• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Orkide skrev 2015-07-15 07:19:01 följande:

Jag är i behov av lite pepp. Känner

Mig såå nere över att mensen kommer dyka upp i helgen. Fy, känner redan att jag vill dra täcket över huvudet. Hur ska man orka? Psykiskt påfrestande att försöka göra bebis. Sen vet jag inte hur många omgångar till vi ska använda oss av pergotime eftersom det är cancerframkallande. Det gör allt lite värre. Känns som att jag bara har ett antal försök kvar.. Ganska nere idag.

Min lilla tjej har fått hög feber o svårt o andas inatt så jag har inte sovit något heller så det spär väl på. Väntar på att VC ska öppna...

Låter inget vidare hur länge har ni försökt och hur många kurer med pergotime? Det ÄR otroligt påfrestande, speciellt psykiskt, att försöka bli gravid. Jag tror att man måste tilllåta sig själv att bli ledsen, bryta ihop och sörja. Mensen eller minuset är ju ett rejält slag i magen varje gång. Men sen gäller det att man gör sitt bästa med att samla ihop sig igen så gott det går inför nästa försök. Och att man pratar om sina känslor med sambo/make. Men ge inte upp hoppet i förväg! Det är långt till helgen, det kanske inte ens blir som du tror

Jobbigt med flickan. Hoppas hos kryar på sig snart! Kramar!
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-07-15 13:17:13 följande:

Syoss: Vi har bara försökt fyra månader, 3 omgångar med pergo. Men eftersom vi inte kan bli gravida själva så blir alla tankar "det kanske faktiskt inte blir en trea"

Näe veckan innan BIM den är sämst.. Men mina andra graviditeter så har jag fått mjölkiga flytningar o nu har jag inga alls. Har även fått mina "inför mensen finnar" o de har inte kommit vid mina tidigare grav.

Mensen får väl komma snart så jag får sörja o gå vidare :-/

misslina: Ja prata prata är väl det enda man kan göra för att bli av med all frustration. Svårt att få tid att prata med sambon när hans familj bor här nere o är med oss stor del av tiden :-/

Min lilla tjej har en bakteriell infektion i halsen. Halsmandlarna var jätte svullna sa läkaren. Hon har fått inandningsmedicin, kortison för att få ner svullnaden o penicillin. Hoppas hon blir bättre nu. Man är väääldigt trött idag.. Sov väl 30 min totalt haha.

Tack för peppningarna!!

Det är tyvärr med både för och nackdelar när man känner sin kropp så bra :-/ Men varje graviditet är ju olika så man ska ju aldrig säga aldrig. Förrän mensen kommit. Jag mådde inge annorlunda eller kände något speciellt innan jag plussade med mina andra två. Så jag ska verkligen hålla tummarna för dig! Hur länge tog det innan dina andra barn blev till? Är det pcos du har eller något annat program? Om du ursäktar att jag frågar <3

Jag är inne på femte försöket och även om vi inte haft problem att få till de andra barnen så är det ju lika kämpigt varje gång det blir minus och jag tänker också att det kanske inte blir några fler barn i familjen.
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-15 10:01:12 följande:

Hej! Nä jag har aldrig tempat så det har jag ingen koll på. Håller tummarna för dig att det håller på tillverkas en liten bebis ;)

Vet inte hur mycket du vet om tempning men innan äl är tempen lite lägre, för att stiga lite efter äl och sen ligga stabilt på den högre nivån fram till mens. När mensen kommer så sjunker den igen. Är man gravid så stannar den kvar på den högre nivån. Temperatursändringen beror på progesteronet som skjuter i höjden efter äl. Ibland kan man få en tillfällig sänkning när ägget fäster, en implantationsdipp, och sen stiger tempen igen strax efter. Min temp låg på den högre nivån imorse igen, så jag hoppas verkligen det var en implantationsdipp! men samtidigt vill jag inte hoppas på för mycket.

Känner du något än? När tänkte du testa?
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-16 11:48:47 följande:

Aha... Ok då är jag med! Kanske får testa det nästa månad om denna månad inte har tagit. När börjar man tempa? Direkt när man får sin mens?

Känner inget... Förutom att jag känner mig lite illamående emellanåt. Men det kan vara inbillning också. Men inget annat....

Själv då? Det börjar närma sig för oss :)

Vill så gärna veta nu... För jag har pkt på ryggskott bland annat sen snart två veckor tillbaka som jag skulle vilja behandla med viltaren och Ipren men i och med att jag inte vet om jag är gravid så kan jag inte göra det. Men har det inte tagit denna månad så vill jag gärna börja nu med en antiinflammatoriska kur. Kan inte tiden gå snabbare ;)

Ja man börjar på mensens första dag. Och egentligen ska man ska testa direkt på morgonen, innan man kliver ur sängen. Helst ska man ha sovit så många timmar som möjligt i ett svep. Det funkar inte alltid för mig. Blir svårt med två småttingar här som ibland vaknar på nätterna. Men jag har hittills fått min äl utmarkerad. Min tredje månad nu som jag tempar. Jag använder mig av Fertility Friends app där jag skriver in tempen varje dag, så man får det uppstakat som ett diagram där man enkelt ser temphöjningen. För mig är tempningen ett bra komplement till äl-testen. Äl-test visar ju bara att hormonerna är rätt för att äl KAN ske, medan tempen visar att äl faktiskt har skett

Jag känner heller inget speciellt än egentligen. Förutom att jag tycker att det har molat endel i tjejmagen sen igår. Säkert inbillning dock eftersom jag hoppas på implantationsdippen funderar på att testa på söndag :-P

Jobbigt med ryggen! Hoppas det går över snart. Förstår att du vill vänta med medicinen tills du vet.
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-16 23:13:06 följande:

Gahhh vad spännande! Söndag är ju nära!

Tänkte testa innan nästa torsdag i alla fall, för då åker vi i väg på en roadtrip så då kan det vara bra att veta;) eller så kanske jag också får testa på söndag ;)

På söndag är det äl+10. Då kan det synas om man har tur! Fick ju plus med ena barnet på äl+9, så längre än +10 kommer jag inte kunna hålla mig! Nästa torsdag är ju jättelänge! Hur kan du stå ut tills dess? Hur många dagar brukar du ha mellan äl och mens?
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-07-17 06:31:18 följande:

God morgon,

Hur är läget tjejor? Några roliga symptom eller har ni äl på g?

Jag är så säker på att mensen är på g att jag struntar i att testa. Hade tänkt testa idag men näe jag är så säker på mina menssymptom.

Det värsta är att nästa äl är vi på Gotland där vi bor väldigt trångt med min familj. Vi har torrdass och dusch ute utan tak o enbart 3 väggar Haha hur få till det då?? Barnen sover i vårt rum o sonen får dela säng med mig. Ojoj det blir ett äventyr. En snabbis i busken kanske?

Jag är på äl+8 idag och tycker att det moler i både mage och ländrygg men vill inte tänka på det och hoppas på för mycket.

Haha en snabbis i busken får det bli låter det som! Nejdå, det är aldrig kul när äl inträffar vid olämpliga tillfällen. Har varit med om ett par såna äl sen vi började i mars. Du och din man kanske får ta en kvällspromenad
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-17 22:44:00 följande:

Haha vi får se om jag kan vänta så länge ;). Men just nu är jag ute i en stuga och testerna är hemma så...

Jag brukar ha ca två veckor mellan tror jag så jag borde ha bim nästa vecka då jag hade äl en vecka tidigare denna gången

Måndag kanske jag får testa då tror jag att jag är hemma:)

Jag håller tummarna för oss

Ja om du hade äl tisdagen eller onsdagen innan mig, och du brukar ha ca två veckor mellan äl och mens så har du ju bim nu på tisdag eller onsdag, och ligger runt äl+11 nu. Då borde det synas väldigt snart isf! Spännande!!
  • Syoss

Jag hade tänkt att testa imorse. Men vågade inte. Ett par dagar har jag av och till känt mig säker på att jag är gravid. Känner inget specifikt, mer än molvärk men det är en känsla jag fick häromdagen som jag inte kan skaka av mig. En känsla som säger att det tog sig. Men vågade inte testa ifall det är för tidigt eller om känslan är helt fel. Om så är fallet så skjuter jag gärna på besvikelsen. Äl+10 idag.

• Syoss
    Orkide skrev 2015-07-18 06:34:08 följande:

Ja vi får nog ta en kvällspromenad Äl vid fel tillfällen gör väl det lite mer spännande iaf. Bara man får till det så man inte får vänta en månad.

Kul att ni ska börja testa snart Jag väntar på mens men den kommer nog imorgon då jag har 14 dagar mellan äl o mens. Trist men tanten kan få komma nuuu!!

Hur går det, har mensen dykt upp? <3
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-19 14:48:28 följande:

Jag vet inte heller när jag ska testa... Har som också varit säker på stt det har tagit men nu vette fn.... Känns som att mensen ska komma...

Så nu vågar jag inte... Äl +12 idag...

Tror jag tror testar imorgon eller tisdag. Är det något så borde det synas då! Graviditetssymtom och pms är ju väldigt lika, så det kanske är något positivt att du känner som att mensen ska komma! säg till när du ska testa!
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-07-20 06:52:30 följande:

Mensen kom nu på morgonen :'-( Aja nu är den här i alla fall.

Åh nej, jag beklagar verkligen! ska hålla tummarna för er nästa månad! <3
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-19 21:29:56 följande:

På tisdag ska jag testa! Är ute i en stuga nu... Så testerna ligger hemma och väntar ;)

Ska du joina mig;)

Ja jag testar imorgon jag också!
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-20 17:31:57 följande:

Mähhhh nu fattar jag ingenting... Blev ingen mens... Inte än i alla fall... Gahhh

Kan man få så där... Vid bim? Trodde det var vid ägglossning som man kunde få så,...

Nu blir det att testa i morgon... Fortsättning följer...

Ibland kan mensen föregås av spottings. Vet inte om du brukar ha så? Hoppas inte det kommer nått mer!
  • Syoss
    misslina skrev 2015-07-20 18:36:27 följande:

Nope... Brukar aldrig ha så....

Tog ett test men det visade ej gravid...:(

Men även om min ägglossning kom tidigare kan min cykel ändå vara 35 dagar som den brukar? För i så fall ska jag inte ha mens förrän nästa vecka.... Gahhh jag fattar nada;)

Trist med negativt test <3 allra oftast så är det ca lika många dagar mellan äl och mens. Det är dagarna mellan mens och äl som oftast varierar om cykeln är oregelbunden eller om det är nån cykel som är annorlunda mot tidigare cykler. Men det är klart att det finns undantag. Blev det ingen bebis för er denna månad så hoppas jag inte mensen dröjer, så ni kan ta nya tag sen! Men såklart hoppas jag mer på ett fint plus!
  • Syoss

Gravid!! hoppas det syns på bilden jag skickar med. Kvalitén blir ju inte den bästa när man laddar upp här. Den smala är en billig från Tradera och på Testlagrets syns det nästan inget alls. Båda ska mäta från 25 står det.

• Syoss

Tack så mycket hörrni! Hoppas det vill stanna kvar också.

Jag ska hålla mina tummar för er som fler försök framför er! <3

• Syoss
    misslina skrev 2015-07-23 07:32:31 följande:

Mensen kom udag på bim + 3:( känns så väldigt surt

Åh nej, vad tråkigt! Beklagar Jag håller tummarna för dig nästa månad! Kram!
  • Syoss
    Gullego1 skrev 2015-07-22 11:16:50 följande:

Har försökt bli gravid i 3 mån men inte lyckats fast positiva ägglossningstest.

Är inne på 4e försöket nu och är på dag 20.nu får man hoppas att det har tagit sig.

Med mina första 2 barn har vi lyckats på första försöket men va då oxå 10 år yngre...

Hur lång tid har det tagit för er innan det blivit nått?

Första barnet blev till trots p-piller. Funkade inte alls för mig. Andra barnet blev till på tredje försöket, och ett tidigt missfall på första försöket. Och nu fick vi plus på femte försöket denna gången. Jag är 28 och första barnet föddes 2012, andra 2014.

Hoppas det tar sig för er snart!
  • Syoss

Att det kan skilja sig så mycket mellan olika märken. Jag plussade ju för några dagar sedan. Dessa tester är från imorse, BIM idag. Gissa om jag blev orolig när jag testade med den lilla stickan först. Svagare än både igår och iförrgår. Blev lugn igen när jag tog fram det tunga artilleriet! Cb är testat i samma urin.

• Syoss
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 19:56:04 följande:

Plussade igen igår, direkt efter MF utan mens. Fick starkare plus idag också.

Stort grattis! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)