lelle75 skrev 2015-09-17 11:26:46 följande:
Jag borde inte få ha bil. Är så gaaaaalet trött denna vecka, så att jag har skadat lacken på bilen 2 gånger på en och samma vecka. Har aldrig ngnsin hänt tidigare.. trånga garage dock..men ändå.. Havet stormar, känner mig sjösjuk och har börjat stamma, hittar inte orden, säger fel ofta.
Har ju försökt att sluta amma tidigare men så blev lillan täppt i näsan igen, sen förkyld, sen ny tand, då orkar man bara inte. Men nu är det hög tid. Har ni några tips inför nästa försök? Har ringt amningscentrum och pratat med bvc men det känns så oerhört svårt. Visst kan det vara så att hon fortfarande kommer att vakna trots att man slutar amma? Om man slutat amma kan man ge tutte till tröst ändå efter ngn vecka, om det blir svårt att få henne att sova? Många frågor o tankar nu. Är dessutom så stressad jämt då kalendern är fullbokad nu då man har barnvakt, då borde man ju bli mindre stressad.. Ja ja, alltid är det nått..
Jag hinner nästan läsa alla era inlägg och det kliar i fingrarna för vill gärna kommentera men det hinns inte med just nu.
Bell, Alice vaknade ofta av en liten kråka i näsan som var i vägen. Pröva koksalt innan sömn. Tips är att ligga bredvid nästa gång lyssna så kanske du kan märka varför han vaknar.
Vsg- gulle Lovisa som bär runt på bild på syrran. Man blir ju allt lite sugen på syskon, låter fint att storasyster kramar Lovisa först.
Kram på er!
Men oj Lelle, håller med vsg, rensa kalendern och ta tid för att vila ordentligt!
När det gäller att sluta amma, med tanke på hur beroende av tutten Alice är skulle jag absolut INTE ge henne tutten som tröst, då kommer det bara att vara ännu jobbigare och ta längre tid. Ska du försöka igen så får du vara benhård och inte alls ge henne bröst alls. Om du känner att du inte orkar så skulle jag vänta i stället faktiskt. Men det är vad jag tror. Annars blir det bara otydlig för henne, då hon får ibland och ibland inte. Så väcker det förmodligen bara mer frustration.
Kram och ta hand om dig!