• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ja jag litar mer på cb's Kanske att testlagrets är lite segare och peakar inatt. Vi ligger i imorgon iaf, så får vi hoppas att det räcker

• Syoss
    Elyssa81 skrev 2015-07-08 20:52:13 följande:

Jag måste få rådfråga er. Plussade i söndags. Fått svagare på gravtesterna och sen negativt. Ingen blödning. På gyn tyckte de att det var jättekonstigt! Ska dit imorgon EM. De sa att om jag får en blödning och har ont skulle jag söka akut. Jag förstår inte riktigt? Någon som vet...

Jobbigt att inte veta din kropp kanske inte förstått själv än vad som händer, så kanske att blödningen kommer igång snart? Hoppas du kan få lite svar hos gyn imorgon. Är det missfall på gång så beklagar jag verkligen. Många kramar!
  • Syoss
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-07 22:34:26 följande:

Jag är en 35-årig tvåbarnsmamma som håller på o velar om ett till barn.

Jag är lite nyfiken på er blivande trebarnsmammor, hur jobbar ni? Hur mkt? Med vad? Hur får man ihop småbarnslivet med ett yrke?

Vi har en skön lunk nu på en lagom nivå. Men med en till? Hinner man med?

Jag jobbar inte alls mycket. Jag är fortfarande mammaledig med minstingen som blev 1 i april. Han skolas in på förskola i slutet av augusti, då ska jag återgå till min plats i vikariebanken inom barnomsorgen, som jag jobbade med mellan barn 1 och barn 2. Jag hade samma tankar som du innan vi bestämde oss för en tvåa. Hur skulle man hinna med, osv. Men som Orkide skriver, så anpassar man sig. Nu vet jag inte hur gamla dina två barn är? Är dom gamla så de är självgående så kanske det blir lite lättare? Mina två är 3,5 år och 15 månader. Kommer garanterat bli tufft i början innan man hittat till nya rutiner som fungerar för just sin familj. Men 3 barn är ju inget ovanligt att man har och det finns ju många familjer som har fler barn än 3 också, som verkar få det att fungera så kör på säger jag! Allt annat löser sig allteftersom
  • Syoss
    Elyssa81 skrev 2015-07-08 23:29:34 följande:

Jag är helt säker på att det är missfall. Man här inte blanka tester i v6. Men jag vill bara att det ska komma ut av sig självt! Förra gången blev det skrapning efter misslyckat med cytotec. Jag har redan ställt in mig på ett misslyckande även denna gång och vill gå vidare till nya försök.

Usch så jobbigt för dig/er. Beklagar verkligen hoppas det kommer ut snabbt och enkelt av sig självt denna gången. Kram!
  • Syoss
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-08 22:36:37 följande:

Mina två är 3,5 år och 6 år och det sista året har varit betydligt lättare.

Just nu är jag/vi i ngn slags konstig chock. Jag är på bim-5 men har mått illa i tre dgr, lite mensvärk o trött. Tog för skojs skull ett billigt test nu ikväll och fick ett svagt streck. Maken blev helt uppe i varv och åkte till kvällsapoteket o köpte clearblue med veckoindikator men det visade inte gravid.

Nu ligger jag här o förbannar mig själv som testade så tidigt. Hur ska jag kunna slappna av nu??

Syns bilden? Den är jättesuddig men vad säger ni?

Suddig bild som du skriver, men jag tycker det ser positivt ut
  • Syoss
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-09 15:45:09 följande:

Den glädjen var väldigt kort. Jag tog ett cb nu imorse som visade gravid 1-2 veckor. Några timmar senare var det lite blod i flytningarna och jag har ordentlig mensvärk.

Så då är det väl bara att invänta missfallet. Suck, skulle aldrig ha testat så tidigt. Jag o maken hade redan börjat fantisera om hur det skulle vara med ett tredje barn...

Känner mig väldigt låg just nu.

Beklagar men det kanske inte är kört än. Det kanske inte kommer nått mer blod. Avvakta nån dag och testa igen isf. Skickar över massa kramar! Att du känner dig låg nu och att ni började fantisera om ett tredje barn kanske ger er den sista skjutsen ni behövde i beslutet om ett till barn?
  • Syoss
    Elyssa81 skrev 2015-07-09 09:45:04 följande:

Lycka till! Perioden mellan ÄL och BIM är jobbigast!

För mig kom blödningen igång i dag i alla fall så det känns som en lättnad. Då kommer förhoppningsvis ägglossningen igång om ett par veckor igen!

Skönt att det kom igång så snabbt och av sig självt. Håller tummarna för nästa gång!

Idag cisade
  • Syoss

Oj! Massa text försvann! I förmiddags visade även testlagrets sticka klart positivt, så jag räknar med äl ikväll eller senast imorgon när cb's visade glad gubbe redan igårkväll. Vi fick till ett ligg idag när lillen sov middag och den stora var hos sin mormor :-P så hoppas det räcker. Kanske finns nån rackare som överlevt sen natten till i måndags också hehe!

• Syoss

Då var äl över för denna gång. Jag gissar på att ägget lossnade sent i torsdagskväll. Hade så ont i magen runt midnatt så jag fick ta en Alvedon. Nu väntar den dryga tiden fram till bim som är runt den 24e.

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-07-11 18:46:11 följande:

Åh hoppas det tar sig för er denna gången, håller tummarna

Tack! Hoppas på får tur nu. Det känns bättre denna gång och jag är mer lugn än de andra försöken. Vi prickade in äl väldigt bra denna gången, så jag hoppas verkligen!
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)