• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

knittgirl84 skrev 2015-06-20 09:54:22 följande:

gullan83: vad skönt att det slutade.

Här har fortfarande ingen mens dykt upp. Börjar fundera på om lutealfasen ändå kan variera? Imorse tog jag inget test, ska göra det imorgon om ingenting har hänt. Detta är frustrerande...

Lutealfasen kan variera men det är inte så vanligt. Mensen kan ju bli sen lite då och då utan att det beror på något. Hoppas plus eller mens dyker upp snart, förstår att det är frustrerande.
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-06-20 19:57:15 följande:

Syoss: Jag tycker inte du ska ta åt dig. Din kompis känslor är starka efter alla försök de fick göra. Tänk dig vilket psykiskt lidande, 30 försök jämfört med dina fyra. Det är inget fel i dina känslor men ta det med någon annan kompis eller här på forumet. Jag har fått vänta i 10 månader tills jag plussade

med hjälp av pergotime o tycker det var sjukt jobbigt. Nu tänker jag att jag borde veta bättre (att detta kan ta tid) men jag är så jäkla besviken efter bara dessa 2-3 försök och även orolig över att kanske inte få en trea :-/ Jag vill inte berätta för vänner om mina känslor för de har alltid förringat dem och att jag nu önskar mig en trea när jag har två barn när jag behåller detta för mig själv och har er

Så ta inte åt dig, hon var inte rätt person bara att tala om sånt här. Men här kan vi stötta varandra!!

Såklart att jag vet att deras bagage är större än mitt. Det har jag full förståelse för och respektrar. Men även dom har ju ett 1a, 2a, 3e och 4e försök bakom sig, dom hoppade ju inte upp till 30 direkt. Jag vet hur förkrossad hon var även "bara" efter de första försöken. Så hon borde inte jämföra hennes 30-försök-känslor med mina, utan försöka minnas att även hon var väldigt ledsen och besviken i början hon också. Att ett minus är som en käftsmäll oavsett hur många eller få gånger man försöker. Som min bästa vän så förväntar jag mig faktiskt det av henne. Att hon kan lägga lite av de minnena åt sidan när hon har det bakom sig medan jag är uppe i mina försök och behöver stöd när det kommer minus. Men det var tydligen för mycket begärt. Hon är den enda som vet om att vi försöker få en trea. Så jag får förlita mig på er när det blir jobbigt. Är så glad att tråden finns.
  • Syoss
    LillaMininr3 skrev 2015-06-21 22:20:14 följande:

Hej!

Följs gärna åt, är det första försöken denna månad?

????

Hej och väkommen! Som andra har skrivit så är det olika. Jag fick precis mens efter ett fjärde försök. Så nu laddar jag upp till ett femte och hoppas på denna gång! Blir det första försöket för dig? Hur gamla är dina andra barn?
  • Syoss
    Oliven2011 skrev 2015-06-21 19:22:10 följande:

Grattis Knittgirl till plusset, ser tydligt streck :)

Orkide: trist :(. Förstår att det känns tungt men håller tummarna för dig nästa månad.

Syoss: jag förstår dig precis. Tycker generellt att det är alldeles för mycket "lag" på vem som har rätt till att känna sig ledsen o besviken och när. Alltid nån som haft/har det värre och så ska man känna sig dum för att man själv är besviken. Varje månad som går är en enorm besvikelse o det måste det få vara. Håller tummarna för att ni snart får plus :).

Precis så jag med känner. Alla har lika mycket rätt till att bli ledsen, oavsett sin historia. Ingen ska komma med pekpinnar. Efter jag pratat med bästa kompisen så kände jag mig förlöjligad nästan för att jag var ledsen. Tack för dina fina ord
  • Syoss
    knittgirl84 skrev 2015-06-21 16:11:46 följande:

Tror mig se ett streck...

Åh, stort grattis!!
  • Syoss

Mensen kom idag. Känner mig inte så ledsen. Jag testade ju negativt häromdagen, så jag har väntat på mens så jag kan lägga detta försök bakom mig och börja ladda upp inför nästa. Såklart jag är besviken, man hoppas ju in i det sista men skönt ändå att mensen är punktlig. Nytt bim 21/7. Dagen innan sambon fyller år. Ett plus skulle bli en perfekt födelsedagspresent till honom

Orkidé - trist med mens håller tummarna för nästa gång!

• Syoss
    minneli skrev 2015-06-23 08:03:44 följande:

Vi hann inte börja försöka på riktigt... Jag fattar ingenting! :D

Va härligt, stort grattis!
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-06-27 09:51:20 följande:

Hur går det för er? Jag väntar på ÄL men det är långt kvar, va 1 vecka.

Väntar också på äl. Ca 9 dagar kvar. Dagarna går drygt tycker jag. Tur att sambon har semester och att värmen verkar ha hittat hit
  • Syoss
    Elyssa81 skrev 2015-06-27 13:49:36 följande:

Jag ligger på ÄL + 9. Hoppas verkligen det blir ett plus denna månaden!

Spännande! Tänker du testa innan eller invänta bim? Känner du nått än?
  • Syoss
    Orkide skrev 2015-07-03 20:57:10 följande:

Har har det varit tyst några dagar. Njuter ni av värmen?

Jag är på dag 13 och hoppas på glad gubbe på ägglossningstest lördag eller söndag För säkerhets skull har vi myst varje dag sen i tis. Vet ju att det räcker med varannan dag men eftersom vi har lite svårare att bli gravida vågar vi inte chansa.

Njuter av värmen och av sambons semester han går på 6e och sista semesterveckan till veckan, så vi försöker göra så mycket som möjligt av tiden utan göra FÖR mycket Jag är på dag 13 idag, förväntar mig äl nån gång mellan måndag och onsdag. Än så länge verkar det vara långt borta om man ska gå efter äl-test och sekret. Hoppas bara inte det kommer krångla igen :-/
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)