• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-09-30 23:32:59 följande:
    Ja har man två bilar behöver man ju två stolar såklart. Vi sätter britaxen i en tänkte vi sen och mobil andra.

Ja visst är det så, man får göra det som fungerar. Lovisa klarade baksätet vid 6 månader men inte längre sen hon började gå. Rastlösare nu och har man två barn i bilen vill man ju inte att det ena ska skrika. Kan smitta av sig isf

Ha så mysigt med dina föräldrar nu imorgon!! Kram
    Tack, det ska bli kul att få umgås med familjen och det ser ut som att jag kan få visa hur vacker hösten är

Ja, har man två små är det ju många andra faktorer man måste ta hänsyn till! Förstår verkligen att man inte vill ha två skrikande barn i bilen!

Hoppas ni får en till härlig dag

Kram
  • Irma01

Hej på er!

Bell, håller helt med vsg o Johjen, det är ju bara en kontroll, ingen test och barn utvecklas i olika takter. Så ta allt med en nypa salt!

Johjen, bra tips du har fått, Skansen är absolut ett måste, speciellt om vädret håller sig så fint
    Har ingen bättre tips på Hotell än de du har fått.
    Annars är bara att promenera i stan härligt! Wiener caféet på Biblioteksgatan är ett trevligt ställe.

I Mood galleria finns det café Egoiste, perfekt när man har barnvagn.

Kram på er,

• Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-06 09:06:26 följande:

Hej på er här hemma har vi en kille som blivit dunderförkyld under natten. Det är hosta och mycket snor som kommer ut när han nyser. Svårt att äta inatt pga mycket snor och enda läget var att sova på min arm om jag lade ner honom vaknade han.

Jag vaknade helt stel och har sovit jättedåligt.

Kram

Usch, inte kul detta, men tyvärr finns det inte mycket mer att göra än att ge Physiomer för att rensa näsan och bara vänta tills det är över... Hoppas att han har kunnat sova en del under dagen stackaren och att du känner dig mindre stel nu.

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-10-06 16:33:26 följande:

Här har vi kört hem till Stockholm idag. Lång resa men det gick bra även denna gång Jag och tjejerna är ett sånt team nu efter sista veckans resa och roadtrips!! Snart träffar vi maken med. Längtar!! Blir familjemys här ikväll! Kram

Härligt vsg! Förstår att ni längtar efter en hel vecka...

Här är det bra, Victor njuter av sina morföräldrar och jag av lite avlastning Solig.

Eftersom de har en sådan tur med vädret så njuter för fullt med långa promenader och lite sightseeing, även om de nu har sett mycket av vår vackra huvudstad!

Johjen, hur mår ni ?

Kram
  • Irma01
    Sira skrev 2015-10-06 13:19:48 följande:

Hej på er!

Haft en fullspäckad helg här och träffat både familj och vänner. Kul!

Bell: Visst kan det stressa när ens barn inte kan allt de "ska" kunna vid en viss ålder men han är säkert tidig med något annat istället eller så går det väldigt snabbt när han väl börjar. Det brukar lösa sig.

Låter som en underbar helg Glad
  • Irma01

Stort grattis på Adam ettårsdagen, hurra!!

Hoppas ni får en underbar dag, kram

• Irma01

Apropå bilbarnstol/babyskydd så kan jag säga att det hände oss också att Victors huvud hängde ner eller på sidan i babyskyddet när han somnade, då justerade vi det när vi såg det. Han låg på medelkurvan så det kändes inte brådskande att byta. Han var väl nästan 11 månader när vi bytte till Maxi Cosi Pearl, men då började han bli för lång för babyskyddet.

Tror nog inte att det är fel på ert babyskydd, och en tips om du tycker att han är fortfarande för liten för bilbarnstolen är att använda en kudde.

Kram!

• Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-10 07:51:15 följande:
    Enda jag är rädd för är vad som händer med nacken vid krock när det hänger så där.
    Det förstår jag Bell! Tänkte bara skriva att jag tror det händer många att huvudet "hänger" när de har somnat, och att jag därför inte tror att det är en fabrikationsfel.
    Prova med kudde så får du byta när du får din MC Pearl. Sidokuddarna är rätt stora så då borde du inte ha samma bekymmer.

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-10-10 15:08:53 följande:
    Ang min tanke om fabrikationsfel så rörde det att Bell inte kunde spänna fast Douglas få hon justerat bältet till högsta läget. Kanske var otydligt i inlägget men så ska det ju inte vara. Kram
    Aha! Ok, sorry är lite trött och läste nog för fort. Tänkte mer på när Bell skrev att annars skulle de köpa en ny babyskydd...
    Apropå Pearl så betalade vi inte 5295 heller.
    Men att basen är så billig? Är du säker att det är rätt bas, för den är helt ny. Det finns en annan Familyfix men då kan man inte ha den bakåtvänt. Blev själv rätt virrig när jag letade. Billigaste var en affär i Orminge men Big Baby hade prisgaranti så vi fick samma pris där.

Hur mår ni annars?

Kram!!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015