Inlägg från: Elle anonym |Visa alla inlägg
  • Elle anonym

Är jag för snygg?

Jag känner igen mig. Jag är inte modell utan tvärtom kort men har alltid varit den lilla söta tjejen med "vackra drag". Fick i tidiga år uppmärksamhet från omgivningen för mitt utseende (ej från min familj så mkt, tack och lov ) Saker och ting ansågs inte ens kunna vara svåra för mig eftersom jag "var så söt". Såhär i efterhand - jag är 38 idag - kan jag önska att jag hanterat det bättre och bjudit mer på mig själv men det är svårt för JAG har aldrig tyckt att det varit något speciellt med mitt utseende. Tvärtom ser jag lätt småfel på mig själv och kan känna mig obekväm.  Ändå har jag erbjudits otaliga resor för mig och mina tjejkompisar, blivit förföljd och sitter jag på en restaurang kan jag få en champagneflaska utan att jag artigt får en chans att tacka nej. För ett tag sedan hade jag problem med min (kvinnliga) handledare. Min 15 år yngre pojkvän hävdar att hennes ovilja att hjälpa mig beror på att "jag är för snygg." Suck.

Jag känner/tycker inte att jag själv är snygg. Någon i den här tråden skrev att det blir en splittring mellan hur du är och omvärldens reaktioner vilket är väldigt sant. Jag har en pojkvän nu men har upplevt att killar blir väldigt intresserade av mig i början, nästan fåniga, men visar jag intresse tillbaka försvinner de. Uppmärksamheten har gjort att jag har haft svårt att veta vad jag vill ha.

Detta låter löjligt men jag kan säga att det är ett problem för mig (jag är väldigt blyg) och jag tar gärna emot tips om hur jag borde hantera det. Till TS kan jag säga att det blir lite bättre med åren. Ditt utseende är med stor chans/risk över snittet och du får hitta sätt att hantera det eftersom det är lätt att bli dömd. ????????????

Svar på tråden Är jag för snygg?