Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Är jag för snygg?

Nej. Jag skulle tro att det ligger i ditt bemötande i så fall.

Det finns människor som får en att känna sig lite sämre. Det kan vara vackra, smarta och framgångsrika människor.... Men så finns det människor, som är väldigt vackra, smarta och framgångsrika, men som ändå känns behagliga, och får en att må bra....Gäller både män och kvinnor.

Jag vet inte hur andra uppfattar dig och det kan vara svårt att se själv. Det gäller att visa genuint intresse för andra människor, så de känner att de duger precis som de är.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence

Du skriver att killar alltid flirtar med dig(och har gjort sedan du var 12 år)och att det är lätt att hitta en kille för en "engångshändelse".

Det tycker jag tyder på att killar inte alls skräms iväg av din skönhet. Tydligen har killarna inga problem att närma sig dig då...

Jag skulle vilja veta vad killarna får för respons av dig när de träffat dig, flirtat med dig osv. Svårt att tro att de plötsligt backar för utseendet.

Det behöver inte vara något fel på dig. Du kanske inte har träffat killar som passar dig. Då kanske du inte kunnat vara dig själv... Eller vad som helst...

Men jag tror du tänker fel när du tror att utseendet är orsaken att du inte fått det att funka med längre relationer.

Man kan för övrigt inte tro att ett yrke automatiskt beskriver en personlighet. I så fall skulle man kunna tro att alla läkare är underbara människor... Men så enkelt är det inte.

• Celines Essence

Du gjorde ett misstag som lade upp en bild på Victoria Secret modellen, och makeup modellen Barbara Palvin. (som för övrigt dejtat med Justin Bieber)

Kommentarerna kring utseendet på den bilden gäller alltså Barbara och inte dig. Och ja, Barbara är en skönhet.

Som flera tidigare skrivit gjorde du ett stort misstag när du initialt fick det att låta som att det var du. Hade du skrivit på en gång att det var hon hade det varit en annan sak.

Det funkar inte att bara bortse från att du gjort så. Min upplevelse av dig påverkas mycket av detta märkliga agerande.

• Celines Essence

Vad gäller missförstånd tycker jag att ansvar för missförstånd, måste ligga på båda parter. I ditt fall tar du inte på dig NÅGOT ansvar för att du missuppfattas. Det förvånar mig att du inte inser att bilden på Barbara uppfattades vara på dig.

När du lade upp första bilden på Barbara med texten "är denna tjej för snygg" visste man inte om det var du eller någon annan.

När du sedan berättade om bilden med följande ord lät det som att det var du på bilden.

Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-12 18:15:17 följande:

Nope inte stylad, det är en vanlig dag. Det enda filtret som är på är svart/vit, ingen retuschering. Lockat hår från gårdagen. Sminkad ja, men ganska lätt. 

Det är oerhört märkligt val att skriva så och inte förstå att man uppfattar det som att det är din bild.

Var hittade du bilden? Brukar Barbara berätta så mycket om sina bilder, eller var det bara denna bild hon beskrivit så mycket detaljer kring?

Det förvånar mig för övrigt att så många som 20-30 personer har så pass mycket koll på Barbara Palvins utseende. Trodde inte det var så vanligt att man, så väl, kunde namn och utseende på modeller.

Jag undrar om du ofta hamnar i denna sits. Dvs att andra lätt missuppfattar dig och att du bara skyller på den andre parten(tex som här, att folk skulle vara okunniga).Det kanske var en engångshändelse, men i annat fall är sådan stil något som effektivt stjäl energi från andra. Man blir väldigt trött på sådant beteende.
  • Celines Essence
    Anonym (Snygg långtifrån, men långtifrån snygg ;)) skrev 2015-01-18 18:17:24 följande:

Jag håller med dig halvt. Ansvaret ligger på båda parter tills en förklaring givits från den person som uppfattats missvisande. Men personer som trots en sann förklaring, fortsätter att misstänka att någon försökt lura dem, bär faktiskt skulden till sin egen missuppfattning. Då är de dem själva som väljer att tro något alternativt, än vad som faktiskt är sant. Om jag ska vara krass, är det inte mitt problem överhuvudtaget. 

Jag är ledsen att du m.fl. missuppfattade mig till en början, det var inte min avsikt. Angående de människor som väljer att fortsätta missförstå, måste jag tyvärr säga att somliga är mer optimalt utrustade än andra gällande kapaciteten i encefalon. 

Bilden hittade jag via en länk (som jag naturligtvis inte har kvar, om jag hade haft det hade jag självklart källhänvisat länken, så att ni hade fått en klar och tydlig bild). Angående dina frågor så har du hela förklaringen om bilden, som tidigare nämnt, längre bak i tråden. Om du är osäker, läs! Jag hoppas att du har överseende med att jag inte heller tänker leta upp länken, av tidsbrist och intressebrist. Det kan de personer som inte har bättre saker för sig roa sig med. Det verkar finnas gott om dem. 

Förvånar det dig? Då tillhör vi kanske inte samma målgrupp. Modellen är känd från både Victoria's Secret och L'Oréal Paris, om du är bekant med dessa välkända varumärken? 

Jag antar att alla blir missuppfattade ibland, men skulle inte påstå att det händer mig ofta. Jag tror definitivt att det är lättare att bli missuppfattad i textform, jämfört med muntligt i verkliga situationer. Teorierna till det är många, men skulle framförallt välja att belysa att man inte ser varandras kroppsspråk och ansiktsuttryck samt att man inte hör varandras tonläge. Vilket genererar ett större utrymme för missförstånd. 

Det var inte min avsikt att rikta kritik mot de som först missuppfattade situationen och att stämpla dem som okunniga. Det var jag själv som gjorde ett lite för naivt antagande och trodde att tillräckligt många skulle känna igen modellen och tog därmed det för givet. Kritiken (se mitt andra stycke) vill jag rikta till de som fortsätter att missförstå efter den sanna förklaringen uppdagats samt de som uttrycker sig ohyfsat, obetänksamt och otrevligt. Påtal om ett tröttsamt beteende som stjäl energi från omvärlden. 

Okej. Du håller alltså med om att båda parter är ansvariga när ett missförstånd uppstår.... Märkligt nog har du inte visat det. I inlägget ovan gör du ett halvhjärtat försök, men tidigare har du endast skyllt på andra.

Ja. Om du läst mina tidigare inlägg nämnde jag själv att Barbara är en Victoria secret modell, samt make-up modell. Varför frågar du mig om jag känner till det? Kanske ett (dåligt) försök att få mig att verka okunnig... Men sådant kan sluta med. Det funkar inte på mig.

Jag känner vanligtvis inte till namnen på make-up modeller.... Eller Victoria Secret modeller, och även om det är vanligare i din krets, blir jag förvånad att så många som 20-30 stycken har så pass bra koll att de kommer på att berätta att du är (sjukt) lik Barbara Palvin.

Förresten... Jag tror ev att inbitna Justin Bieber - fans... Eller Selena Gomez fans möjligen har mer detaljerad koll på Barbara Palvin... Men annars förvånar det mig ja.

Du kanske minns var länken ledde till för typ av sida, för jag tror det tillhör ovanligheten att en modell berättar så noga om både fotofilter och andra detaljer om håret, osv
Svar på tråden Är jag för snygg?