Freya18 skrev 2017-01-13 00:28:29 följande:
Var på VUL i tisdags och läkaren misstänkte Missed Abortion. Vi har sett ett tickande hjärta i vecka 7 och nu i vecka 10 så såg man i princip ingenting. I ena hörnet var det någonting "grynigt".
Hemsk upplevelse, men jag hade en stark känsla att någonting var mycket tokigt, så på nåt sätt var jag förberedd. Jag är iallafall lyckligt vetande över att jag KAN bli gravid. Första gången som man fick uppleva det och jag njöt varenda minut.
Nu har jag några frågor som jag undrar över:
-Vi ska på nytt UL 2 veckor framåt från den senaste.
Är det normalt att behöva vänta så länge innan man går vidare med mediciner eller skrapning?? Hur gjorde ni?
-När började ni blöda efter ett bekräftat MA?
Jag har endast blödigt några droppar då och då innan vecka 7, men ingenting sedan dess. Nu väntar jag på att kroppen ska hantera detta själv.
Beklagar verkligen
det är skit med MA.
Jag blödde ingenting, mitt MA upptäcktes på KUB i v 13 och fostret hade dött bara några dagar tidigare, mättes till 12+2 så fick starta upp och föda på sjukhuset dagen efter då jag var så långt gången. Det fick bekräftas med UL av två andra läkare innan det startades igång.
Jag tror eftersom de bara såg nåt litet att de vill ge det två veckor just OM du är kortare gången än du tror. Det är för din skull så de inte startar upp något där fostret faktiskt lever. Förstår det känns jättejobbigt men jag tror det är rutin vid så tidiga och små foster. På vårt gick det ju se jättebra då det var så stort redan.