Inlägg från: Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;))

Är jag för snygg?

Jag har ett väldigt trevligt problem. (Har aldrig varit på ett forum förut, men jag känner att jag verkligen måste få svar på detta!)

Jag och min kompis hade en väldigt märklig diskussion häromdagen. De flesta av mina kompisar runtomkring har börjat gå in i stadiga förhållanden och verkar leva jättelyckligt. Det är i princip bara jag som är kvar som singel, det är iallafall så det känns. Hur som helst pratade jag och min kompis om detta och jag konstaterade att jag fortfarande är singel och förstod inte riktigt varför det blivit så. Hur kan alla träffa någon och jag stå kvar själv? Han gav mig det mest chockerande svaret. 

Han: "Haha, men det fattar du väl?"
    Jag: "Nej, vadå?"
    Han: "Du är för snygg!"
    Jag: "Men skärp dig, varför seriöst?"
    Han: "Nej, jag är allvarlig. Du är för snygg för att någon ska våga satsa på dig. I stort sätt varenda kille jag känner tycker att du är brutalt snygg, men out of their league."
    Jag: "Skojar du?!"
    Han: "Nej. Du är lite av en drömtjej. Tjejen alla killar snackar om och vill ha, men som ingen vågar sig på. Alla killar tar för givet att du kommer dissa dem."
    Jag: "Men det är ju helt sjukt?!"
    Han: (Rycker på axlarna) "Det är så det är."

Nu undrar jag, stämmer min kompis teori? Är det möjligt att killarna anser att jag är för snygg? Jag själv anser verkligen inte det nämligen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag för snygg?
    Anonym (C) skrev 2015-01-12 00:44:08 följande:

Nej du är så ful att ingen vill ha dig..

Ja så måste det vara. Har inte tänkt på det. Drömmer
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 00:48:25 följande:

Med tanke på att även toppmodeller hittar partners, så förmodligen inte.

Varför är det ett trevligt problem? Jag skulle tycka att det vore dötrist att alltid vara singel.

Nej jag vet, det låter helt sjukt! 

Det är väl ett trevligt problem att få höra att man är "för snygg"? Jämfört med många andra problem här på FL, tycker du inte? Glad

Ja, det är lite tråkigt att vara singel... Obestämd

fotbollstokig skrev 2015-01-12 00:43:17 följande:

Det är möjligt!

Jobbigt läge isånnafall Gråter
    dagon skrev 2015-01-12 02:43:20 följande:
    Det kanske finns någon stödförening?!
    Haha, jag hoppas att du driver Tungan ute
    Celines Essence skrev 2015-01-12 05:43:39 följande:

Nej. Jag skulle tro att det ligger i ditt bemötande i så fall.

Det finns människor som får en att känna sig lite sämre. Det kan vara vackra, smarta och framgångsrika människor.... Men så finns det människor, som är väldigt vackra, smarta och framgångsrika, men som ändå känns behagliga, och får en att må bra....Gäller både män och kvinnor.

Jag vet inte hur andra uppfattar dig och det kan vara svårt att se själv. Det gäller att visa genuint intresse för andra människor, så de känner att de duger precis som de är.

Det du skriver håller jag helt med om. Jag vill bara förtydliga att dryg, är inte en av mina främsta drag. Jag jobbar inom ett serviceyrke där ett trevligt bemötande är A och O, jag vet att jag fick jobbet för att jag är bra på att ge ett trevligt intryck/bemötande. 

Jag har även många vänner, killar och tjejer. Tror inte att jag hade haft det om jag såg ner på alla och bemötte folk drygt. 

MEE83 skrev 2015-01-12 06:39:05 följande:

Jag har aldrig sett en tjej som varit för snygg och jag har aldrig sett en tjej som varit för snygg för mig. Det där är ju bara en mentaltröskel(som många gör sitt bästa med att överkomma genom att dricka sig packade), eller så tänker jag om det, nu är jag inte "ful" dock.

Jag tror det är din utstrålning du behöver jobba på(om du nu vill träffa någon), det finns människor som helt enkelt har en "lämna mig ifred" vibe... medveten eller omedveten och det gäller både män och kvinnor, du kanske helt enkelt utstrålar det, då kommer garanterar många uppfatta den signalen.... och *trumvirvel*, lämna dig "ifred".

Känslan och viben man utstrålar avgör hur inbjudande man uppfattas vara för andra tror jag, utseendet kan många gånger vara det man lägger märke till först, men för många så är det utstrålningen, kroppsspråket och kanske attityden som avgör om dom tar kontakt eller ej.

Jag hoppas verkligen inte att jag uppfattas dryg, skulle inte tro det. (Jag hänvisar dig lite till mitt svar ovan). 

Vad det gäller utstrålning av en "lämna-mig-ifred-vibe" har jag ingen aning om jag har. Men är som sagt ingen dryg människa, jag har svårt att tänka mig det. 

Jag brukar få höra att jag har en väldigt energisk utstrålning, att jag syns i mängden. Någon har använt sig av beskrivningen "Du lyser upp rummet". Annars har jag aldrig hört något om min utstrålning. 

Vad bra att du anser att ingen är för snygg för dig. Det tyder på att du är självsäker och trygg i dig själv. Man ska hålla alla dörrar öppna! Glad

Anonym (Nja) skrev 2015-01-12 07:45:56 följande:

Nja har svårt att tro det. Du må vara snygg men tvivlar på att det är ditt "problem". Finns ju snyggare tjejer än du i världen som har lyckats hitta någon ;)

Eller är du snyggare än alla dem?

Jag vet, det låter helt sjukt. Ja, jag anser att det finns många tjejer som är snyggare än vad jag själv är. 
    panicorion skrev 2015-01-12 07:47:44 följande:

Det låter som att de killar du omger dig med inte är så mogna, det är väl klart att man väljer en kvinna som man anser är snygg, likväl som man väljer en man som man anser är snygg. Helt underbart att få vakna på morgonen brevid sin vackra. 
    Sen tycker ju alla olika som tur är så det finns någon för alla =) 

Sen som tidigare nämnt så kanske det har med attityd och utstrålning att göra, jag anser mig själv se bra ut, jag har en bra personlighet (lite lagom kaxig enligt mina sambo och vänner) men jag besitter även en ödmjuk ton, jag har aldrig haft problem att "få" killar både ONS och förhållanden. Så tror inte att det har att göra med att du är "för snygg"

Jag tror att folk tror att jag är fruktansvärt kräsen. Jag är kräsen, det tycker jag att alla borde vara. Men de killar som ger mig ett trevligt bemötande, ger jag alltid en ärlig chans. Jag dissar ingen direkt p.g.a. utseende, som många verkar tro. 

Anonym (Killen) skrev 2015-01-12 07:50:36 följande:

Släng upp lite bilder så ska jag göra ett utlåtande ;)

Haha, du tkr det va?
Svar på tråden Är jag för snygg?