Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-13 23:02:11 följande:
Jag vet, väldig aktivitet här! Kul att det har trillat in så många svar! Även om fokus hamnar på lite fel saker ibland haha..... Det är första gången jag är på ett forum. Något som jag märkt är att många gillar att (för att använda en av de mindre trevliga personernas ordval här i tråden) "Sätta folk på plats". Vad är det för inställning? Väldigt märkligt tycker jag! Självutnämnda poliser/experter brukar aldrig gå hand i hand med ödmjukhet i alla fall. Så det är lätt att skaka av sig otrevliga kommentarer. Har även fått kommentarer som ifrågasätter min intelligens. Vilket också är väldigt roligt. För här sitter jag med facit i hand och vet precis vad jag går för intelligensmässigt.
Många gånger har nog en större massa en förutfattad mening om att den som har ett attraktivt utseende lite mindre givande intelligens, det som ligger till grund är nog vad media exponerar, dom som tar plats och blir intressanta att se är väl lite udda figurer, vad som tv gör är vad som tv ger...
För att inte tappa lite i vad jag tror det handlar om eller kanske inte men iaf... Du kan vara jordens snyggaste, du kan vara den alla vill ha, du kan ha ögon som den vackraste lagun... Men har du inte det som någon klickar för så då är det godnatt. Själv så har inte någon samma humor och intelligens en intressant personlighet som får mig nyfiken, snäll och ödmjuk men fortfarande lite riv i, någon som är ens själsfrände så spelar inte det någon roll hur snygg någon är. Det krävs ju så mycket mer, så att bara koncentrera sig på att man själv kanske ligger till grund för att man är själv är inte hela sanningen heller. Den som inte letar hittar inte heller, men den man inte klickar heller med smäller inte högt heller, så finns många orsaker till att man kan vara själv. Dock är jag övertygad om att det inte är att du är för snygg.