• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2016-01-21 16:05:45 följande:
    Ja skönt med lite avlastning

Hur går det på jobbet? Här är det skönt med en lugn period ang sömnen iaf. Har upptäkt att E 471 ibland kan vara soja och att Lovisa reagerar på det. Även på sojalecitin som t ex finns i kex. Inte alla sojaallergiket som gör det men hon är en av dem Varit lite upp och ner sen jul men nu då vi märkte detta har hon sista veckan sovit hela nätter igen. Så skönt då storasyster börjat visa tecken på fyraårstrots så smått. Puh!! Alltid är det nåt men lättare med tålamodet (mitt) då man får sova iaf Går det bra för Victor och hans pappa?

Kram
    Hej,

Vad bra att Lovisa sover bättre igen. Victor har haft senaste veckan lite mer bekymmer med sömnen och har vaknat en gång per natt, mest runt kl 3 och skrikit, vilket gör att man inte får en bra sömn själv. Det går oftast att lugna honom fort men ändå. I natt vaknade han vid ett, och sedan vid halv sex. Hoppas det bara är en fas då jag känner mig rätt trött när jag själv går upp runt halv sex, sex!

Det går jättebra för Victor och hans pappa, de njuter av sin tid tillsammans verkligen. Så kul att se hur relationen utvecklas.

På jobbet går det sådär då det tar en evighet med att få alla system på plats igen osv. Är van att vara snabb och effektiv och känner mig mest i vägen just för tillfället. Men det lär ju ordna sig.

Trevlig helg på dig, kram
  • Irma01
    Kelsson1 skrev 2016-01-22 11:09:16 följande:

Hej alla, har nu skummat igenom alla inlägg men har ingen möjlighet att kommentera allt . Vi landade efter 21 igår o blev sent innan vi var i säng sedan är Niilo sjuk så blev kanske 2 timmar sömn för mig inatt . Stackaren kunde inte sova utan vaknade lite nu o då o grät. Till slut fick han sova halvt sittande lutad mot mig o kunde då sova men blev därför inte någon sömn för mig. Vid 6 på morgonen fick maken ta över så jag kunde sova 1,5 timme o när klockan ringde (dottern skulle på förskola idag) så fattade jag inte alls varför jag ställt den.

Resan hem var inte alls rolig när Niilo är sjuk, han skrek mesta delen o ville inte sova, tror att medpassagerarna var rätt less på oss men vad ska man göra när man har ett sjukt barn.
    Skulle så gärna vilja säga att resan för övrigt var superhärlig men det kan jag inte . Barnen turades om att vara sjuka så känns som jag tillbringat största delen av semestern på rummet. Båda gick på penicillin ett tag så hade larm på telefonerna för att inte missa tiderna.
    Men hotellet var lika bra som vi mindes o åker gärna tillbaka dit o hoppas på mindre sjukdom.
    Visst hann vi med en hel del sol o bad också så kan inte säga att jag ångrar att vi åkte dit men hade önskat att ungarna hade hållit sig friska.

Förlåt för ett klagoinlägg, skriver väl lite positivare när jag fått sova en stund

Azurea: Vill bara skicka varma kramar och med tanke på det du gått igenom var våra prövningar på resan ingenting att klaga över! 

Men vilken otur! Så himla trist att just detta ska hända när ni åker iväg...Förstår att man känner sig stressad på resan när de bara skriker, men precis som du säger kan man inte göra så mycket när de är sjuka! Personligen (och det gäller både innan vi fick barn och nu) har jag aldrig irriterat mig över bebisar som gråter, där kan man ju inte göra så mycket och de flesta föräldrar gör allt de kan för att trösta. Alla har ju rätt att resa! Det som jag stör mig på (och brukar påpeka) är föräldrar till större barn (säg 3 och uppåt) som visar överhuvudtaget ingen som helst vilja och försök att säga till sina barn om de gör (upprepande gånger) saker som föräldrar väl ser stör andra. Det är ju aldrig barnens fel, men har jag betalat min biljett på en lång flygning (typ 6 timmar och uppåt) då anser jag mig ha rätt att säga till. Det händer dock rätt sällan, och de senaste flygningar har vi inte haft minsta bekymmer.Klart man får en ny perspektiv nu när man själv har barn, men jag tror att det viktigaste är att man visar att man försöker och ber om ursäkt i fall något händer. Då är mycket vunnet, bara visa allmän hyfs och respekt för sina medpassagerare. Vissa vuxna som dricker och pratar högt borde prova det förresten...

Nåväl, blir ändå glad att läsa att ni fick en del tid för sol och bad, och hoppas verkligen att ni alla är friska nu. Att inte få sova är verkligen helt hemskt! 
    Och glöm aldrig att här får man klaga hur mycket man vill Solig

Kram!
  • Irma01
    azurea skrev 2016-01-21 07:57:54 följande:
    Ja babblarna blir man glad av . Härligt med semester, vi drar till Asien snart, vad ska jag tänka på när jag reser så långt med en liten? Både inför flygning men också på plats? Nässpray och flaska för flygningen tänkte jag. Och iPad för underhållning. Myggnät, myggspray, solskydd, uv-dräkter och huva, alvedonsuppar, massor av mat (ifall hon ratar maten därnere), inkl välling och ersättning, solskärm till paraplyvagnen, husapotek med termometer, salvor etc. Men vad mer? Något ni kommer på?
    Hej!

Verkar som att du har det mesta under kontroll inför resan. Vi hade med oss en boksom Victor älskar att bläddra i ochdet var perfekt att ha under resan då han satt i sin lilla bassinett och bläddrade långa stunder. Vi tog inte med oss mer än gröt och mat för resan eftersom vi var i USA och där går det att finna rätt mycket av samma barnmat som här, men det är väl inte samma sak Öster ut antar jag!

Ombytte och pyjamas i skötväskan, samt gosefilt, egen filt, det har du säkert redan tänkt på! Tofflor ombord på planet hade vi till honom också. Solskydd, Uv dräkt och solhatt som du nämnde redan. Det kommert säkert att gå fint!

Önskar er en underbar semester Solig
  • Irma01

God morgon tjejer,

Hur mår ni idag?

Bell, hur är det med Douglas, sov han bättre i natt igen? Är det fortfarande något med magen?

Villsågärna, har ni det bra i Skåne?

Johjen, allt väl?

Här var det min morgon idag och naturligtvis valde Victor att vakna halv sex, pigg som bara den och helt omöjligt att få honom att somna om bredvid mig...så vi har lekt, ätit frukost, pratat och nu sitter han i sin stol och leker med sin tut tut bok. Jag ska iväg och träna den unga hunden på förmiddagen, sedan ska hela familjen på tre års kalas. Full rulle alltså! Själv känner jag mig lite trött, men jag får ju sovmorgon i morgon Glad.

Är inte speciellt trött efter första jobbveckan, eftersom jag är inte riktigt igång med alla program o system, då min ersättare använde ju min dator. Blir lite annat nästa vecka...Dessutom lär det bli att kasta sig i arbete då vi verkar ha en del stora grejer på gång. Jag får verkligen hitta struktur för att inte dras med i duktiga flicka syndromet känner jag.
    Saknar att få var ute på dagen och njuta av långa promenader och et är naturligtvis väldigt konstigt att träffa Victor så mycket mindre. Han är dock inte alls klängig på mig och det råder en fin harmoni hemma mellan honom och hans pappa som är så glad att få vara pappaledig (mestadels harmoniskt, igår var det dock inte så kul för pappan som fick besöka läkare då Victor lyckades ge honom em rispa på hornhinnan...)

Hoppas ni alla mår bra och önskar er en härlig helg.

Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-23 17:12:26 följande:
    Hej!

Vi har det jättebra i Skåne. Åker hem imorgon så sista kvällen med gänget idag. Har även fått lite barnvakt. Var bl a och åt lunch med maken idag. Jättemysigt

Va jobbigt att Victor har börjat vakna på nätterna. Hoppas att det ger sig snart. Närhetsbehov? Mardröm? Eller har han ont nånstans? Skönt att du får sovmorgon imorgon iaf. Igår vaknade Lovisa 5.30 men somnade om efter lite välling och sov till 7.30. När man har två barn är man trött så det räcker till ändå så välling är räddningen ibland Roligt att det går bra med pappa och Victor men förstår att du saknar din lille kille.

Hoppas ni har det trevligt på kalaset idag! Ha en skön lördag!

Kram
    Låter underbart med lite egentid!

Vi misstänker att det har att göra med att han går. Läste någonstans att den typen av stora ändringar kunde påverka sömnen. Kanske att han "processar" allt som har hänt under dagen. Verkar inte ha ont, och det är inte heller närhetsbehov. Får hoppas att det är en fas som går över snart!

Hoppas ni kom hem ordentligt. Nu ska jag sova, arbetsdag i morgon ju...

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-25 14:37:45 följande:

Hej allihop, vill berätta en kul sak och det är att jag för första gången någonsin har fått positivt på ägglossningstestet så nu får vi hoppas att det kanske kan bli något den här gången. Är väl inte övertygad om att det ska gå så snabbt om det ens går men förutsättningarna finns
    Kram på er

Kul! Håller tummarna för er.

Är det bättre med Douglas mage nu?
    Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-01-24 09:32:36 följande:

Hej!
    Allt väl men trött efter ännu en hektisk vecka! Konferans torsdag-fredag och när vi skulle flyga hem på fredagen var ett plan på Landvetter bombhotat så vi höll på att inte komma hem.. Men det löste sig till slut!
    Skönt att du inte är speiellt trött efter första veckan! Det tar ett tag att komma in i allt och alla system.. Tog mig nog 2-3 veckor och nu efter snart 2 månader känner jag att jag någerlunda är med i matchen igen.
    Adam är väldigt söt juts nu även om han tror att jorden snurrar kring honom! Väldigt kramig och rolig och säger "hej då" "tack" "buse" "apa" mm. Har dock inget tålamod när han inte klarar av det han vill och blir väldigt ledsen om hon inte får någon sak som han vill ha! Annars är han ganska så jämn gällande hur han äter och sover mm. Dock vaknade han kl 06 imorse när det var min tur att gå upp med honom! Annars brukar han sova till 07. Kanske ville han ha lite mer tid med sin mamma?..
    Hoppas du får en fin andra vecka på jobbet!

Kram

Förstår att det blir mycket när du är på konferens också... Denna vecka blir lite vanligare för mig, i kväll ska vi tacka av min ersättare så jag kommer att komma hem efter V nattning. Passade på i helgen att leka och gosa med honom. Allt går bra hemma med hans pappa, och det är roligt att se hur han njuter av sin pappaledighet.

Jag känner igen mycket av det du skriver om Adam, Victor har inte heller tålamod när det inte går som han vill och babblar på en hel del (hej och hejdå är det vi förstår).
    Senaste två nätterna har han sovit hela natten, vaknat runt kl 5 och vill komma till oss och somnar om i vår säng. Skönt verkligen för det var jobbigt att bli väckt mitt i natten när man skulle upp och jobba...

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2016-01-29 07:12:08 följande:
    Spännande med förskolan! Blir det samma som storasyster går på? Skönt att du kan jobba 3 dagar i veckan bara, önskar jag också kunde göra det men får bara jobba max 75 %. Hur kommer inskolningen fungera? Ska sätta upp Adam på kö här nu i dagarna, 6 månader innan start gäller här, och tänker att han ska börja i slutet på augusti.

Med oss är det annars bra. Tycker dock det fortfarande är svårt att få ihop jobb, pendling och privatliv men det ger sig nog. Sambon tar mer och mer ansvar hemma och middagen är numera klar när jag kommer hem, underbart!

Är nu ledig till nästa torsdag, väldigt skönt. I morgon blir det spa och middag med 10 av mina väninnor för att fira min kommande födelsedag och måndag till onsdag åker vi på en liten minitripp hela familjen, bor på mysigt hotell och ska hitta på lite roliga saker. Känns helt rätt att åka bort istället för att ha någon stor fest, hade inte orkat rodda i det nu.

Hoppas du får en fin dag!

Kram
    Grattis i förskott vännen, låter härligt med en mini tripp!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-29 15:41:54 följande:
    Lovisa går också på samma avdelning. Liten förskola så de har inga avdelningar utan är indelade i tre grupper stora delar av dan och tillsammans alla då de är ute fm och em. 22 barn. Nästan alla är syskon. Vi ska också köra 9-15 fyra dar i veckan sen men blir till 14.30 tre dar i veckan nu i vår. Jätteskönt att syskonen kan ha varandra. Stor trygghet tror jag! Hur är det med Nilo?

Kram
    Verkar vara en väldigt bra förskola så det kommer säkert att gå galant, speciellt med storasystern där också. Men samtidigt som det är häftigt att se hur de utvecklas är det lite vemodigt att bebistiden är över.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015