misslina skrev 2015-07-16 11:48:47 följande:
Aha... Ok då är jag med! Kanske får testa det nästa månad om denna månad inte har tagit. När börjar man tempa? Direkt när man får sin mens?
Känner inget... Förutom att jag känner mig lite illamående emellanåt. Men det kan vara inbillning också. Men inget annat....
Själv då? Det börjar närma sig för oss :)
Vill så gärna veta nu... För jag har pkt på ryggskott bland annat sen snart två veckor tillbaka som jag skulle vilja behandla med viltaren och Ipren men i och med att jag inte vet om jag är gravid så kan jag inte göra det. Men har det inte tagit denna månad så vill jag gärna börja nu med en antiinflammatoriska kur. Kan inte tiden gå snabbare ;)
Ja man börjar på mensens första dag. Och egentligen ska man ska testa direkt på morgonen, innan man kliver ur sängen. Helst ska man ha sovit så många timmar som möjligt i ett svep. Det funkar inte alltid för mig. Blir svårt med två småttingar här som ibland vaknar på nätterna. Men jag har hittills fått min äl utmarkerad. Min tredje månad nu som jag tempar. Jag använder mig av Fertility Friends app där jag skriver in tempen varje dag, så man får det uppstakat som ett diagram där man enkelt ser temphöjningen. För mig är tempningen ett bra komplement till äl-testen. Äl-test visar ju bara att hormonerna är rätt för att äl KAN ske, medan tempen visar att äl faktiskt har skett
Jag känner heller inget speciellt än egentligen. Förutom att jag tycker att det har molat endel i tjejmagen sen igår. Säkert inbillning dock eftersom jag hoppas på implantationsdippen
funderar på att testa på söndag :-P
Jobbigt med ryggen! Hoppas det går över snart. Förstår att du vill vänta med medicinen tills du vet.