Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 11:23:17 följande:
Är som sagt inte en dryg människa, så det vore märkligt om jag utstrålar någon slags dryg aura omkring mig.
Hur menar du med att jag har ett servicejobb som kräver att man kan bemöta människor trevligt förstärker teorin? Jag skulle säga att om man är trevlig, vänlig, charmig och snygg, så är man välkomnande. Bara för att man har dessa sidor inom arbetslivet, betyder det inte att man är tvärtom privat. Jag är inte falsk med en påklistrad fasad, det skulle aldrig fungera inom mitt yrke. Där måste man vara genuin och äkta.
Dryg har jag inte uttalat mig om, ochjag menade inte just dryg, utan snarare oåtkomlig. men vad det gäller service så är det precis det du säger jag menar. Att du är "genuin" på jobbet. Och nu har din jobbpersona vuxit ihop med din privatpersona och inte ens du ser skillnaden eller märker att det hänt. Men det är en tydlig "aura" för att använda ditt ord och händer med dom flesta tjejer som är i receptioner eller direkt-service. Lite mindre ofta på dom som jobbar med service i telefon för dom brukar ha en speciell professionell röst som dom slutar använda när dom går hem. När hela din person är ditt arbetsredskap så växer "genuin på jobbet" och "genuin hemma" ihop till en ganska underlig mix som ger konstiga signaler. Alltså då killar blandar undermedvetet ihop dig med en flygvärdinna eller massös eller personlig tränare och undermedvetet vet dom att de är en jobb-roll. Om du är så genuin och ändå är lika så känns du alltså som om du jobbar när du är privat. Ja, eller så har du ändå en roll på jobbet, välj själv. Ser du ut som modellen du länkade så är du ganska snygg faktiskt men just den där fiskmunnen och fiskblicken tänder inte så många killar på i verkligheten utan mest på porr. För att vara krass så är det "inte flickvänsmaterial" men det beror ju på om du ser lika slapp och viljelös ut i ansiktet som hon gjorde på den bilden för ett intelligent ansiktsuttryck med så fina drag gör det mindre frånstötandei verkligheten. Där kommer det undermedvetna in igen och hjärnan täker "porrskådis" om någon går runt och halvgapar med sugredo mun till vardgs.