• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej på er! Jag följer gärna denna tråd ett tag. Vi har 2 pojkar, en på 3 år och minstingen är snart 10 månader. Jag vill ha en trea och rätt snart, som i att jag vill vara gravid innan sommaren, men min sambo är lite osäker, så vi får se hur delaktig jag blir i tråden. Jag är 27 och sambon 35. Ska vi någonsin försöka med en trea, så är tillfället bäst nu. Dels så har jag några års studier kvar att läsa och när jag väl börjar plugga igen så vill jag inte göra en paus till (tog en paus 2009 och har inte kommit igång med det igen än), så vill bli klar med barnafödandet innan jag sätter mig i skolbänken igen, och dels så tycker min sambo att han börjar bli för gammal för nya barn.

Jag håller mig lite vid sidan av tills jag vet hur vi ska göra

Lycka till med era försök!

• Syoss
    Neprome skrev 2015-01-26 12:55:19 följande:

Fast nu blev det med fel citat haha, det går bra nu! 

Det va tänkt som svar till Syoss.

Förstår att det känns både bra och pirrigt att ha en plan färdig! låter som en bra plan också.

Jag skulle också vilja planera. På riktigt. Jag vill ha klartecken från sambon :-/ vi pratade om det för 2 veckor sen. Han skulle fundera på det. Ingen av oss har nämnt ämnet sen dess. Jag tänkte jag skulle låta det vara, låta sambon få smälta det och fundera i lugn och ro. Han vet att jag vill börja i vår, så betänketiden är ju inte hur lång som helst. Jag vill ju inte stressa och pressa honom men när "vågar" jag ta upp det igen ifall han själv inte säger något? :-/
  • Syoss

Hej på er!

Jag skrev i tråden för ett tag sen men har hållit mig i bakgrunden. Jag vill väldigt gärna ha en trea men min sambo har vart tveksam. Vi har två pojkar födda jan12 och april14.

Men nu har även min sambo kommit fram till att han också vill ha en till! så igår begravde vi kondomerna långt ner i byrålådan. Denna månad har jag redan haft äl och nästa äl är jag borta ett par dagar, så det blir en mjukstart

Jag har funderat på äl-stickor. Hade det när andra barnet blev till men egentligen behöver jag dem inte. Jag känner av äl och är regelbunden varje månad. Så det vore isf bara för att verkligen få bekräftelse för äl'en. Men vi får se. För mig blir det extra stressigt med stickorna också. En extra press liksom.

• Syoss

Minahjärtan: ja jag är jätteglad för att jag och sambon äntligen är på samma blad gällande detta nu! hoppas inte det dröjer innan det tar sig bara. Min sambo blir 35 i sommar och tycker han är på gränsen till för gammal och vill inte ge försöket hur lång tid som helst. Men med våra två barn krävdes det inte så mycket, så hoppas inte detta dröjer.

Trist att du är sjuk Man känner ju inte värst mycket precis i början. Men även om du kände massor förra gången i början, så behöver ju inte det betyda att det blir samma nu alla graviditeter är ju olika. Hade du bim till helgen? Det är ju länge kvar och du är säkert piggare då och kan analysera lite!

Krya på dig!

• Syoss

Vad tråkigt kakanssmulor!

Våra barn heter Liam och Carl. Med Liam så hade vi bara det som förslag. Till Carl så hade vi Carl, Mio, Milo, Walter och Elton. Walter fick bli andranamn

Till trean har vi inte ens börjat fundera än. Måste bli gravid först. Sen får vi se om vi fortfarande är inne på samma pojknamn son förut eller om det blir helt andra. Tjejnamn är de väl ingen idé att tänka på ens. Sambons sida kan inte producera flickor. 1 flicka på 40 år, och hon är 18 nu :-P mina pojkar har 11 kusiner och bara 1 är tjej. Lite komiskt faktiskt

• Syoss
    lotie skrev 2015-02-17 23:45:41 följande:

Hoppar gärna in här med!

Har en dotter född 12 och son 14. Dottern tog tre år och massa behandlingar, utredningar, operationer och tillslut lyckades vi på andra provrörsbefruktningen.

Sonen gick på första försöket efter jag slutat med ppiller och han känns som ett mirakel!

Är på tredje försöket på trean nu. Har Endometrios och känner den blivit mycket värre nu:( oregelbunden mens och ingen ägglossning enligt tester. Så känns tungt denna gången. Visste ju inte vad jag skulle förvänta mig.

Försöker få tag på Gyn för att kolla upp mina äggstockar och jag hoppas jag får testa pergotime denna månaden!

Köpt massa ägglossningstest och rosenrot och folsyra och denna månaden ska vi inte missa om jag har äl. Blir sex hela månaden nu!

Syoss kul du ska försöka på syskon:)

Kul att se dig i denna tråden! hoppas det tar sig snart för er, trots att din Endometrios verkar ha blivit värre :-/

Vi har inte börjat med de "riktiga" försöken än. Hoppas vi hinner få till det dagen innan jag åker till sthlm helgen om 2 veckor. Har äl den helgen så ett ligg på fredagen vore på sin plats men med 2 ungar till här så är det inte alls att varken tiden eller orken finns hehe.
  • Syoss
    lotie skrev 2015-02-23 12:02:15 följande:

Jag har fått tid till privatklinik nu iaf. Kostar 1500:-/ besök så det kan ju bli en dyr historia för att få nr 3:(

Ska på första besöket iaf och undersökning sen får vi bestämma efter det.

Jag hoppas de gör vul då för är ungefär när jag ska ha äl så får jag se om det finns några. Men känns som en lång väntan.

Hoppas verkligen det går denna gången då jag slipper allt det!

Vet ju inte när bim blir då de är så oregelbundna. 31-35 dagar. När ska jag börja testa med äl-test då? Har 14 st:)

Hoppas det går fort för er! Tråkigt att det verkar vara så olika runt om i landet :-/ Undrar bara...har du cyklar på 31-35 dagar och tycker det är oregelbundet? Att det skiljer några dagar i cykler är inget ovanligt och räknas inte som oregelbundet. Har man däremot cyklar mellan tex 26 och 45 så är det oregelbundet. Mina cyklar är mellan 26 och 30. Normalt Ursäkta om jag fattade fel. När jag testar med äl-test så börjar jag ca en vecka innan förväntad äl. Brukar börja med en sticka/dag och går över till 2 stickor/dag typ 3 dagar innan äl eller när jag börjar se en minsta antydan till stegring
  • Syoss

Jag har också oftast 28 dagar, och utgår då att jag har äl ca 14 dagar innan nästa mens, och börjar testa ca en vecka innan det. Alltså ca en vecka in på cykeln. Börjar om cykeln var lång. Denna gången hade jag 33 dagar och hade antagligen ingen äl förra cykeln. Så nu ska jag testa med äl-test denna månaden så jag har koll på äl framöver. Min kropp kommer ur balans när jag hoppar över äl, vilket den gör 1-2 ggr om året. Då brukar min cykel bli längre än vanligt. Så börjar väl testa om ca 10 dagar

• Syoss

Jag har också oftast 28 dagar, och utgår då att jag har äl ca 14 dagar innan nästa mens, och börjar testa ca en vecka innan det. Alltså ca en vecka in på cykeln. Börjar om cykeln var lång. Denna gången hade jag 33 dagar och hade antagligen ingen äl förra cykeln. Så nu ska jag testa med äl-test denna månaden så jag har koll på äl framöver. Min kropp kommer ur balans när jag hoppar över äl, vilket den gör 1-2 ggr om året. Då brukar min cykel bli längre än vanligt. Så börjar väl testa om ca 10 dagar

• Syoss

Äsch, ser att texten blev hoppig och svårförståelig! Men hoppas du förstod lite iaf jag börjar alltid testa nån gång mellan dag 7 och 10.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)