Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej tjejer!
Hur har ni det allihopa? Haft en bra helg? Vår helg har varit jättebra. I lördags var vi hos vänner som har större barn i åldrarna 3-9 och de tog hand om Adam hela tiden, givetvis med ett vakande öga från oss vuxna. Den äldsta tjejen i familjen är så duktig med småbarn då hon har två småsyskon och Adam så nöjd och glad att de pysslade om honom! Jag kunde tom ta ett glas vin vid matbordet och vi hade väldigt trevligt. Igår var jag ute och red långritt på 3 timmar på förmiddagen, så mysigt, och på eftermiddagen kom svärmor hit och vi gick en skogspromenad allihopa. Så härligt nu när Adam är så nyfiken och vi tittar på kottar, stenar och träd mm under turen.
Angående amning har jag bestämt mig för att forsätta ett tag till. Adam fyller ett år på fredag och det funkar så bra så tänker att det blir naturlig nertrappning när jag börjar jobba. Tänker forsätta amma kvällstid när jag jobbar sen med, så länge det funkar!
Ni som bor i Stockholm. Vad ska man göra med em ettåring? Är han för liten för alla barnaktiviteter?
Kram
Ja beror ju lite på hur rörlig han är och vad han gillar. Lovisa gillar ju lekplatser och lekland. Klättra och rutschkana osv. Badhus. Och Skansen eller 4H. Älskar djur just nu!! Titta på och härma kor pch hästar, får mm. Men det har ni säkert till vardags hemma Annars gillar hon en sväng på stan med. Shoppa och gå på cafe. Mammas tjej I den här åldern är ju det mesta kul ihop med mamma pch pappa och gärna även andra barn!!
Hoppas ni får det bra!
Kram