Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Inga nyheter, bra nyheter, vi får hoppas att de sitter ombord!!
Inga nyheter, bra nyheter, vi får hoppas att de sitter ombord!!
Det gick jättebra! Adam mycket bättre idag och sov hela natten och ingen feber. Fick ändå alvedon och nässpray innan start och ammade. Ammade typ halva resan då Adam ville det och var lugn och nöjd så länge han fick ligga vid bröstet. Sov ca 1 h och busade och hälsade på folk runtomkring resten! Tyvärr känner jag mig risig med ont i halsen och trött så ska lägga mig nu! Här är det varmt, huset fint och imorgon blir det ett morgondopp i poolen!
Kram
Alice sover två pass om dagen, på förmiddag ca 1,5 timme och på eftermiddag ca 30-45 min och ibland omvänt, kortare på förmiddag och längre på eftermiddag. Hur är det för era små? Tror ni att det är bättre med ett längre sovpass på förmiddag eller eftermiddag?
Jag mår också illa av antibiotika. Tar alltid Trevis till som lugnar illamående, kanske funkar på din lilla också. Kram
Minns att ni skrivit ngt om skrädmjöl i denna tråd, vet ni om det är järnberikat eller vet ngn vad det är bra för?
Eftersom att det är svårt att få i Alice gröten så har au pairen gjort grötfingrar/grötpinnar idag. Alice åt lite grann men tänkte smarra till dem lite grann. Ngn som har ngt bra recept?
Ps. Lovisa gilar inte gröt så vi gav upp det för länge sen
Vi kör också turkisk yoghurt men utan fruktpure. Lovisa är som sin syster gillar youghurt au naturel bäst
Hon får alltid leverpastej macka till frukost och turkyogurt med fruktpure till mellis, vill ge ngt mer mättande till kvällen så att hon soooover bättre. Är yogurt mättande tro?
Hon äter gröt ibland men verkar inte alltid vilja bli matad (när tänder spökar) men pinnarna gnagde hon på ikväll, roligare att hålla i handen o äta själv. Tror hon varit besvärad av tand nu igen, det kommer och går med jämna mellanrum.
Kram
No worries
Hon får alltid stå ute på altanen om hon ska sova sitt korta pass, tyvärr vaknar hon alltid efter 30-45 min där också. Bil funkar endast på långsträcka och motorväg.
Har också märkt att allt blir svårare om hon inte får sova, speciellt matning. Så här rullas det mer än gärna, dessutom är det bra för hälsan, själen och kroppen. Mår riktigt bra av en extra promenad om dagen! Behöver fortfarande stärka min kropp efter min förfärliga graviditet då jag i princip bara låg och kräktes, usch och fy!
Kram
Lelle - du kan ju ge turkisk yoghurt och fruktpure med smörgås till frukost och kvällsmat om hon inte gillar gröt. Tror att ett par ggr per dygn räcker som Irma skriver. Sen grönsaks och proteinpure/små bitar till lunch och middag. Till mellis kan hon ju få frukt eller testa med lite gröt kanske? Om hon inte äter så mkt är det ju lämpligare som mellis isf. Och ang förstoppningen så ge vatten i flaska efter hon ätit. Köp Esskas små på 125 ml som hon kan hålla i själv. Extra viktigt med vatten då du minskar på amningen och hon har lätt att bli förstoppad.
Kram