Anonym (Less) skrev 2015-01-18 15:57:50 följande:
Celines Essence har helt rätt! Det går inte att komma ifrån det märkliga i att TS lade upp en bild på en modell och att det framstod som om det var TS själv, varpå TS blir väldigt dryg och defensiv när detta påpekas. TS du må vara snygg. Du må ha en viss stilistisk förmåga ("adekvat inhemsk vokabulär disponibel" haha, applåd på den). Men du framstår inte som särskilt sympatisk eller ödmjuk, och det om något är ett hinder för att hitta ett förhållande. Varsågod, nu kan du förklara för mig hur ointelligent jag är och att mina påståenden brister i validitet, plocka fram SAOL så hittar du nog några fler synonymer för hur dum jag är. Och när vi ändå är inne på bibelcitat: du är inte varse bjälken i ditt eget öga.
Hej!
Har du läst hela tråden? Läs gärna även mitt perspektiv a.k.a. förklaringen, innan du uttrycker dina åsikter angående "att du inte kan komma ifrån det märkliga". Det kan vara fördelaktigt att beskåda en situation ur minst två olika perspektiv innan man bildar sig en egen uppfattning.
Det som sägs i den här tråden är ytterst viktigt för mänskligheten, så jag kan förstå att du har svårt med att "komma ifrån" det du uppfattar som märkligt. Om du redan har läst hela tråden, beklagar jag djupt att du fortfarande inte kan släppa taget.
Angående att diskutera folks intelligensbefrielse:
För det första, jag dumförklarar och förolämpar endast dem som gör ett tappert försök att dumförklara mig eller göra mig till åtlöje. Du behöver inte oroa dig för en verbal omgång, så länge ditt sätt att bemöta mig är neutralt eller trevligt.
För det andra, är mitt intryck av dig hittills inte att du skulle vara ointelligent. Du förstår uppenbarligen vad jag har skrivit i tidigare kommentarer och kan dessutom "slänga käft" rumsrent. Det uppskattas! Du använder dig dessutom av mer avancerade ord än genomsnittet, t.ex. validitet. Haha, det kommer man ihåg från skoltiden, "Validitet och reliabilitet".
Haha, jag vet inte när jag använde SAOL senast, det var säkert i gymnasiet. Använde du SAOL för att förstå mina tidigare kommentarer eller slå upp "validitet"?
Jag känner igen mig i ditt anonyma namn, därmed har du kanske uppfattat mig som dryg, osympatisk och anspråksfull. Jag tar dock inte åt mig förrän du träffat mig i verkligheten och fått möjlighet att göra en
valid och dokumentarisk bedömning.
Angående bibelcitatet, kul att även du är bekant med bibeln. Är du religiös, intresserad eller endast allmänbildad?
"Huru kommer det till, att du ser grandet i din broders öga, men icke bliver varse bjälken i ditt eget öga?" - Matteus 7:3
Jag antar att du vet att citatet handlar om andlig blindhet? I och med detta citat menar du alltså att mitt tankesätt är förljuget och gudsfrånvänt? Haha, nu har jag hemskt roligt! Annars bra citat, om det hade stämt överens med situationen. Det kanske stämmer överens med din tolkning? Ledsen att göra dig besviken, men så är inte fallet. Läs förklaringen längre bak i tråden och ta en titt på de olika perspektiven!
"Att svara innan man lyssnat är en dårskap och en skam." - Ordspråksboken 18:13
"Den kloke samlar kunskap, den vise lyssnar och lär." - Ordspråksboken 18:15
Om du redan har läst hela tråden, beklagar jag att du inte tror mig. Valet är ditt, väljer du att inte ta till dig sanningen, är det, krasst sagt, ditt bekymmer.
Om man skulle ta och lämna det här nu kanske? Det här med att diskutera på forum verkar inte vara något för mig. Jag föredrar att diskutera i verkligheten. Ta det inte personligt om jag inte svarar, för att då har jag valt att lämna forumet bakom mig.