ÄL+10....
  • Nykär15
    Khaleesi85 skrev 2016-11-22 14:15:22 följande:
    Hoppas på det :) enligt min mensapp ska ägglossningen ske idag, inte omöjligt då det brukar vara 14 dagar mellan äl & mens. Har noll koll då jag aldrig får älflytningar längre, men gravid blev jag ju ändå.

Haft sex varje dag sen mensen sluta så har jag haft /har äl har vi ju iaf inte missat den :)

Hoppas du snart får ett + och att tanten håller sig borta.

Har inte heller flytningar längre vid äl, hade massor förr. Får se hur det blir nästa cykel när jag ska ta Letrozol, hoppas jag märker den bättre med sekret då.

Men har ju med blivit gravid två gånger i år utan flytningar så det funkar ju uppenbart ändå. 

Vi kör med sex dagligen från mens så man inte missar ÄL, känns enklast så. 

• Nykär15
    KCEG skrev 2016-11-22 14:58:16 följande:

Men hoppas du kanske redan är gravid nu då! =)

Det skulle vara fantastiskt kul!

Nä mens börjar knacka på här med...snyft...blodblandade flytningar.
  • Nykär15
    KCEG skrev 2016-11-24 08:00:44 följande:

Usch, vi är många som vet hur det känns. Vad motigt och trist, hoppas det blir din tur nästa månad. <3

Kom bara några droppar, men har galen molvärk...BIM är ju iofs i morgon, men negativt test så tror det var spottings och så kommer den väl som den ska...

Motigt, ja... kramar<3
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 21:10:25 följande:

Hur går det för en tjejer? Nån som plussat nyligen eller som inväntar BIM?

Är på ÄL+5 idag så väntar på BIM vid julafton...tar Lutinus som ger en massa biverkningar så kommer inte kunna känna av något som går att lita på denna cykel vilket är både frustrerande och skönt, kan inte spekulera lika mycket utan bara vänta och se liksom. 

Hur går det själv?

• Nykär15

Har molvärk, pendlar från varm till kall och lite frossa. Snabbt blodtrycksfall och väldigt kort stubin...känns som känslorna ligger utanpå och att jag inte har nåt filter...

Men ja, skönt kunna skylla allt som biverkningar och vara ovetandes faktiskt. Kan känna dem och veta att det är vanliga biverkningar bara.

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-12-13 10:53:17 följande:
    Okej! Svårt att veta om det är symtom eller biverkningar. Vad är nästa steg i er utredning då? :)

Det är biverkningar, kommer inte kunna urskilja nåt då det är detta man reagerar på. 

Utredningen är klar! Så nu får jag fortsatt behandling och jag kommer gå på provtagning var 4:e vecka för att kunna sätta in rätt dos Levaxin då mitt TSH var dåligt. 

Så tar det sig inte denna omgång så blir det Letrozol + Gonal F i nästa cykel med och sen Lutinus efter ÄL, kanske att jag kan få en spruta för att säkert ägglossa med, men det får vi prata om då. Så kör vi på så iaf två cykler till och har det inte tagit sig då så får vi fundera på om vi ska gå vidare med IVF pga min ålder. 

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?