• lelle75

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-01-31 11:37:11 följande:

Jag har skrivit in hennes födelsedag. Ska man ta bf?

Har missat inlägg, är det i wonder weeks?
  • lelle75

Helvetesnatt och helvetesdag, orkar inte. Kan de få kolik efter två månader?

• lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-01-31 09:53:10 följande:
    Jag gör babymassage med babyolja. Inga blöta handdukar, hon blir ju kall då. Viktigt att göra rätt. Ha instruktioner (googla) eller gått kurs (vi fick en på mammagruppen) för om man gör fel så masserar man inte ut gaserna utan tvärt om. Hoppas det hjälper! Annars tycker jag mjölkfritt pronto och ger du även ersättning så måste du ge mjölkfrit sådan också såklart. Kram
    Tack tack tack och åter tack! Ingen mer ersättning behövs.
  • lelle75
    Hoppfulla Fia skrev 2015-01-31 21:11:49 följande:
    Låter bra smile1.gif Vad var det som gjorde att det vände? Massagen? Underbart hur som helst. Hoppas du får lite lugn. Kram
    Är aningen trött så vet inte vad jag skriver ibland. Menade tack till vsg som skickar bra länk för babymassage och som stöttade mig så att jag kunde sluta med ersättning. Hon hade fortfarande ont i magen igårkväll men somnade vid 00:30 till slut och har sovit till 4:00. Men hade sovit längre om hon inte hade varit så täppt, det var jag som tog upp henne o spolade hennes näsa. Hon var helt borta stackarn, så trött mitt lilla hjärta. Hon åt lite och somnade på studs igen. Hoppas att vi får sova lite mer nu.

Johjen - stackars er, hoppas verkligen att lilla Adam mår bra i sitt lilla huvud!

Vsg - hoppas inte att du blir sjuk nu och att magen din är bra nu! Måste vara urjobbigt att vara sjuk och ta hand om två barn.

Måtte vi alla få en bra söndag, detta var ju en turtråd så hoppas att det vänder för alla snart! Kram på er!
  • lelle75
    johjen skrev 2015-02-01 19:07:33 följande:
    Känner igen mig delvis och tror att både mamma och svärmor blir lite provocerade ibland när jag praktiserar fri amning och de har många gånger påpekat att oj då ska han äta nu igen? Jag har sagt att forskningen gått framåt och att de gjorde efter bästa förmåga när de blev föräldrar och vad man trodde var bäst då. Tror att de, våra föräldrargenerstion tar det som att de har gjort något fel när vi vill göra annorlunda med våra barn. Du kan ju dra liknelsen med vad som har hänt med trafiksäkerheten sedan i allafall jag var liten, där har forskningen gått framåt och barn sitter inte hursomhelst i bilen längre. Vi överlevde ju att inte sitta i babyskydd och hade inte alltid bälte på sig (jag låg och sov på hatthyllan i bilen när pappa körde på motorvägen!) men forskningen har gått framåt och så skulle man ju aldrig göra idag.

Hade gjort precis likadant som du gällande om Adam blev ledsen i någon annans famn och tycker du gjorde helrätt som även försökte förklara för din pappa varför. Vill han inte förstå det eller ta det personligt så är det ju hans problem men förstår att det känns jobbigt att det ska bli tråkig stämning pga det. Det är ditt barn och du gör som du vill och vad du tror blir bäst, precis som dina föräldrar gjorde! smile1.gif

Kram
    Hoppfulla Fia och Irma, föräldrar och svärföräldrar tror att de vet bäst då de är äldre. Har också fått höra det där, ska hon äta nu igen, grr vad det retar mig. Trots att man förklarar så är de så inskränkta så att de inte kan ta in vad vi säger. Inget att bry sig om.

Alice har mått bra i magen idag, tack och lov. Men det märks att hon är medtagen, jättetrött idag och skrattar inte så mycket. Hon brukar vara väldigt glad annars mitt lilla hjärta

Vsg - skönt att du mår bättre! Kram
  • lelle75

Grattis på födelsedagen Johjen!

Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.

Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?

• lelle75
    Irma01 skrev 2015-02-03 08:53:10 följande:

Hej tjejer!

Hur mår ni idag? Här är det rätt Ok, Victor vaknade pigg som bara den kl 5 i morse och hade absolut ingen som helst lust att sova lite till...efter en stund gick hans pappa upp med honom och jag fick sova en timme, sedan bytte vi. Ganska komiskt när man kommer ner i pyjamas, halv sovandes och möts av en glad kille som har sina stora ögon vidöppna, gungar som en galning i sin babysitter och avfyrar ett stort leende när han ser en smile1.gif Då piggnar man till!!

Nu ligger han i babygymmet och leker, och jag har hunnit bli människa efter lite kaffe Flört.

Idag kommer en kompis på fika, och i kväll ska jag äta hos en vännina. Annars får vi se om vi försöker oss på en prommis, det är rena vinterlandet här, var länge sedan jag såg så mycket snö!

Hoppas ni får en bra dag allihopa.

Lelle, hur mår ni och hur har natten varit för er?

Kram

Tack Irma. Natten var ganska bra, Alice sov bra och vaknade inte lika ofta pga av nästäppan. Tyvärr så var jag övertrött så att det snurrade i huvudet och somnade först vid 4-tiden, men fick sova i varje fall ett par timmar :) kram
  • lelle75
    glader skrev 2015-02-04 08:17:23 följande:

Gomorron tjejer, hoppas ni fått en hyfsat vilsam natt smile1.gif

Danisen, hur gick det igår med ersättning och sömn? Och hur är din värk?

Har en fråga om utslag; Hedda har många små röda prickar runt munnen, vad kan det vara? Någon som har en aning eller tips om vad man kan smörja med?

Alice var lite torr på kinderna med små röda prickar. Bvc gav mig då ett test på en kräm, det försvann efter ett par smörjningar. Minns bara att märket är Eucerin och att krämen som kom ut var gul. Återkommer om jag hittar mer info. Kanske har hon fått utslagen av nappen, om hon tar napp.
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2015-02-04 11:33:04 följande:

Testade att äta ägg imorse och nu är det gnälligt som bara den smile4.gif Verkar som hon fortfarande inte tål det med andra ord. Har ont i magen. Får se hur dan blir...

Har också slutat med ägg. Hur yttrar sig magontet? Hur vet man och hur lång tid efter märker du?
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015