• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2015-06-01 16:33:35 följande:

Jag hade också ÄL-test med dubbel hormonindikator denna gång. Och blev ju bevisligen gravid direkt även om det sannolikt blev MF. Jag gjorde fel på första stickan också. Läs instruktionerna NOGA. Pilarna ska vara mot varandra när man för in stickan. Sen ska den blinka ett tag innan man kan testa. Testet får aldrig vändas upp och ned och helst ligga plant efter testning.

Eller så är batteriet slut och då måste dom ju kunna ge dig en ny "testare" till stickorna.

Tack för tips. Men jag gör precis som man ska göra och pilarna är åt rätt håll. Det händer ingenting när jag sätter i stickan. Testade t.o.m att öppna en andra sticka och satte i, ifall det var något fel på första teststickan. Behöver mest troligt en ny testare :-/
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-05-22 08:48:33 följande:

Ja, enligt mina beräkningar skulle jag plussat i v 2+4, men sen känns det ju konstigt när jag vet när jag fick utslag på ÄL-test. Troligtvis så fäste ägget sent kanske och att det är därför han får det till den veckan. Eftersom jag inte haft nån mens emellan heller så blir det ju svårare. Om man går på hans beräkningar så kommer jag vara i v 6+4 vid nästa vul, fortfarande tidigt men hoppas ju att ett hjärta börjat slå då.

Hur går det för dig? Ingen mer blödning? När var det dags för nytt vul?
  • Syoss

Jag fick mig en ny förpackning med den dubbla hormonindikatorn. Så nu har jag 10 extra stickor också!

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-06-02 15:23:55 följande:

Har haft lite fler små blödningar, hade en senast igår som var större än dem andra men fortfarande liten. Hade vul idag och fick träffa en jättebra gyn.läkare.

Han tittade en stund på skärmen själv utan att säga ngt, vågade inte ens titta på hans ansiktsuttryck, men sen vände han skärmen mot mig med ett leende och visade fostersäck, gulesäck och ett litet foster med tickande hjärta helt otroligt vilken känsla att få se det blev framflyttad 3 dagar så v 7+0 idag.

Tråkigt att dina test inte fungerat men skönt att du fick nya nu. Håller tummarna att det tar sig snart

WiMe06 skrev 2015-06-02 15:23:55 följande:

Har haft lite fler små blödningar, hade en senast igår som var större än dem andra men fortfarande liten. Hade vul idag och fick träffa en jättebra gyn.läkare.

Han tittade en stund på skärmen själv utan att säga ngt, vågade inte ens titta på hans ansiktsuttryck, men sen vände han skärmen mot mig med ett leende och visade fostersäck, gulesäck och ett litet foster med tickande hjärta helt otroligt vilken känsla att få se det blev framflyttad 3 dagar så v 7+0 idag.

Tråkigt att dina test inte fungerat men skönt att du fick nya nu. Håller tummarna att det tar sig snart

Åh så skönt! hoppas det inte blöder något mer nu framöver för dig. Får du nått mer vul eller får du vänta till kub/rul?
  • Syoss
    WiMe06 skrev 2015-06-03 17:40:08 följande:

Jätteskönt var på hälsosamtal idag och det var skönt att få träffa bm en gång innan inskrivningen. Vi bokade tid för kub den 9 juli.

Nåt mer vul blir det nog inte, läkaren sa att jag fick höra av mig om jag fick mer blödningar för då fick vi ta en koll till. Han såg inga blödningar som hade med fostret eller så att göra. Han gjorde en vanlig vaginal undersökning först och såg lite gammalt blod men han trodde att jag bara var väldigt skör. Annars önskade han mig lycka till

Skönt ändå att kub inte är så jättelångt bort har du blött vid någon av de andra graviditeterna?
  • Syoss
    Nummer tre skrev 2015-06-03 17:43:04 följande:

Idag är jag på äl+12.. Har känt mig supergravid med stora ömma bröst, ilningar, metallsmak. Gravtestet visar svagt positivt men blöder liknande en sparsam mens .. Blir så trött!

Nej så jobbigt för dig! hoppas du ändå är gravid och att blödningarna slutar snart!
  • Syoss

Jag är på cd11 och mina vanliga äl-test har de senaste dagarna börjat öka lite svagt, så har även kört med cb's test med dubbel indikator. Tom ring igår men blinkade smiley idag, dvs hög fertilitet! (östrogenet har börjat stiga) hoppas på fullt positivt/fast smiley inom några dagar. Då hinner vi isf med ett helhjärtat försök denna månaden ändå! åker ju på semester på söndag med en annan familj och delar stuga med dom.

• Syoss
    WiMe06 skrev 2015-06-03 22:28:58 följande:

Åh, hoppas det visar fast gubbe innan semestern så ni hinner ha myyys

Tack! Blinkade gubbe idag också. Stickorna närmar sig positivt så hoppas inte det dröjer! Vi kommer mysa på lördag även om gubben inte hunnit bli fast, för att gardera oss lite, och hoppas på det bästa :-P
  • Syoss

Grattis till plussen!!

Jag har äl nu under helgen. Fick till det igår och imorrn åker vi på semester, så hinner inte med några fler ligg så får hoppas det räckte med igår! Fjärde försöket "bara". De andra två barnen tog 1 och 3 försök på sig, så hoppas inte trean dröjer... BIM runt 21a

• Syoss
    MSL82 skrev 2015-06-07 09:43:05 följande:

Grattis till er som plussat!!!

För mig kommer nog mensen idag eller i morrn. Känner det i kroppen. BIM är i morrn. Har inte heller någon förhoppning om att den inte ska dyka upp. Har haft så mycket denna månad så det har inte blivit många försök. Har dessutom testat med några billiga ÄL stickor men inte fått utslag på dem. Va lite svagt någon dag, men inte mer. Vet inte om jag inte hade ÄL då kanske. Hade billigar stickor vid något försök med de tidigare barnen, men har aldrig fått utslag då heller. Gången jag blev gravid med första hade jag testat med billiga stickor utan utslag. Men då inte heeeela cykeln igenom. 

Är det någon som vet ifall de billiga stickorna är pålitliga? Tänkte först att jag skulle köpa clearblue tills nästa försök men tror jag struntar i det. Vi tänkte att vi kör på som vanligt och hoppas det går tillslut ändå. Nu närmar sig ju sommaren och ledighet så då kanske det händer lite mer på den fronten ändå;)

Hoppas mensen inte kommer, utan att ett plus dyker upp istället! Jag har testat flera omgångar med billiga äl-test från Tradera. Kostar runt 60 kr för 10 st. De har alltid funkat bra för mig. Dock är det lite skillnad mot testlagrets billiga äl-stickor som visar en låååång stegring, mot de billigare från Tradera där stegringen kommer väldigt plötsligt på. Men de har som sagt alltid funkat ändå. Vet man när man har sin äl, så är ju äl-test bortkastade pengar
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)