lelle75 skrev 2015-08-03 22:27:11 följande:
Tack Irma, det är verkligen tufft men det kan bara bli bättre har jag hört :)
Har pratat med min bvc och hon råder också till att sluta amma helt om det inte funkar att delamma och jag har verkligen inget problem med att sluta, är sååå reeedo att sluta. Tyvärr så äter hon dåligt fortfarande (men rätt så bra idag) och har fortfarande minst en elak tand på väg, känns inte bra att sluta just nu men så fort tanden är framme så blir det stopp på natten. Har bara en fundering kring det.. Alice brukar "sova" 19-7:00. Men om jag inte ammar henne när hon vaknar på morgonkvisten mellan 4:00-6:00 så skulle hon vakna och vilja gå upp vilket känns lite jobbigt då jag vet att jag med hjälp av tutte kan få henne att sova till 7:00, ett litet dilemma. Hon sover väldigt ytligt på morgonkvisten. Samma sak på dagen. Hon sover bara djupt de första 30 min om hon inte får tutte efter 30 min så vaknar hon, kan inte somna om, blir gnällig, äter sämre. Såå svåårt att veta hur man ska göra.. Ta fighten gissar jag också löser sig allt sen.
Jo Alice är 8 mån. Dricker tyvärr bara vatten från flaska. Välling "provsmakar" hon men dricker inte direkt. Ersättning verkar hon tycka är äckligt, det vill hon bara inte ha, prövat många sorter, även nyligen).
Har ett nytt möte med bvc för följa upp om hon äter bättre (och då kommer troligtvis sömnen att lösa sig bättre också).
Tack fina för din omtanke, det värmer så!
Kram
Hej,
Ja, det låter onekligen som att det krävs ett slut på amningen för att lösa detta. Krasst är det väl så att hon vet att hon får den, så hon behöver inte äta annat...
Vi märker på Victor att han tycker mycket bättre om hemlagat än burkar nu för tiden. En stor favorit är torsk mosad med broccoli alt haricots verts och potatis. Köttfärs kokt i buljong och mosat med rotfrukter är också en hit.
Jag vet ju att alla barn har olika smak men det kanske är värt att prova? Ett annat tips är att blanda fruktpure med turkisk yoghurt. Victor älskar det fullkomligt!
Kanske ni skulle testa att ha 4 måltider i stället, då Alice kanske skulle äta bättre om det dröjde mer mellan måltiderna? Typ kl 8, kl 12, kl 16 och kl 19?
Som sagt, jag förstår att du måste vara trött på alla olika råd, men det mesta känns värt att prova om det kan hjälpa er att få bättre sömn...
Annars tror jag att det är väldigt viktigt att du tar dig tid att prata med någon om hur du mår. Ingen människa kan bära detta så länge utan hjälp. Alice behöver en frisk och pigg mamma, så att du tar tid för dig själv är så viktigt.
Stor kram!!