• Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
  • Newbe sept
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 16:30:49 följande:
    Tycker ni att den här tjejen är "för snygg"? 
    Alldeles lagom snygg.. :)
  • Elle anonym

Jag känner igen mig. Jag är inte modell utan tvärtom kort men har alltid varit den lilla söta tjejen med "vackra drag". Fick i tidiga år uppmärksamhet från omgivningen för mitt utseende (ej från min familj så mkt, tack och lov ) Saker och ting ansågs inte ens kunna vara svåra för mig eftersom jag "var så söt". Såhär i efterhand - jag är 38 idag - kan jag önska att jag hanterat det bättre och bjudit mer på mig själv men det är svårt för JAG har aldrig tyckt att det varit något speciellt med mitt utseende. Tvärtom ser jag lätt småfel på mig själv och kan känna mig obekväm.  Ändå har jag erbjudits otaliga resor för mig och mina tjejkompisar, blivit förföljd och sitter jag på en restaurang kan jag få en champagneflaska utan att jag artigt får en chans att tacka nej. För ett tag sedan hade jag problem med min (kvinnliga) handledare. Min 15 år yngre pojkvän hävdar att hennes ovilja att hjälpa mig beror på att "jag är för snygg." Suck.

Jag känner/tycker inte att jag själv är snygg. Någon i den här tråden skrev att det blir en splittring mellan hur du är och omvärldens reaktioner vilket är väldigt sant. Jag har en pojkvän nu men har upplevt att killar blir väldigt intresserade av mig i början, nästan fåniga, men visar jag intresse tillbaka försvinner de. Uppmärksamheten har gjort att jag har haft svårt att veta vad jag vill ha.

Detta låter löjligt men jag kan säga att det är ett problem för mig (jag är väldigt blyg) och jag tar gärna emot tips om hur jag borde hantera det. Till TS kan jag säga att det blir lite bättre med åren. Ditt utseende är med stor chans/risk över snittet och du får hitta sätt att hantera det eftersom det är lätt att bli dömd. ????????????

• Anonym (Nopp!)
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 11:23:17 följande:
    Är som sagt inte en dryg människa, så det vore märkligt om jag utstrålar någon slags dryg aura omkring mig. 

Hur menar du med att jag har ett servicejobb som kräver att man kan bemöta människor trevligt förstärker teorin? Jag skulle säga att om man är trevlig, vänlig, charmig och snygg, så är man välkomnande. Bara för att man har dessa sidor inom arbetslivet, betyder det inte att man är tvärtom privat. Jag är inte falsk med en påklistrad fasad, det skulle aldrig fungera inom mitt yrke. Där måste man vara genuin och äkta. 
    Dryg har jag inte uttalat mig om, ochjag menade inte just dryg, utan snarare oåtkomlig. men vad det gäller service så är det precis det du säger jag menar. Att du är "genuin" på jobbet. Och nu har din jobbpersona vuxit ihop med din privatpersona och inte ens du ser skillnaden eller märker att det hänt. Men det är en tydlig "aura" för att använda ditt ord och händer med dom flesta tjejer som är i receptioner eller direkt-service. Lite mindre ofta på dom som jobbar med service i telefon för dom brukar ha en speciell professionell röst som dom slutar använda när dom går hem. När hela din person är ditt arbetsredskap så växer "genuin på jobbet" och "genuin hemma" ihop till en ganska underlig mix som ger konstiga signaler. Alltså då killar blandar undermedvetet ihop dig med en flygvärdinna eller massös eller personlig tränare och undermedvetet vet dom att de är en jobb-roll. Om du är så genuin och ändå är lika så känns du alltså som om du jobbar när du är privat. Ja, eller så har du ändå en roll på jobbet, välj själv. Ser du ut som modellen du länkade så är du ganska snygg faktiskt men just den där fiskmunnen och fiskblicken tänder inte så många killar på i verkligheten utan mest på porr. För att vara krass så är det "inte flickvänsmaterial" men det beror ju på om du ser lika slapp och viljelös ut i ansiktet som hon gjorde på den bilden för ett intelligent ansiktsuttryck med så fina drag gör det mindre frånstötandei verkligheten. Där kommer det undermedvetna in igen och hjärnan täker "porrskådis" om någon går runt och halvgapar med sugredo mun till vardgs.
    Anonym (?) skrev 2015-01-12 23:51:56 följande:
    Om du jobbar som modell kanske du borde förstått tidigare att du är mer än normalsnygg? :P
    Finns många modeller som är normalsnygga enligt mig Glad
    Letitia skrev 2015-01-12 23:59:20 följande:

Nu har jag bara läst TS. Visst kan det vara som din väninna säger. Man kan inte alltid bedöma sitt eget utseende, det är svårt att göra det objektivt. Det vanligaste är nog att folk tror att de är fulare än de är i verkligheten. Men det finns också de som tror att de är snyggare än de är - och då får de hjälp av ett bättre självförtroende i dejtingspelet såklart, så de är lyckligt lottade på det sättet.

Men det är ju enkelt avhjälpt, du behöver bara ta mer initiativ själv, och verkligen visa den kille du väljer att du ÄR intresserad, så att han så småningom vågar tro på det och ge ett gensvar.

Tack, jag tror också att jag måste bli lite mer initiativtagande själv. 
    Anonym (känner igen mig) skrev 2015-01-13 00:10:35 följande:

bara läst TS men känner igen mig då min kompis sa ungefär desamma till mig för några år sedan. Har alltid sett väldigt bra ut men var den ända i mitt kompisgäng som inte hittade något seriöst förhållande och funderade mycket över det. Jag tror lite så att många som är väldigt snygga "lever" på sitt utseende och det märks ganska tydligt vilka som tillhör den kategorin, tjejer som däremot är väldigt snygga men inte lägger för stor vikt vid det får en annan sorts respekt. Så himla svårt att förklara . Vad tror du själv?:)

Känns bra att höra att det är fler än jag själv som har det här problemet. Jag tror att jag lätt blir passiv i vissa situationer och väntar på att killen ska ta första steget. Och när han väl gör det, kan jag ibland bli ännu mer passiv och säkert uppfattas som osäker på vad jag vill. 
    Rixa skrev 2015-01-13 00:14:05 följande:

Har bara läst TS och sista sidan. Ja, jag tror absolut att det kan vara så som du skriver i TS. Känner igen mycket i samtalet från killgäng.

Är du sen en trevlig tjej också skrämmer du dem ännu mer. Det är du som måste ta initiativ och börja ge någon uppmärksamhet o flirta. De ser dig som helt perfekt men känner sig själva inte lika perfekta och är rädda att bli dissade. 

Tack för ditt svar! Jag tror också att jag behöver bli mer tillmötesgående! Glad Jag hoppas att de inte ser mig som perfekt, jag är långt ifrån perfekt! Flört
    Sthlm27 skrev 2015-01-13 01:52:17 följande:

Ingen aning om du är snygg? Svårt att avgöra i din text. Testa och lägga upp en bild?

Så ska jag svara ärligt

Jag förstår att det är svårt att avgöra i en text. Men grundfrågan är om det är möjligt att vara för snygg?

Jag förstår att du (och säkert många med dig) skulle föredra om jag lade upp en bild på mig själv. Men jag tror att jag undviker det. Första anledningen är att det är första gången jag är på ett forum och förblir därför helst anonym. Andra anledningen är att det har redan dykt upp otrevliga/syrliga kommentarer innan i denna tråd, vilket det oftast blir när någon drar upp ett sånt känsligt ämne som utseende. Jag vill inte riskera att bli förnedrad för att en del människor inte vet hur man uppför sig. Sorry. 
    Anonym (B) skrev 2015-01-13 09:48:38 följande:
    Nej. Hon är snygg , men inte " för snygg".

Och som jag vet har hon inget problem med att hitta pojkvänner heller.

Väldigt många modeller och supermodeller har pojkvänner , eller är gifta , har barn m.m.
    Jag vet. Men de är oftast äldre än jag och många har oseriösa förhållanden som inte håller speciellt länge. Jag vill hitta något på riktigt! 
    Anonym (Spiderman) skrev 2015-01-13 11:31:27 följande:
    Öh? Va? Hon är så attraktiv att hon blir oattraktiv. Vilket skitsnack. 

Det här är en gammal myt. Att snygga kvinnor skrämmer bort män. Det är ju inte sant. Män flockas runt snygga kvinnor som flugor på en koskit. Alltid finns det någon med kolossalt självförtroende som vill prova lyckan. 

Nej, det är inte det. Din kompis har fel TS.
    Okej, tack för ditt svar och din reflektion! Glad
Svar på tråden Är jag för snygg?