• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bonifacio skrev 2015-11-03 07:25:06 följande:

Alltså, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

HjärtaPlusDrömmer Har testat med två olika gravtest nu på morgonen och båda visar att jag är GRAVID!!!!!!!!!!!! Tror jag drömmer. TÄNK om det är sant!!!!! Kan det verkligen vara vår tur nu efter alla dessa egna försök, IVF-försök och nu äggdonation. Nästan precis fyra år sedan vi gjorde vår första IVF. Mannen i mitt liv har suttit här och varit saliga och förhoppningsfulla nu en bra stund på morgonen.
    Nu nojjar jag mig såklart kring att kliniken sa att det var genom blodprov jag skulle testa idag...så vet ju egentligen inte om gravtesterna är tillförlitliga...Kanske påverkar alla mediciner. Tror ni det kan vara så? Behöver veta, så skriv vad ni tror, snälla! Och då visar det kanske plus fast det inte är sant??????? Åååååååå, LÅT det få vara på riktigt det här!!
    Och Quinna 73: Jag har gått till en privat klinnoklinik ett par mil från där vi bor (dock ej Stockholm) för att få hjälp med medicinutskrivning (man får listan över det man behöver från kliniken i Brno), undersökning, ultra i samband med behandlingen, en del tester etc. Inga problem.
    KRAMAR  till er alla : )

Grattis. Nej, jag tror inte att två tester skulle ha fel. Försök släppa oron och njut nu!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-11-03 07:59:33 följande:
    Det låter ju som att det går jättebra för er även om det är stora förändringar just nu. Första övernattningen med äldsta dottern kommer jag ihåg. Hon var 16 månader då. Jag vaknade flera ggr. Hade abstinens Ha, ha!! Kommer säkert att gå jättebra och Adam verkar ku ha det toppen med sin pappa.

Här har vi roliga playdates eller utflykter varje dag den här veckan. Ska bli jättekul! imorgon träffar jag t ex en mamma från min gamla mammagrupp. Hon har också en 2a nu även om den tjejen är ett halvår yngre.

Kram
    Kul med playdates, ha en skön dag!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-11-03 12:26:43 följande:
    Låter som en rolig vecka ni har planerat Men hur är det med hundarna? Lät ju inte kul alls. Magsjuka är bland det värsta jag vet. Blä Kan ju inte vara kul när djuren mår dåligt heller. Hoppas de mår bättre idag!

Va roligt att resa bort några dagar. Är det liksom ett träningsläger för hundar? Imponerad av ditt engagemang i hundarna. Är din man lika intresserad?

Här har vi roliga playdates och lite fix hemma och långpromenader på schemat idag tar vi återvinningen och lite shopping i em. Träffat annan mamma på fm när Lovisa sov i 2 tim. Har även ett jobbmöte en förmiddag i form av frukostmöte

Ha en skön dag!

Kram
    Nej, kul är det inte, men deras allmän tillstånd är helt normalt, dock har de den här hemska blicken "men ska vi inte får mat snart?" som får en att känna sig som en skurk...Håller på koka ris och torsk, det ska de få lite lite av efter att har "svält" i 24 timmar. Nu verkar iaf deras mage vara tomma  som tur är!

Ibland åker vi på ett sorts läger men nu är vi bara några vänner som åker ner med hundarna för lite privat träning, god mat och trevligt umgänge Glad
    Min man är inte alls lika intresserad, han tycker om våra hundar men tränar de inte, dock går han gärna ut på promenader. Så det är min egen hobby, och tack vare den har jag träffat många nya bekantskaper och en del vänner. Som du säkert förstår var det inte helt lätt att flytta hit och skaffa sig vänner, så detta har verkligen hjälpt mig mycket. Dessutom var det också en terapi efter min sjukdom och när vi började med alla behandlingar att ha en oas att fly till och inte bara vara den sjuka sterila en...

I morse hade vi också en playdate, Victor sov i 2,5 timme efter den! Trött blir man av att leka Flört

Jag njuter verkligen allt jag kan av de sista månaderna, inte långt kvar tills livet går in i en ny fas igen!

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-11-03 18:40:29 följande:
    De anlände kl 17.30 och det är en känslig tid då han vill sova 1 h senare. Jag bad henne närma sig honom försiktigt. Han stod i sin lära gå stol och plockade med några leksaker. Jag går in i ett annat rum och jag hör hur han bara vrålar rakt ut och när jag kommer in i köket är det stora krokodiltårar som rinner och hon säger - han sträckte upp armarna och ville komma upp. Det har han liksom a l d r i g gjort. Sedan kunde hon inte vara i närheten av honom. När vi sa god natt till dem för 10 minuter sedan sa hon - vinka nu som du gjorde åt farfar när vi kom. Har han heller aldrig gjort.

Hon har tagit med sig kläder i strl 86 och 92. Jag sa att det är waaaay to big så sa hon att det är det inte alls. Han är 72 cm lång

Ligger och ammar nu och den här nattningen kommer ta längre tid än vanligt.

Kram
    Men herregud vilken ragata!!
    Ursäkta språket...

Tycker att du gjorde helt rätt att svara som du gjorde, hur respektlös kan man vara egentligen??
    Victor har fortfarande storlek 74 på vissa kläder och 81 på resten och han är 14 månader på lördag så 86 och 92 känns alldeles för stora.
    Beundrar att du ens orka ha människan i ditt hem...

Kram!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-11-04 08:18:14 följande:
    Ja nu är det inte länge kvar. Fick en lektion/uppläxning imorse att välling och gröt ska vara basen i hans kost och det ska vara pulver.

Upplyste henne då att han får gröt gjord på skrädmjöl men det visste hon inte vad det var samt att vi introducerat färsk ekologisk välling från Otto.

Helt otroligt egentligen hur hon ska lägga sig i. Skönt att skriva av mig här

Kram
    Jag säger det en gång till, du är fantastisk som lyckas överhuvudtaget att vara i samma rum. Jag skulle nog ha kastat ut henne med huvudet före!!

Håller med vsg, lägg alla kläder i en påse på en gång och skriv Cruella på den så lär du inte glömma den...

När det gäller maten så kan du väl berätta för henne av resten av världen inte äter välling och klarar sig fint ändå!

Vad säger din sambo? Säger han till henne på skarpen?

Kram
  • Irma01

Hej tjejer!

Tillbaka från vischan efter två härliga dagar med jakt, hundträning och trevlig samvaro. Märkligt nog tänkte jag inte speciellt mycket på V när jag var borta, jag vet ju att han har det så bra med sin pappa Glad.

Kom hem igår och sedan var det bara att byta om och iväg till stan för en tjejmiddag. I morse firade vi självklart farsdag, och sedan var det dags för babysim igen. Sedan ute med vovvarna, nu är de dessutom nyduschade och NU äntligen kan man sätta sig ner och ta det lite lugnt Flört

Johjen, så skämt för dig att Adam sov så bra när det var första gången du var borta, men så typiskt att du vaknade tidigt, när du äntligen hade kunnat sova...

Sira, blir glad att läsa att det går åt rätt håll. Och jag förstår dig precis, trots att mitt AMH värde ligger på 0,4 så slutar man aldrig riktigt hoppas på ett mirakel! Vem vet, denna tråd har väl om inte annat visat att vi sak alla tro på mirakel Solig

Vsg, hoppas att Lovisa hade en bättre natt. Är det en utvecklingsfas tror du eller är hon förkyld lilla hjärtat?

Bell, jag tycker att ni gör helt rätt. Du ska inte behöva känna terror i ditt eget hem, och jag blir verkligen glad av att läsa att din sambo förstår problemet och inte tar sin mammas parti. Så trist när sådana situationer händer, livet är ju för kort för att förlora tid och energi på hopplösa människor, även om det är släkt. 

Önskar er alla en fortsatt härlig söndag.

Kram!

• Irma01

Tack vsg och Johjen. Sitter och kan inte sluta gråta. Har iaf lyckats få tag på alla nära o kära och de mår fysiskt bra.
    Vet inte vad jag ska skriva, känner mig bara helt förkrossad.
    Kram

• Irma01

Tack igen alla för er omtanke, det värmer ska ni veta. Jag har fällt många tårar idag. Som parisare vet jag att ingen ska tro att de ska berätta till parisarna hur de ska leva sina liv, och att Frankrike kommer att sluta upp bakom de värderingar som har gjort oss till det land vi är. Men hjärtat blöder för alla oskyldiga som har mist livet och deras anhöriga.

Kram kära ni.

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-11-14 19:26:08 följande:

Rapport från kär vän till oss, gudfar till en av våra döttrar och tillika fransman. En av hans vänner var på en restaurang som är granne till en av de drabbade restaurangerna. Hjälp! Nu kom det liksom lite närmare. Så fruktansvärt obehagligt det som hänt!! En av mina grannar skulle till Paris på semester nästa vecka. De vet inte riktigt hur de ska göra nu längre. Vet inte hur jag hade gjort...

Ja,det är fruktansvärt och jag förstår rädslan. Men man kan inte sluta leva för de låter man terroristerna vinna.
    När det gäller dina grannar så får de väl hålla sig uppdaterade om undantagstillståndet, för det är inte så kul att åka till Paris om alla museer är stängda samt många monument som Eiffel tornet. Att något mer skulle hända inom en till två veckor tror jag inte på riktigt.
    Man kan bara känna själv, men det enda vi kan göra för att hedra de oskyldiga som dog är att fortsätta leva, och fortsätta kämpa för våra värderingar.
    Kram
  • Irma01
    Kelsson1 skrev 2015-11-14 22:31:45 följande:

Även mina tankar gick till dig Irma när jag hörde om det fruktansvärda igår kväll. Skickar varma kramar!

Tack alla för fina kommentarer.
    Det som fått mig att fundera på att lämna tråden är att jag på senare tid inte ens hinner gå in och läsa . Men om det inte gör något att jag dyker in och läser och kommenterar bara sporadiskt så hänger jag kvar en stund till.
    Vill ni mig något de gångerna jag inte är inne och läser kan ni citera något av mina inlägg (försöker gå in och kolla efter det även om jag inte hinner gå in på trådar och läsa alla inlägg) så försöker jag se till att svara.
    Varma kramar till alla!

Självklart kan du vara kvar utan att vara speciellt aktiv, vi förstår!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015