villsågärna38 skrev 2016-01-08 11:43:07 följande:
Hej på er!!
Härligt att läsa att ni har och haft det så mysigt.
Här började maken jobba igår efter 2,5 vecka. Jättetråkigt. Det är så viktigt att bonda hela familjen ibland. Göra saker ihop och mysa tillsammans. Är ensam med tjejerna ett par dar och så börjar äldsta dottern på måndag. De är lite förkylda så idag har vi badat, ritat och bakat än så länge. Hemmadag med pyssel
...och så kommer ett par kompisar till storasyster vid 15.
Visst är det underbart med snö
vi har ju haft det i ett par veckor nu så blivit mkt pulka utom de sista två dagarna då det varit så kallt. -15
Har en åkpåse med fårskinn inuti som tur är till Lovisa. Den fick vi plocka fram härom dagen. Vanliga åkpåsen räckte inte och hon hade ändå vinteroverall på sig.
Lovisa älskar också böcker. Vi har tre som ska läsas varje kväll t ex och hon vill också sitta i knäet och mysa och kramas varvat med bus och lek. Inte direkt några utbrott sista dagarna utan mer harmoniskt igen. Är också väldigt social då vi träffar vänner. Håller koll på var jag är men leker gärna med andra barn och kvinnor. Adopterade i princip våra vänners barns farmor på nyårsafton
Män däremot går bara de hon känner. Okända göre sig Inte besvär
Hi, hi!! Maken hoppas att det håller i sig till tonåren
Vi har kommit in i en ny era vad det gäller klättrande tyvärr. Varit lugnt på sistone då hon gjort det hon klarar av t ex soffa, fåtölj osv. Men igår satt hon mitt på köksbordet och åt pepparkakor då jag kom tillbaka efter två minuters toalettbesök!!
Gulp!! Så nu måste det vaktas och sägas nej, lyftas ner osv. Blir väl så i nån vecka tills hon förstår att hon inte får göra så. Hon och hennes syster leker däremot väldigt bra överlag vilket är jättekul. Avlastar mamma och pappa mycket
Ha en skön dag!!
Kram
Ja, tid tillsammans som familj är ju guld värt verkligen, så förstår hur du känner. Var också öste konstigt när maken började jobba igen i måndags eter att ha varit hemma så länge!
Kul att läsa om Lovisa
.
Här är det bra, Victor är mer harmonisk igen och har sovit bättre de senaste dagarna också. Jag är jättetrött och förstår egentligen inte varför, hoppas det går snart över, kan ju inte vara trött när jag ska börja jobba igen...
Hoppas ni får en härlig helg,
Kram