• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-12-15 14:18:41 följande:

Irma - låter fantastiskt! Jag vill också dit Hur varmt har ni? Kram

Det har pendlat lite, men i genomsnitt runt 27 grader, alltså lagom skönt. Första dagen hade vi regn men annars inte ett droppe. I morgon åker vi hem, så det blir till att njuta av sista dagen i Miami!

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-12-18 19:48:36 följande:
    Underbart! Är ni hemma nu? Gick resan bra? Kram
    Ja, vi kom hem igår eftermiddag, och välkomnades av det gråa vädret och regnet...kändes så där när man hade lämnat 30 graders värme och en blå himmel!

Nåväl, vi har ju tur som kunde njuta av en härlig semester.
    Victor sov nästan hela resan mellan Miami och Frankfurt, vilket var väldigt skönt.

I morse sov han till halv tio lille vän, han var rätt trött.
    Hur mår ni?

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-21 18:07:05 följande:

Jättejobbig utvecklingsfas befinner vi oss i, kategorifasen. Riktigt gnälligt men så idag så bara tog han nappen helt plötsligt och på eftermiddagen har han varit nöjd med den. Mina öron har fått vila men känner mig riktigt trött, så där trött som man kan känna sig veckan innan semestern. Fick bakslag på att sluta amma också och gråten blev för jobbig så jag ville skjuta på det och idag så kom en känsla av misslyckande över mig. Har känt mig riktigt usel. Att julen kommer och att det för min del betyder träffa svärmor på annandan gör inte det hela bättre känner mig riktigt stressad över det mesta. Usch julen ska ju vara rolig.

Kram

Förstår hur du känner dig, men det är bara att tänka att i morgon blir en bättre dag. Orkar du inte träffa häxan så säg ifrån ordentligt, du ska inte behöva ha ångest pga henne ovanpå en jobbig situation just nu. Du är en fantastisk mamma som gör sitt yttersta för Douglas, tänk på det vännen.

Om han behöver ammas längre så betyder det verkligen inte att du är misslyckad!! Även om du känner mest att det är ett bakslag och då kommer dessa tankar lätt. Försök vara snäll mot dig själv och tänk att Douglas känner väl av stressen och frustration och det blir lätt en ond cirkel, så även om det är svårt, försök att andas och att behålla lugnet (därför menar jag att du har rätt att bestämma att du inte vill träffa svärmor).
    Styrkekram vännen.
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-22 08:13:59 följande:
    Tack för dina ord. Vi pratade igår kväll och jag sa att jag inte följer med på annandan, för jag orkar helt enkelt inte bli kritiserad och mobbad inför hela släkten. Det är ju hela tiden ett återkommande problem det här med hans mamma och det är så tråkigt. Problemet kommer nog aldrig att lösa sig.

Idag ska jag i alla fall äta julbord på East med min syster vid lunchtid och det ser jag fram emot.

Kram
    Bra beslut, och skönt att din sambo förstår. Njut av Julbordet idag (underbart gott är det på East), och av din syster.

Kram!
  • Irma01

Kära vänner,

Jag önskar er alla en riktigt God Jul, hoppas ni får fantastiska dagar med familjen.
    Jag har sagt det för men jag vet inte hur det hade gått utan denna tråd och all peppning och stöd man har fått.

Ni är både fantastiska människor och mammor.

Kram!

• Irma01
    johjen skrev 2015-12-22 20:22:50 följande:
    Samma till dig vännen! Hoppas Floridaresan var magiskt!

Kram
    Tack, den var fantastiskt! Visst, det blir inga sena kvällar (typ senaste halv elva) och desto fler tidiga morgnar, men vi njöt av vädret, lugnet, de vackra landskaper, ströänderna, atmosfären, allt. Kan verkligen inte klaga, dessutom skötte sig Victor så bra både på vägen dit och hem.

Vi har nu flyttat honom till sitt eget rum, och det går OK, men vi märker att han börjar få mer och mer vilja och testar mycket. Det senaste är "jag lägger mig platt på golvet och gallskriker om jag inte får som jag vill"...ja, han brås nog på mig ändå när det kommer till temperamentet Flört.

Jag ska strax till Arlanda och hämta min mamma, på Julaftons förmiddag kommer min bror, svägerska och Victors kusin också. Ska bli mysigt! 

Hur mår ni? 

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-12-24 09:56:02 följande:

God jul kära vänner! Här har stressen redan slagit ut mig och precis kräks och dundrande huvudvärk.. Så beordrad i säng och vilar innan det är dags att ta emot gäster. Hoppas ni alla får en härlig jul! Kram

Men usch då! Inget sådant här men behövde ut i över en timme med hundarna för att få bort stressen...Victor vägrade för först gången att röra sin frukost...

Försök andas och tänk på att det viktigaste är att fira med de man älskar, inte att allt ska vara tipp topp!

Kram 
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-12-27 14:40:55 följande:

Hur mår ni alla? Allt bra här Kram

Hej vännen!

Hoppas att Lovisa mår bättre.
    Allt bra här, jag har min mamma, min bror med familj här, mamma kom redan den 22, de andra på Julafton som vi firade här, tillsammans med svärfar också. Det var väldigt mysigt att ha huset fullt!
    De åker hem på tisdag, så vi hinner njuta lite till

Victor mår bara bra, han tycker att det är roligt med mormor och sin kusin, och han tog sina första fyra steg helt själv (han har än så länge inte velat släppa helt, även om det bara är lillfingret han håller). Jag njuter av de sista dagarna innan det är dags att börja jobba... Tycker dock att det ska bli kul, även om jag kommer att sakna all tid med honom. Är också väldigt glad att maken får två månader med Victor, han hade gärna tagit mer men det är inte helt lätt när man har eget företag.

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-12-29 10:36:17 följande:

Precis varit hos vår gulliga husläkare. Hon är bäst helt enkelt. Tog allt med Lovisa på allvar och håller ihop hennes utredning av magen. Har ju tagit glutentest innan som var neg och nu togs det två rör till. Från lilla fingret men det gick bra. Nu kollas mjölk, soja, ägg, torsk. Tror det var kyckling med. Kan ev inte visa nåt och ändå vara så att hon är allergisk men nu har vi iaf tagit steg ett. Pricktest steg två isf. Lovisa mår bra igen nu med. Tar tre dar så är hon bra i magen igen. Var en korv hon smakade på julafton som hade torrmjölk. Inte lätt alltid att hålla koll på vad hon får tag i...

Själv har jag ramlat i vår trappa (igår kväll) och är helt blåslagen på rumpan Blålilasvart skinka! Och ont i svanskotan. Hjälp! Sov knappt i natt men bättre nu. Och inget brutet iaf eller så. Tar det lungt idag.

Mysdag och pulkabacke (för alla utom mig) på schemat här idag

Kram

Hej,

Så klart trist att behöva utreda men vad bra att ni har en duktig läkare som lyssnar på er och tar det på allvar. Hoppas verkligen att de hittar vad det beror på.

Din stackare, har också ramlat i min trappa en gång och det gjorde ordentligt ont...hoppas att du kan gå iaf.

Här har lugnet kommit tillbaka då familjen har just åkt tillbaka. Det har varit jättekul att fira Jul med dem, då det var väldigt länge sedan, dock blir man lite trött att ha folk hemma i nästan en vecka... Dessutom var Victors kusin i en jobbig "allt är mitt" och "jag ska ha all uppmärksamhet" fas så det har varit mycket. Victor & jag passar på att ta det lugnt nu, vi har varit på lång promenad också.

Laddar om för Nyår

Kram!
  • Irma01
    lisodan skrev 2015-12-29 14:10:08 följande:

Hej, hej. En del kanske kommer ihåg mig? Var med i gamla gravidtråden våren 2014, men fick tyvärr missfall då.

Men nu är vårt mirakel här! Ester föddes 13 okt och allt har gått bra! Hon kom till på vårt andra IVF försök som endast gav oss ett befruktat embryo. Otroligt att det lyckades! Hoppas allt är bra med er och era små bebisar

Visst kommer jag ihåg dig. Välkommen och stort grattis!!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015