• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
    nevermind skrev 2015-01-12 20:18:55 följande:

Skitsnack. Det handlar om personlighet. Oavsett hur snygg eller ful man är så är det att rekommendera att vara öppen, ödmjuk och le mycket. Jag har stött på dööööösnygga killar som jag vågat ragga på eftersom de är så avslappnade och jordnära.

Okej, tack för tipsen! Glad 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 20:24:00 följande:
    Trodde att folk visste precis vem det var, kändes dumt att idiotförklara folk genom att vara övertydlig. Men om du vill att jag gör det tills nästa gång, ska jag ta till mig dina önskemål. 

Ja, sminkad, det är ju det jag sagt. Sminkad. 

Men snälla du, det är inte jag som är upprörd över detta. Det är du, plus ca 3 till. Och ärligt talat förstår jag inte varför det ska bli storm i ett vattenglas? 
    Varför skulle jag vara upprörd. Inte alls. Men när folk far med osanningar bör de sättas på plats.

Att förklara vem Michael Jackson eller Fredrik Reinfeld är, är att idiotförklara någon. Inte någon jäkla Barbara från Ungern är som varken jag eller min sambo ens hört talas om förut. Det är inte allmänbildning att hålla koll på halvt kända modeller. Det är naivt att tro att folk skulle ha koll på det bara för att du gillar henne.
  • Tom Araya
    nevermind skrev 2015-01-12 20:18:55 följande:

Skitsnack. Det handlar om personlighet. Oavsett hur snygg eller ful man är så är det att rekommendera att vara öppen, ödmjuk och le mycket. Jag har stött på dööööösnygga killar som jag vågat ragga på eftersom de är så avslappnade och jordnära.

Detta är så sant och svårt att förmedla i bild. Det jag upplever av bilden ovan är dock rak motsats, därav finner jag henne inte särskilt attraktiv utifrån den bilden.
    Verkligheten kan visa något annat.
  • Maria 434
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:29:48 följande:

Varför skulle jag vara upprörd. Inte alls. Men när folk far med osanningar bör de sättas på plats.

Att förklara vem Michael Jackson eller Fredrik Reinfeld är, är att idiotförklara någon. Inte någon jäkla Barbara från Ungern är som varken jag eller min sambo ens hört talas om förut. Det är inte allmänbildning att hålla koll på halvt kända modeller. Det är naivt att tro att folk skulle ha koll på det bara för att du gillar henne.

Känns som att ts försöker bortförklara bilden
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:29:48 följande:

Okej, det verkar som att du är upprörd eftersom du tydligen vill "sätta mig på plats". Plus att din ton i dina inlägg kan uppfattas som ganska otrevlig. 

Okej, trodde folk visste vem det var, men tydligen inte. Vem har sagt att jag gillar henne? Folk brukar säga att jag är lik henne, vem är det nu som drar till med osanningar? 

Förresten finns det ingen osanning som du kan sätta mig på plats med. Förstår inte vad du tror att du sysslar med? 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 20:40:55 följande:
    Okej, det verkar som att du är upprörd eftersom du tydligen vill "sätta mig på plats". Plus att din ton i dina inlägg kan uppfattas som ganska otrevlig. 

Okej, trodde folk visste vem det var, men tydligen inte. Vem har sagt att jag gillar henne? Folk brukar säga att jag är lik henne, vem är det nu som drar till med osanningar? 

Förresten finns det ingen osanning som du kan sätta mig på plats med. Förstår inte vad du tror att du sysslar med? 
    Haha Jag far med osanning för att jag antog att du gillar en tjej som du postar bilder på.

Tjejen, jag tror inte det är att du är för snygg som är problemet. Du verkar ha skev verklighetsbild. That's all.
    Maria 434 skrev 2015-01-12 20:38:43 följande:
    Känns som att ts försöker bortförklara bilden
    Det luktar något. Hmm. Jag tror jag vet vad det är. Det är nog osäkerhet. Vänta. Det luktar något mer. Lite avundsjuka kanske. 

Det känns som att du reagerar starkt på något väldigt märkligt. Jag har aldrig talat osanning. Du har inte tillfört någonting i det som tråden egentligen handlar om. Men du var snabb som en iller så fort det gällde att trycka till mig med en anklagelse. Alla är olika, men jag tycker det är märkligt. 
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:43:51 följande:
    Haha Jag far med osanning för att jag antog att du gillar en tjej som du postar bilder på.

Tjejen, jag tror inte det är att du är för snygg som är problemet. Du verkar ha skev verklighetsbild. That's all.
    Ja, för tråden handlar ju om idoler så jag förstår att du trodde det. Glad 
    Ja, jag kanske har det. Då är vi två. Glad
  • Anonym (Nja)
    Maria 434 skrev 2015-01-12 20:38:43 följande:
    Känns som att ts försöker bortförklara bilden smile1.gif
    ;)
  • Anonym (Damn)
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 20:43:51 följande:

Stfu
Svar på tråden Är jag för snygg?