• Syoss

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

momsan skrev 2015-02-25 13:28:49 följande:

Äsch, nu kom visst mensen redan i dag?? Kanske tidigt MF? Nya tag nästa månad? Känner som signaturen "massor" att vi har det rätt bra ändå. Vågar man riskera det???

Tidigt mf eller bara vanlig mens som kom ett par dagar tidigt kan ju va svårt att veta. Kanske lika bra att inte veta? :-/ Min sambo kände också lite så, att vi har det så bra nu och vem vet hur det blir med ett tredje. Men jag känner som så att det är bättre att veta än att kanske fundera på det, om man inte försöker. Även om det blir kämpigare, kanske får mindre sömn eller en bebis med kolik eller andra "problem", så har man ju faktiskt ett helt nytt liv och en till familjemedlem att älska och uppfostra och som ger så mycket kärlek tillbaka till en!
  • Syoss
    momsan skrev 2015-02-28 12:18:59 följande:

Vilka är kvar i tråden och fortfarande försöker? Hur har det gått för er TS?

Jag är kvar men har inte gjort något försök än jag hade precis haft äl när vi bestämde för att skaffa en trea. Min mens tog slut igår så jag har typ 1,5 vecka till äl och första försöket!
  • Syoss

Det blir ju såklart en omställning. Men det behöver ju inte bli värre än vad man gör det.

För mig var omställningen värst från 0 till 1 barn, än från 1 till 2. Innan hade man ju ingen aning om vad som väntade. Medan med andra så hade man redan sina rutiner och bebisen fick mer eller mindre bara hänga på. Iaf för oss som har två barn tätt. Det som jag kan "oroa" mig för ibland när jag tänker på ett tredje, är om jag kommer räcka till? Nu går det ju jämt upp; 2 barn på 2 föräldrar. Det är smidigt när vi kan ta ett barn var ibland, det löser endel situationer. Men hur blir det sen om vi får en till? Det är ju garanterat inga problem egentligen! Man hittar ju nya lösningar och anpassar sig. Människan är fantastisk på att fundera och tänk "tänk om". På gott och ont. Det finns ju dem som har många fler barn än 3 och dom verkar ju klara det utan problem! Det gäller bara att hitta sina nya rutiner och anpassa dem efter nya familjesituationen. Jag kan också ha mina tvivel ibland, men jag tänker som så att vill och kan man skaffa ett till, så gör det! Resten kommer automatiskt

Sen är det ju inte säkert att bebislängtan finns kvar sen efteråt, det är ju olika för alla. Jag tror inte alla mammor där ute går och längtar efter ett till. Jag är säker på att jag är nöjd när vi fått vår trea. Men skulle bebislängtan finnas kvar även efteråt...ja, då får vi ta det då. Men det är ingenting vi låter stå i vägen i valet om en trea

• Syoss
    lotie skrev 2015-03-06 22:16:52 följande:

Jag har så sjukt ont i äggstockarna ägget släpper nog ikväll. Fler som riktigt ont?

Jag får alltid ont vid äl, ibland lika ont som vid mensvärk (har alltid megaont vid mens) men jag är glad för att jag alltid känner av äl, både som smärta och hur flygningarna ser ut. Min äl är på ingång, men sker nog inte förrän strax efter helgen
  • Syoss
    E som i Elin skrev 2015-03-07 07:43:10 följande:

Hej! Jag får också motvärk vid ÄL. Har dock en fråga angående ÄL-flytningar. Ni vet de där flytningar som är som rå äggvita. Som bildar långa " hängbroar". Någon som vet när dessa kommer i förhållande till ägglossningen? Är det innan, samtidigt eller precis efter? Jag menar, ska man ligga när dessa är, eller är det bättre lite innan? Eller efter?

Någon som har testat med stickor och vet?

Äl händer under dessa dagar, någon gång. Är inte säker men tror ägget släpper sista dagen med de flytningarna. Eftersom spermier har överlever längre än ägget så är det bäst att ha sex "för tidigt" än för sent. Mina äl-stickor har peakat samtidigt som flytningarna har gjort det. Men jag är ingen expert
  • Syoss
    lotie skrev 2015-03-07 10:42:50 följande:

Jag har med hemsk mensvärk. Går runt och är helt lycklig för jag äntligen haft ägglossning och nu vet jag hur det känns och det gav stegring en kväll plus att vi såg ett stort ägg på vul tre dagar innan. Har tom fått flytningar igen, varit öken sen förlossningen.

Så nu vet jag att jag inte har ägglossning varje månad men den gången jag hade det sist blev jag gravid med sonen. Så känns underbart att äntligen ha en chans att bli gravid=)

Lång väntan nu bara!!

När har ni andra BIM?

Jag har 20 mars=)

Det är skönt när kroppen fungerar som den ska. Hoppas det blir lättare framöver också för dig, OM de inte skulle ta sig nu Jag har bim runt 25e, beroende på när äl är
  • Syoss

Fullt utslag på äl-stickan idag, ett par dagar tidigare än väntat. Så ikväll kör vi! Hehe. Hoppas ungarna sover som dem ska, så det inte blir några käppar i hjulen :-P

Vi försöker denna månaden, första försöket, då blir bf sen nov/tidig dec. Sen hoppar vi över nästa månad om det inte skulle ta sig nu. Känns som att det är tillräckligt att göra vid jul/nyår, utan att ha bf just då

• Syoss

Japp, vi fick till det! Hoppas det räcker med en gång bara. Min sambo har lång återhämtningsperiod och klarar bara av sex typ var fjärde-femte dag så vi kan inte ligga som kaniner runt äl som många andra :-P

Jag tänkte också börja testa äl+10. Med lillebror fick jag svaaaaagt på äl+9 men det var så det knappt syndes och jag undrade och analyserade hela tiden. Lite jobbigt. Så nu ska jag försöka hålla mig lite dessutom är vi inte hemma dagarna innan bim kom jag på nu. Vi ska på min brorsons dop och är 40 mil hemifrån hela helgen innan bim. Tror inte jag släpar med mig test dit. Observera tror Jag ska försöka att inte leta symtom och analysera varje känsla eller tecken denna gången. Hoppas på att de här dagarna går fort nu med 2 småttingar att ta hand om min minsta blir 11 månader idag.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)