Sira skrev 2015-10-09 09:57:39 följande:
Med stora tjejen la vi också av med babyskyddet tidigt, 3-4 månaders ålder nånting. Vi hade en representant från NTF som kom till föräldragruppen och sa det som du skriver. Jag blev väldigt förvånad när jag läste här hur länge ni andra har kvar babyskyddet.
Oj, Gud va tidig hon var med att sitta själv!! Lovisa satt inte bra och helt stabilt utan stöd förrän hon var 7 månader (började krypa samtidigt, lite udda kanske, hon fokuserade mer på att ta sig fram än att sitta still
) - men det var ju tidigast då vi hade kunnat byta om vi velat. Har också träffat en representant från NTF i mammagrupp. Byte tidigast vid 6 månader om man sitter bra då utan stöd var den info vi fick. Och som senast då huvudet går över kanten eller man går över viktgränsen som brukar ligga runt 13 kg. Mina barn är ju inte så stora (storasyster som är 3 väger 14 kg nu
) så därför har det funkat längre för oss. Men barn är ju såklart olika. Lovisa har t ex en kompis som är betydligt större än henne redan och han är tre månader yngre så självklart kommer han att byta tidigare än vad hon gjorde. Kram