Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Vad tycker ni om att de små får titta på padda när de äter? Kan det vara skadligt, ngn som vet?
Vi försöker undvika det så länge som möjligt. Har hört att upp till tre år så kan det faktiskt skada deras syn (tar det med en nypa salt och självklart beroende på hur länge de tittar på skärmen), jag vet inte om det stämmer men jag tror att det finns många andra saker man kan till än just paddan.
Får jag fråga varför ni vill göra så? Har ni bekymmer när hon äter? Personligen vill vi att Victor äter med oss, då jag vill från start att iaf middagen ska tas tillsammans och vara en mysig familjstund. När han äter frukost, lunch o mellis så hinner han inte med annat än just äta då. Annars pratar jag med honom, sjunger ibland osv.
Överhuvudtaget ska de små undvika alla typ av skärmar, men det är klart att alla har tittat på mobilen, dator eller TV. Victor får se filmer av sig själv och bilder ibland på telefon, då blir han helt exalterad men det är inte varje dag och verkligen bara korta stunder. Jag tittar inte på TV på dagen, iaf inte innan maken kommer hem så då tar han honom. Jag är ganska bestämd när det gäller allt sånt, jag vill absolut inte skapa ett beroende för tidigt, det lär komma tillräckligt snabbt ändå...
Hur mår ni annars?
Kram